You are currently viewing Šta je evergreen sadržaj: kako da te klijenti nađu i dok spavaš

Šta je evergreen sadržaj: kako da te klijenti nađu i dok spavaš

Šta je evergreen sadržaj? Evo kako bih ti to objasnila na sočan način: To je vrsta sadržaja koja radi za tebe (videćeš i kako) i dok piškiš, i dok spavaš, i dok se kupaš na moru, i dok se ljubiš, i… slobodno nastavi niz. 

Znam da te nervira algoritam na društvenim mrežama. Napraviš brutalnu objavu, punu vrednosti koja već sutra ispari. “Moraš” biti redovna inače te algoritam pojede. 

I onda sediš, nerviraš se jer si upravo dala jedno malo blago koje vidi mali procenat ekipe koja te prati.  

Osećaš se kao da bacaš bisere niz reku, jesam li u pravu? 

Yep, i ja isto. 

Hajde da uronimo dublje u temu. 

Šta je evergreen sadržaj vs. brzi sex sadržaj? 

Brzi sex sadržaj je ovo iznad. 

Daš srce i dušu u objavu, a ona već sutra biva zaboravljena. Daš sve od sebe, središ se (tj. svoju objavu), preznojiš se… da bi trajalo samo 2 minuta.  

Pa sutra ispočetka. 

To se nažalost dešava. Algoritam te “nagradi” kratko. Ako hoćeš još, “moraš” biti redovna. 

I sad se zajedno pitamo: 

Gde je tu moj užitak?! Gde je moj orgazam?! 

E pa… tražimo ga na pogrešnom mestu. 

To ti je kao sa muškarcima. Imaš one koji ne mogu da dočekaju vrhunac, prelete preko tvog tela i posle 5 minuta sediš na ivici kreveta i pitaš se što si uopšte depilirala noge

E! Ali ima i onih kojima je njihov užitak da tebi pruže užitak. Posvete se tvom telu, upijaju svaki delić i onda danima kasnije pričaš drugaricama o tom liku. 

Ako do sada nisi imala sliku u glavi šta je evergreen sadržaj, ovu ćeš zapamtiti. (namig) 

No, hajde da malo smirimo strasti… 

Šta je evergreen sadržaj? 

To je sadržaj koji kreiraš jednom, optimizuješ ga (objasniću) i ljudi ga pronalaze i dok spavaš, mesec dana kasnije, 2 meseca, godinu dana, nebitno. 

Poenta je da evegreen sadržaj radi za tebe. 

DIGRESIJA: Optimizovati sadržaj znači prilagoditi ga za pretraživače (takozvani SEO). Na ovaj način pomažeš Google-u (ako pišeš blog recimo) da te lakše i bolje rangira kako bi te ljudi našli kad guglaju određenu temu. 

Isto je i sa YouTube-om. I on ima svoje fore i fazone koje primeniš na svoj video da bi te ljudi lakše pronašli. 

Zvuči strašno, ali nije. Kasnije ćemo ući za nijansu detaljnije u ovo kad ti budem objašnjavala vrste evergreen sadržaja. 

Evo kako to izgleda u praksi: 

Recimo da si kreirala YouTube video na neku goruću temu koja muči tvoje klijente i koju često pretražuju. Optimizovala si ga (uradila SEO), kliknula post i sad pijuckaš svoju kaficu. 

2 meseca kasnije, uveliko radiš sa klijentom i odlučuješ da ga pitaš kako te je našao, a on ti kaže: 

“Ma jednu noć dok sam očajan tražio rešenje za moj problem jer mi je već bilo preko glave. Iskočio mi je tvoj video. Mislim da je bilo 2 ujutru.” 

Poenta? 

Video koji si objavila pre 2 meseca ili 2 godine i dalje pronalazi put do ljudi kojima je potreban kroz koji gradiš poverenje, zajednicu i potencijalne klijente! 

Jer: evergreen sadržaj i SEO. 

Za razliku od Instagrama (brzi sex) gde dušu daš u objavu, a ne dobiješ ni orgazam. 

Dobro Profo, da li da batalim Instagram onda? 

Naravno da ne! 

Samo razmisli koje akcije daju više rezultata (posebno ako su te uvukli u centrifugu zvanu “moraš biti redovna” i guliš dupe da kreiraš vredne objave svaki dan). 

Bolje da kreiraš 1 komad evergeeen sadržaja i 3 objave nedeljno za IG, pozivaš ljude sa IG da poslušaju/pročitaju tu dužu formu sadržaja. 

Nego da ideš na kvantitet i gomilu objava pa ti dopizdi i sagoriš

Kako znam? 

Radila sam to godinu dana u Profinim počecima. 

Sada bih radije nedeljno napisala jedan ovakav kvalitetan i seksi blog post koji puca od vrednosti i koji, kad ga primeniš, napravi zaokret u tvom biznisu… 

Nego cele nedelje 7 objava za IG. 

Naravno, i dalje sam aktivna tamo. Ali mi je cilj da moju ekipu odande dovedem na ovaj tekst. 

Jer ovo što ovde delim, na IG ne bih mogla (niti želim) da spakujem ni u tri objave, a kamoli jednu. 

Niti tamo mogu da imam ovaj nivo prisnosti sa tobom. 

No, da nastavimo da brusimo temu šta je evergreen sadržaj. 

Vrste evergreen sadržaja (moja preporuka) 

Kada me žene koje rade sa mnom pitaju koju formu sadržaja da kreiraju, moja preporuka su uvek ova tri: 

  • Podcast
  • YouTube 
  • Blog 

(odaberi jedan) 

Zašto baš ova tri? 

Pre svega, to su duže forme sadržaja kroz koje te tvoja ekipa može mnogo bolje upoznati i povezati se sa tobom na dubljem nivou. 

Tako gradiš poverenje i jaku zajednicu. 

(i ti ćeš kroz ovaj blog post da se povežeš sa mnom, poželiš još i dođeš kod Profe na Instagram recimo ili upišeš program KREIRAJ SADRŽAJ

Jer gle… ekipa koja konzumira duže forme sadržaja voli da se udubi, posveti i izvuče za sebe blago koje si im dala. 

Uzmu to, primene, kreiraju rezultate pre nego što ti daju pare, preporučuju isti taj sadržaj dalje jer im je očigledno pomoglo i u nekom momentu krenu da rade sa tobom. 

Jer im je u glavi: “Pa jbt gle šta sam sve dobila besplatno i kakve rezultate imam! Šta će tek biti kada joj dam pare?!” 

E to! 

A to ne može da se postigne sa jednom slatkom objavicom na društvenim mrežama. 

Kako da odabereš koji evergreen sadržaj da kreiraš? 

Sad kad imaš predstavu šta je evergreen sadržaj, koji je najbolje da kreiraš? 

Uvek pođi od sebe. 

Koji od onih 3 ja volim da konzumiram? U kome bih uživala dok ga kreiram? Da li mi je zabavnije da snimam audio, video ili da pišem? 

Jer gle ovako, ako ti nije zabavno… čemu sve? Smoriće te posle nekog vremena i odustaćeš. 

Potreban ti je drugačiji pristup. Posebno tebi kao ženi.  

Ne na mišiće, ne hustle dok ne crkneš… već iz ženske energije koja se zabavlja, uživa i još pomaže ljudima! 

To učim moje žene kroz program. 

Da može drugačije, bez onog grča u stomaku i hladnog marketing pristupa sa kojim su ti isprali mozak

Več iz integriteta, ljubavi i istinske želje da pomogneš. 

Naravno, dok si dobro plaćena i uživaš u svakom momentu rada sa svojom ekipom. 

PS. Ovde imaš više sočnih detalja o programu.

Da se vratimo na vrste evergreen sadržaja. 

Evo o svakom malo detaljnije da ti pomogne da odlučiš. 

Podcast 

Ovo je najjednostavniji od sva tri.  

Ne moraš da se šminkaš, sređuješ i slično. Samo ispričaš šta imaš u telefon. 

I ne, ne treba ti fensi oprema, mikrofon od 1000 evra i fensi studio. 

Kao žena koja ima konsultantski biznis, ne radiš ti taj podcast da bi privukla sponzore i slično. 

Radiš ga da bi (kao Jovana sa kojom sam radila) pomogla onoj novopečenoj mami da se oslobodi straha oko roditeljstva i toga da mora sve sama, nema podršku i slično. 

Takva mama sluša tvoj podcast od 20 minuta (npr.) dok kuva, doji bebu i slično. 

Boli je baš uvo da li si snimala u fensi studiju sa skupim mikrofonom! 

Ona želi tvoju pomoć i želi je sada! 

Prekini da joj to uskraćuješ svojim perfekcionizmom. 

Sebično je. 

Uuh, zapalih se. Uvek je tako kad vidim da neko čeka da sve bude savršeno i da zvezde se poklope. 

Elem… 

Kako da pokreneš svoj podcast? 

Korak 1: 

Pripremi 20 tema koje ćeš izvući sa papira gde imaš svoju ciljnu grupu, crno na belo. Ako je nemaš, zašto se igraš biznisa?! Reši to što pre ovde

Tih 20 tema je tvojih 20 core (srž) problema koje tvoja ekipa ima. 

Korak 2: 

Nađi tiho mesto u kući, možeš i ormar (vrh zvučna izolacija). Uključi audio snimanje na telefonu i kreni da pričaš. U svakoj epizodi spomeni kako ljudi mogu da rade sa tobom, ne preskači ovo. 

Korak 3: 

Okači snimak na Anchor (imaš na YouTube tutorijale ovde). On će onda tvoj podcast da plasira na sve kanale na kojima se on može slušati (PocketCast, iTunes, itd.). 

Ako hoćeš, možeš i na YT kao bonus. U bilo kom video edtoru staviš audio i fotku, sačuvaš video i okačiš. To možeš i na telefonu. 

I za to imaš gomilu tutorijala online. 

Korak 4: 

Javi svojoj ekipi na mrežama, storiju, newsletteru itd. da si pokrenula podcast i okači im link prve epizode. 

Kraj. Lako i zabavno. 

Dopalo ti se? Onda je ovo tvoja forma evergreen sadržaja. 

YouTube kanal 

Kako da pokreneš svoj YouTube kanal? Kako da središ svoj kanal? Kako da objaviš video?  

Sve u jednom videu imaš u tutorijalu ovde

E sad, kako bi tvoji videi došli do tvoje ekipe, potrebno je da na svakom videu uradiš SEO koji sam već objasnila. Ukoliko želiš sama, počni od ovog tutorijala ovde i onda daje istražuj i kopaj dublje. 

Ako ne želiš sama, kreni da radiš sa sjajnom Anđom sa kojom sam i sama radila na mom YT kanalu na engleskom i kroz 2,3 meseca došla do publike iz USA koja gleda moje videe. 

Piši joj na agg.antoine@gmail.com i kaži da te je Profa poslala. 

PS. koristi Canvu da napraviš naslovnu fotku i tumbnail-ove za svoje videe. Imaju gotove templejte, kucaj šta ti je potrebno u pretrazi Canve i izaći će ti. Izmeni text, stavi svoj i svoju fotku i to je sva mudrost. 

Sviđa ti se? Voliš da se snimaš? Bring it on then! 

Blog 

Ovo je moj evergreen sadržaj koji sam izabrala za Profu. Nekoliko tekstova su prvi u Google pretrazi i svakodnevno donose posete mom blogu bez da sam mrdnula ovo moje slatko dupe

Naravno, to ne znači da ga nisam mrdnula uopšte.  

Napisala sam ga, primenila SEO (koji je mnogo ozbiljniji nego za YT i koji ne bih preporučila da radiš sama osim ako nisi digital marketing džanki kao ja i voliš to), čekala mesec, dva, tri i duže dok je to stiglo da se rangira na Googlu. 

Za blog ti je potreban tvoj sajt (domen i hosting). 

I da, možeš i besplatno da pokreneš svoj blog, ali se besplatni domeni teže rankiraju i radićeš posao u prazno od prilike. 

Ako se već odlučiš za blog, plati profi čiku da ti to odradi i uputi te dalje za SEO dok budeš pisala svoje tekstove. Javi mi se na mejl ukoliko se odlučiš na ovaj korak da te spojim sa momkom koji pravi profi sajtove. 

Za sve dalje i dublje ako želiš sama – Guglaj i kopaj po netu. 

Ili plati nekog da ti odradi SEO tvog teksta. Ti radi samo ono u čemu kidaš – piši. 

Kreiraj evergreen sadržaj jednom nedeljno 

Sada kada u sitna crevca imaš pokriveno šta je evergreen sadržaj, verovatno se pitaš koliko redovno da ga kreiraš. 

Kada započneš sa ovim, posveti se da minimum jednom nedeljno objaviš podcast, blog ili video. 

Nakon godinu dana, to je 52 vredna komada sadržaja koji će da stvore opak kompound efekat za tvoj biznis.  

Sve preko toga je bonus. 

I da, potrebno je da u svakom pozoveš ljude da rade sa tobom i kažeš im jasno i jednostavno kako to da urade. Bez kukuljenja, zavrzlama i komplikovanja. Vreme je da prodaješ. 

Ljudima trebaš ti, treba im tvoja pomoć! 

Osvesti da postoji ekipa kojoj bi baš ti odgovarala kao mentor / učitelj / terapeut / edukator, a pojma nemaju kako da rade sa tobom jer se ustručavaš da im jasno kažeš kako (i jer ti je okolina utuvila govanca o prodaji u glavu)! 

Već spomenuh, to je sebično. Jer zbog svojih strahova i negativnih uverenja o prodaji – uskraćuješ svoju pomoć osobi kojoj uveliko trebaš. 

I da, ovo MELJEMO programu Kreiraj Sadržaj. Pozivam te da ga upišeš ovde.

Srećno evergreenovanje!