You are currently viewing Koji tip sadržaja da kreiraš u zavisnosti od faze tvog biznisa?

Koji tip sadržaja da kreiraš u zavisnosti od faze tvog biznisa?

Bilo da tek pokrećeš svoj IG profil ili si tu već neko vreme, u ovom blog tekstu ću ti pokazati koji tip sadržaja je najbolje da kreiraš u odnosu na fazu u kojoj se ti i tvoj biznis nalazite

Jer nije isto ako želiš da kreiraš podcast i tek počinješ online, iako u offline-u kidaš već godinama. I ako to želi neko ko je na IG već dugo i ima hiljade pratilaca. 

Objasniću ti i zašto. 

Zašto faza u kojoj si utiče na to kakav ćeš tip sadržaja kreirati? 

Kao ženi u online biznisu, ekspertu u svom polju, znam da ti je vrlo bitno kako koristiš svoje vreme i resurse

Znam da želiš maksimalno da iskoristiš povraćaj na svoju investiciju. Takozvani ROI (return on investment) u biznisu. 

Uzećemo sledeću situaciju kao primer: 

Imaš OOOOGROMNU želju da pokreneš podcast, voliš i da slušaš druge kvalitetne podcaste, to te baš onako vuče, ali tek si pre 2 meseca došla na IG, tek gradiš zajednicu i imaš neki broj pratilaca. 

I lepo uzmeš da snimaš epizode, uložiš svoje vreme da smisliš temu, napraviš kostur epizode da bude kvalitetna, snimiš, uložiš još vremena da edituješ, uložiš u edukacije o editovanju podcasta kako da makneš mljackanje i poštapalice i konačno okačiš na platformu. 

Ponoviš to tako za 4,5 epizoda. 

I onda skontaš da je svaku poslušalo 6,7 ljudi i to je to. 

Za to vreme i novac koji si uložila, mogla si da kreiraš drugi tip sadržaja koji bi ti doneo mnogoooo veći ROI. 

E zato pišem ovaj blog post. 

Kako bi videla u kojoj si fazi, da li ovo iznad važi za tebe i koji tip sadržaja da kreiraš. Ili ako ne važi, koja strategija je najbolja za tebe u odnosu na fazu u kojoj se nalazi tvoj biznis. 

3 glavne faze 

Imaj na umu da je svaki biznis ima drugačiju startnu poziciju, ciljnu grupu i lični brend. Od čega zavisi gde će se pojaviti i koji tip sadržaja kreirati.

Ove 3 faze o kojima ću ti pričati su glavne. Ne idu po redu, niti u ovom slučaju red postoji. Videćeš zašto kad ih pročitaš. 

  • Tek počinješ, kidaš offline, ali krećeš od 0 online, imaš 0 pratilaca na IG 
  • Tu si već neko vreme, izgradila si zajednicu i pozamašan broj pratilaca  
  • Negde si između ovde 2 faze, nisi baš počela juče, a nemaš ni ogromnu zajednicu još uvek 

Između svake, nalazi se još milion varijacija i samim tim drugačijeg saveta koji bih ti dala. 

Što i radim sa mojim ženama na programu KREIRAJ SADRŽAJ gde uzmem njih, njihovu ciljnu grupu, lični brend i fazu u kojoj su i pravim im plan sadržaja koji će baš zbog toga mnogo lakše ispuniti jer ga kreiram po njihovim supermoćima

Koji tip sadržaja da kreiraš? Da li da to uopšte bude IG? Ovo zavisi od tvoje ciljne grupe i toga gde se ona nalazi. Logično da ćeš se i ti tamo pojaviti. 

Ako je to LinkedIn, onda ćeš svoj glavni fokus staviti na LinkedIn. S obzirom da su danas svi na IG i da je za veliku većinu to ipak IG, moj savet gravitira ka tome. 

Ako želiš konkretan savet za tebe i tvoj biznis, dođi na program da radimo zajedno.

Hajde da uđemo dublje u svaku fazu i svaki tip sadržaja. 

Faza 1 

Ekspert si u svom polju, radiš sa klijentima godinama offline i želiš da se proširiš online. Imaš 0 pratilaca na IG. 

Sledeći model je za tebe. 

Za kratku formu sadržaja fokusiraćeš se na IG. Tamo ćeš graditi zajednicu, obraćati se samo svom idealnom klijentu, zvati ih da kupe. 

Za dužu formu sadržaja (ovde imaš detaljan tekst o tome) odabraćeš YouTube. 

Zašto YouTube? 

Zbog gore pomenutog ROI.  

Jer za jedan kreiran video, koji dobro optimizuješ za YouTube pretragu što će povećati šanse da te ljudi koji traže tu temu nađu lakše – tvoj povraćaj na investiciju za vreme, kreiranje i kačenje tog videa je mogućnost dolaska do baš tvoje ciljne grupe BEZ OBZIRA na broj ljudi koji te prate na kanalu. 

Za ovo je potrebno da znaš YouTube SEO (pomenutu optimizaciju iznad). Možeš da platiš eksperta za to, Anđa je moj izbor. Ili da se edukuješ sama. 

Zbog toga te ljudi mogu relativno brzo naći i što je najjače – nalaziće te i za 3 meseca i 3 godine. Tvoj video će i dalje iskakati prvi u pretrazi i donositi ti nove ljude i klijente. 

Za razliku od podcasta koji definitivno nije tip sadržaja za tebe i nema ko da ga sluša jer krećeš od 0 online i još uvek nemaš zajednicu. 

Faza 2 

Tu si već neko vreme, izgradila si zajednicu na IG, imaš pozamašan broj pratilaca koje možeš da preusmeriš na dužu formu sadržaja gde dublje pričaš o temi za koju si ekspert i daješ vrednost… 

Sledeći model je za tebe. 

Za kraću formu sadržaja nastavićeš sa IG. Sve što si do sada radila, nastavi. Pozivaj ljude da rade sa tobom i deli vredne objave. 

Za dužu formu sadržaja ti možeš da pokreneš podcast, blog (što ne preporučujem iako sada čitaš moj) ili takođe YouTube. 

Podcast iz razloga što zapravo imaš poveliku zajednicu koju sa IG možeš da pozoveš da poslušaju epizode kroz koje ćeš moći bolje da objasniš teme iz tvoje eksperize jer imaš više vremena nego na IG, da daš više vrednosti, pričaš o uspesima svojih klijenata i prodaješ svoju ponudu. 

Blog ti ne preporučujem kao tip sadržaja koji bi kreirala… osim ako si kao ja – zaluđenik za digitalni marketing i voliš da učiš o istom. Za blog ti je potrebno malo ozbiljnije poznavanje SEO-a kako bi se tvoji tekstovi rangirali na Guglu.  

To nas opet dovodi do vrlo važnog ROI tj. povraćaja na investiciju

Jer ti nije cilj da učiš website i blog SEO (koji je cela jedna grana u digitalu), cilj ti je da kreiraš sadržaj kroz koji ćeš najbrže i najlakše konvertovati zainteresovanog pratioca u kupca. 

Što se tiče YouTuba, ista stvar kao malopre iz prethodne faze. YT ćeš naći u svakoj fazi. Algoritam mu je mnogo više podržavajući nego bilo koja druga mreža. 

Da ja sada počinjem, on bi bio moj izbor. 

Faza 3 

Nisi baš počela juče, a nemaš ni ogromnu zajednicu još uvek. Negde si između ove dve faze. 

Za kraću formu, nastavi sa IG. Od storija, objava, reels-a, lajvova, carouselova. Nastavi da pričaš o svojoj ponudi, klijentima, svom iskustvu i pozivaj ih da kupe. 

Za dužu formu? 

Pogodila si. YouTube. Do sada ti je već jasno zašto. 

U svakoj šljivi ima koštica 

Svaki ovaj savet uzmi u obzir i prilagodi svom biznisu, svojoj ciljnoj grupi i mestu (mreži) gde se ona nalazi

Imaš ove 3 faze, osetićeš gde si. 

Ako želiš moju ekspertizu, da ti kažem konkretno za tvoj slučaj gde tačno da se pojaviš i dođeš do svojih idealnih klijenata – dođi da radimo. 

Pored jasnog plana, dobićeš i moj proces dolaska do ideja za sadržaj nakon što sam kreirala preko 700 IG objava i preko 130 newslettera za moj biznis u protekle 3 godine. 

Sočne detalje o programu imaš ovde. 

Kao ženi koja je ekspert u svom polju, jasno ti je da je kontinuirano kreiranje sadržaja ključ uspeha za tvoj online biznis. 

Cilj je da taj deo optimizujemo i da te naučim kako da dođeš do ideja za svoj sadržaj kroz moj program KREIRAJ SADRŽAJ. 

Mesta su ograničena na 4 žene.