Svi govore kako je izgradnja zajednice na Instagramu bitna, ali retko ko pokaže i kako.
Dobro vi meni došli u prvi deo, gde ćemo razbiti ovu misteriju sa jasnim i konkretnim koracima koje i sama koristim.
Prvi deo – iz razloga što će ih sigurno biti još. Kako ih i sama budem otkrivala i primenjivala, tako ću ih i deliti sa vama u novim tekstovima.
Spremni?
Idemo!
Zašto je izgradnja zajednice na Instagramu bitna?
Pa uzmite sebe za primer.
Kada odete na pijacu, da li biste pre kupili jaja od Ane koja je tu nova na tezgi i samo ćuti u nadi da ćete kupiti od nje nekim čudom.
Ili biste pre kupili jaja od baka Mare koja svaki put kad svratite ima novu priču sa njenog sela da vam ispriča i uvek usput spomene kako su njena jaja domaća od koka koje slobodno trčkaraju po dvorištu. A ne ko ova ’’fabrička’’ po supermarketima kako ih ona zove.
Mislim da je odgovor i vama i meni jasan – baka Mara.
Namerno sam napravila ovo poređenje.
Zašto?
Zato što većina malih bizisa misli da je dovoljno da zakupi svoju tezgu na Instagramu (napravi profil), izloži svoja jaja (postavi lepe slike) i to je to. Sad čekamo kupce.
Žao mi je što vam rušim sneška, ali ako tako gledate na stvari, vi ste Ana u ovoj priči.
To jednostavno nije dovoljno da biste napravili uspeh na Instagramu, a kamoli nešto prodali.
Pa hajde da vidimo kako da postanete baka Mara. (Verovatno nikada do sada niste poželeli da budete stara baka u nečijoj priči. Šta da vam kažem, za sve postoji prvi put.)

Izgradnja zajednice na Instagramu
U ovom delu pokrićemo:
- Šta kada me neko zaprati?
- Pričanje priče koja spaja
- Šta su zapravo lajkovi?
- Daj da bi dobio
Pa hajde da počnemo.
Šta kada me neko zaprati?
Mnogima je odgovor – pa ništa, novi broj sa kojim mogu da se pohvalim na Instagramu.
A da li ste svesni da je taj broj zapravo čovek od krvi i mesa?
’’Pa Bože Profo… naravno da znam.’’
Aha, važi. A da li znaš da je taj čovek time što te je zapratio upravo pomislio:
’’Gle kako kul profil, baš pravi super ________ (ubaci svoj proizvod). Želeo bih to da imam, ali mi nije prioritet. Hajde da ga zapratim.’’
I vi to propuštate?! Objasniću uskoro na šta mislim.
Jer činjenica je da niko ne dolazi na Instagram i pomisli, uh kako mi treba jedna bogata kaprićoza, umirem od gladi, hajde da gledam lepe slike pica, mmm.
Već ode kod mog prijatelja Gugleta i izgugla broj picerije.
Ovde stvari funkcionišu drugačije.
Zato je bitna izgradnja zajednice na Instagramu.
Pa kako to učiniti sa nekim ko vas je tek zapratio?
Jednostavno mu pošaljite poruku dobrodošlice. Evo kako moja izgleda. Slobodno je iskopirajte i prilagodite ova pitanja svom biznisu.
Pozdrav IME 🙂
Samo da se zahvalim na podršci. 🙏
Na profilu delim korisne savete o društvenim mrežama, pa me zanima kako vam mogu pomoći? Koje teme vas zanimaju?
Pozdrav
Zorana.
Šta dobijate sa ovim?
Ja na primer vrlo često dobijem odgovor kako nisu očekivali poruku i kako im je drago što neko ima takav pristup.
Neko ima pitanje, što meni služi kao nepresušan izvor ideja za nove objave. A ljudi dobiju odgovor na svoje pitanje i zajedno prelazimo na novi nivo izgradnje odnosa.
Neko nema pitanja, ali 99% njih mi napiše da će se osećati slobodno da pitaju ukoliko ih budu imali. Što je sjajno i moj odgovor na to bude nešto poput: ’’Dobro mi došli onda :)’’ ili ’’Drago mi je da smo se ovako virtuelno upoznali’’.
Primenite ovo, bukvalno sam vam dala sve na tacni i transparentno. Jer želim da zajedno rastemo i napredujemo u ovoj zanimljivoj igrici zvanoj Instagram.
Ide i vama i meni u korist, a i kupcima.
Jer svi vole jedan otvoren i iskren pristup (setite se baka Mare). Nego ulickan i uzdržan.
Pričanje priče koja spaja
Još jedan moćan korak kada je izgradnja zajednice na Instagramu u pitanju je upravo ovaj.
I mnogi se možda neće složiti. Što je ok. Samo ti guraj svoju Ana priču sa početka.
Veliki i već izgrađeni brendovi nemaju potrebu za tim. Pogodi zašto? Pa jer su veliki i izgađeni.
Takvi nisu moja ciljna grupa niti me rad za njih loži. To voli moja sestra koja radi u agenciji i koja apsolutno kida u tome.
Mene loži kada mi neko od vas javi: ’’E Profo! Probala sam ono tvoje i desilo se to, to i to. Hvala ti!’’ ili ’’Kupila sam tvoj eBook i ljudi sada sjajno reaguju na moje objave!’’
Šta podrazumeva ovo pričanje priče koja spaja?
Najbolje je da vam pokažem kroz primere:
Bacite oko na ovaj post ispod.
I ovaj.
U njima vidite da nema nikakvih saveta o društvenim mrežama i slično.
Što nas dovodi do sledećeg pitanja.
Zašto je bitno ponekad podeliti nešto što nema veze sa vašim biznisom?
Zašto je važno „zašareniti“ svoje objave?
Na ovaj način pokazujete ljudima da ste vi ČOVEK. Da imate interesovanja i hobije koje rado delite sa njima.
Odmah im je lakše da se povežu sa vama. Da izgrade odnos i da im vaš biznis ne bude „to je ona što pravi mafine i kolače“ nego „to je Maja, obožavam njen profil na instagramu, pravi vrh kolače i pritom ima dvoje male dece i baš volim njen stav prema životu!“
Naravno, glavni fokus uvek treba da bude na vašem biznisu. Ali s vremena na vreme zašarenite društvene mreže sa nečim drugim.
To im daje tu čar. Kao i posebnost/autentičnost.
Danas je sve više popularno biti iskren. Pokazati svoje ljudske strane i ne mogu vam opisati koliko mi je drago zbog toga.
Ukoliko se odlučite na ovaj korak, javite mi se, pošaljite link do objave i rado ću vam pružiti podršku u vidu lajkovanja i komentara.
Šta su zapravo lajkovi?
Izgradnja zajednice na Instagramu usko je povezana sa lajkovima ako samo malo promenite perspektivu.
O ovome sam pisala tj. napravila objavu. Pa ko je više vizuelni tip, evo:
A evo i pisane forme.
Zamislite sledeću situaciju.
Na žurci ste, atmosfera je opuštena, pijuckate piće i desi vam se kontakt očima sa nekim. Onaj koji kaže: ’’E primetio sam te da si tu.’’
Zaatim vam se to desi i sa drugom, trećom i osmom osobom.
E to su vam lajkovi.
Vaša objava je žurka, a lajkovi su svi oni kontakti očima koji kažu: ’’E primetio sam te na mom news feed-u i sviđa mi se to što vidim.’’
Da li ćete taj kontakt dalje iskoristiti za izgradnju odnosa sa tim ljudima ili ćete propustiti da to piće popijete zajedno tj. nastavite komunikaciju u DM-u?
Daj da bi dobio
Dobar deo mog vremena svakog dana odlazi na komentarisanje i lajkovanje tuđih objava.
Eh sad, dobar deo… I ja kakim.
Dovoljno je da odvojite 15ak minuta ujutru uz kafu i 15ak minuta uveče kad vam je zgodno i odradite ovo. To ako ste baš zauzeti.
Ostavite 3,4 smislena komentara na tuđe objave u jednom setu od 15 minuta.
Da, znam da možete više. Smajli tu, smajl tamo i eto ga!
Bravo… No hajde sad da ne budemo lenji i aljkavi i da odradimo to kako treba.
Kada komentarišete, bitno je da pogledate tu fotku i pročitate nečiji opis, a zatim na osnovu toga ostavite smislen komentar od rečenicu, dve.
Nikako samo smajli.
Za to će vam trebati vremena. Dok pogledate, pročitate, smislite i napišete komentar. Što je vrh. Instagram vas neće blokirati jer vidi da ne ostavljate 3 komentara u 15 sekundi (što se smatra kao spamersko ponašanje).
Nekada i ovih 3,4 smislena komentara idu brzo. Pa pravite kraće pauze između njih.
Morate da date da biste dobli.
Komentarišite objave svojih kolega, svojih potencijalnih kupaca i svima onima koji komentarišu vama.
Naravno, o odgovaranju na komentare ispod svojih objava nadam se da ne treba da govorim jer smatram da to uveliko i redovno radite.
Eto, sada kada ovo znate na dobrom ste putu da postanete prava baka Mara za svoje ljude.
Dobili ste maramu, kecelju i štap, pitanje je da li ćete ih iskoristiti i primeniti sve ovo ili ostati Ana koju niko ne primećuje?
Izgradnja zajednice na Instagramu nije laka, ali vredi svakog cimanja.
U to ime želim vas pozovem da postanete deo Profine mejl ekipe:
Do drugog dela o izgradnji odnosa i zajednice, vidimo se online.
Z.