Izgradnja zajednice na Instagramu 1.0

Izgradnja zajednice na Instagramu 1.0

Svi govore kako je izgradnja zajednice na Instagramu bitna, ali retko ko pokaže i kako.

Dobro vi meni došli u prvi deo, gde ćemo razbiti ovu misteriju sa jasnim i konkretnim koracima koje i sama koristim.

Prvi deo – iz razloga što će ih sigurno biti još. Kako ih i sama budem otkrivala i primenjivala, tako ću ih i deliti sa vama u novim tekstovima.

Spremni?

Idemo!

Zašto je izgradnja zajednice na Instagramu bitna?

Pa uzmite sebe za primer.

Kada odete na pijacu, da li biste pre kupili jaja od Ane koja je tu nova na tezgi i samo ćuti u nadi da ćete kupiti od nje nekim čudom.

Ili biste pre kupili jaja od baka Mare koja svaki put kad svratite ima novu priču sa njenog sela da vam ispriča i uvek usput spomene kako su njena jaja domaća od koka koje slobodno trčkaraju po dvorištu. A ne ko ova ’’fabrička’’ po supermarketima kako ih ona zove.

Mislim da je odgovor i vama i meni jasan – baka Mara.

Namerno sam napravila ovo poređenje.

Zašto?

Zato što većina malih bizisa misli da je dovoljno da zakupi svoju tezgu na Instagramu (napravi profil), izloži svoja jaja (postavi lepe slike) i to je to. Sad čekamo kupce.

Žao mi je što vam rušim sneška, ali ako tako gledate na stvari, vi ste Ana u ovoj priči.

To jednostavno nije dovoljno da biste napravili uspeh na Instagramu, a kamoli nešto prodali.

Pa hajde da vidimo kako da postanete baka Mara. (Verovatno nikada do sada niste poželeli da budete baka. Šta da vam kažem, za sve postoji prvi put.)

Slika bake, u sklopu bloga se odnosi na baka Maru u tekstu ''izgradnja zajednice na instagramu''. baka ima naočare i nasmejana je.

Izgradnja zajednice na Instagramu

U ovom delu pokrićemo:

  • Šta kada me neko zaprati?
  • Pričanje priče koja spaja
  • Šta su zapravo lajkovi?
  • Daj da bi dobio

Pa hajde da počnemo.

Šta kada me neko zaprati?

Mnogima je odgovor – pa ništa, novi broj sa kojim mogu da se pohvalim na Instagramu.

A da li ste svesni da je taj broj zapravo čovek od krvi i mesa?

’’Pa Bože Profo… naravno da znam.’’

Aha, važi. A da li znaš da je taj čovek time što te je zapratio upravo pomislio:

’’Gle kako kul profil, baš pravi super ________ (ubaci svoj proizvod). Želeo bih to da imam, ali mi nije prioritet. Hajde da ga zapratim.’’

I vi to propuštate?! Objasniću uskoro na šta mislim.

Jer činjenica je da niko ne dolazi na Instagram i pomisli, uh kako mi treba jedna bogata kaprićoza, umirem od gladi, hajde da gledam lepe slike pica, mmm.

Već ode kod mog prijatelja Gugleta i izgugla broj picerije.

Ovde stvari funkcionišu drugačije.

Zato je bitna izgradnja zajednice na Instagramu.

Pa kako to učiniti sa  nekim ko vas je tek zapratio?

Jednostavno mu pošaljite poruku dobrodošlice. Evo kako moja izgleda. Slobodno je iskopirajte i prilagodite ova pitanja svom biznisu.

Pozdrav IME 🙂
Samo da se zahvalim na podršci. 🙏

Na profilu delim korisne savete o društvenim mrežama, pa me zanima kako vam mogu pomoći? Koje teme vas zanimaju?

Pozdrav 
Zorana.

Šta dobijate sa ovim?

Ja na primer vrlo često dobijem odgovor kako nisu očekivali poruku i kako im je drago što neko ima takav pristup.

Neko ima pitanje, što meni služi kao nepresušan izvor ideja za nove objave. A ljudi dobiju odgovor na svoje pitanje i zajedno prelazimo na novi nivo izgradnje odnosa.

Neko nema pitanja, ali 99% njih mi napiše da će se osećati slobodno da pitaju ukoliko ih budu imali. Što je sjajno i moj odgovor na to bude nešto poput: ’’Dobro mi došli onda :)’’ ili ’’Drago mi je da smo se ovako virtuelno upoznali’’.

Primenite ovo, bukvalno sam vam dala sve na tacni i transparentno. Jer želim da zajedno rastemo i napredujemo u ovoj zanimljivoj igrici zvanoj Instagram.

Ide i vama i meni u korist, a i kupcima.

Jer svi vole jedan otvoren i iskren pristup (setite se baka Mare). Nego ulickan i uzdržan.

Pričanje priče koja spaja

Još jedan moćan korak kada je izgradnja zajednice na Instagramu u pitanju je upravo ovaj.

I mnogi se možda neće složiti. Što je ok. Samo ti guraj svoju Ana priču sa početka.

Veliki i već izgrađeni brendovi nemaju potrebu za tim. Pogodi zašto? Pa jer su veliki i izgađeni.

Takvi nisu moja ciljna grupa niti me rad za njih loži. To voli moja sestra koja radi u agenciji i koja apsolutno kida u tome.

Mene loži kada mi neko od vas javi: ’’E Profo! Probala sam ono tvoje i desilo se to, to i to. Hvala ti!’’ ili ’’Kupila sam tvoj eBook i ljudi sada sjajno reaguju na moje objave!’’

Šta podrazumeva ovo pričanje priče koja spaja?

Najbolje je da vam pokažem kroz primere:

Bacite oko na ovaj post ispod.

View this post on Instagram

Slika u uglu - depresija, suicidalne misli, anksioznost, strah... Znate ono "želim da me nema, ali nemam dovoljno muda da sebi oduzmem život"? E to. To je bilo te 2015. Bože dragi... Koliko sam samo bila sebična i lenja. Svaki dan sam znala da kukam i plačem dragim ljudima misleći samo na sebe i kao meni eto nije dobro. Oduzimajući njima vreme i volju kako bih ja dobila malo pažnje. Momak koji je tada bio sa mnom mislim da je imao čelične živce. A mislim da se na slici to moje stanje poprilično vidi, iako se smejem. Zar ne? A ovaj video sam vam pre nekoliko dana okačila na stori. Kad sam vam priznala koliko volim da poziram. 😃 . Zašto vam sve ovo pišem i zašto upoređujem? Jer želim da znate da je ok da budeš tužna. Ok je zastati ako ti je previše svega i ne znaš kako dalje. Ok je biti uplašena, ok je plakati. Sve dok to iznad prvo prihvatiš, a onda izbaciš iz sebe, a ne dozvoliš da te obuzme kao mene u 2015. i bude ti samo izgovor da se ne pokreneš. Dobro mi došli li u moj izazov #nekadisad koji sam vam najavila juče. Baš me zanima da li se vidi promena? I šta mislite o fotografiji u uglu? #depresija #anksioznost #strah #tuga #anksiozniporemećaji #uplasena #profazadrmr #osmeh #serbiangirl #ohrabrenje #sreća

A post shared by Profa za DRuštvene MReže (@profazadrmr) on

I ovaj.

View this post on Instagram

Danas sa vama želim da podelim par misli. 💭 . Dok sam radila u firmi, jedan dan se na poslu pokrenula tema dobrote. Tačnije onog: "Previše si dobar/dobra." I tako ostadoh da se pitam kad je to postalo loše biti dobar? Kad smo to prelomili zbog sopstvene slomljenosti jer je neko tu našu dobrotu iskoristio? Učaurili se iz straha da ne budemo povređeni? Onda je tu i ono kako žene vole "loše momke". Ja kažem da ih vole devojčice. Možete da se ne složite sa mnom. 🤷 . Žena koja zna koliko vredi i jasno je definisala šta hoće, ne troši ni one bezazlene poglede u prolazu na takve momke. Čuva ih za njega. I lako će ga pronaći u moru ovih "strahom učaurenih". . Na kraju krajeva, bitno je ne dirati svoju dobrotu već dirati ljude koji su je iskoristili. Preseći veze i reći: "Ne možeš ovako sa mnom iako te mnogo volim." U stavu je caka. Ne u dobroti. I ne. Nikada ne bih trampila svoju dobrotu i uskratila ljudima pravu sebe zarad straha od povređivanja. A vi? #dobrota #inspiracija #pisanje #zena #zivot #inspiracijadana #savetdana #strah #emocije #osecanja #citatdana #radnasebi #licnirazvoj #licninapredak

A post shared by Profa za DRuštvene MReže (@profazadrmr) on

U njima vidite da nema nikakvih saveta o društvenim mrežama i slično.

Što nas dovodi do sledećeg pitanja.

Zašto je bitno ponekad podeliti nešto što nema veze sa vašim biznisom?

Zašto je važno „zašareniti“ svoje objave?

Na ovaj način pokazujete ljudima da ste vi ČOVEK. Da imate interesovanja i hobije koje rado delite sa njima.

Odmah im je lakše da se povežu sa vama. Da izgrade odnos i da im vaš biznis ne bude „to je ona što pravi mafine i kolače“ nego „to je Maja, obožavam njen profil na instagramu, pravi vrh kolače i pritom ima dvoje male dece, a stigne još i da crta!“

Naravno, glavni fokus uvek treba da bude na vašem biznisu. Ali s vremena na vreme zašarenite društvene mreže sa nečim drugim.

To im daje tu čar. Kao i posebnost/autentičnost.

Danas je sve više popularno biti iskren. Pokazati svoje ljudske strane i ne mogu vam opisati koliko mi je drago zbog toga.

Ukoliko se odlučite na ovaj korak, javite mi se, pošaljite link do objave i rado ću vam pružiti podršku u vidu lajkovanja i komentara.

Šta su zapravo lajkovi?

Izgradnja zajednice na Instagramu usko je povezana sa lajkovima ako samo malo promenite perspektivu.

O ovome sam pisala tj. napravila objavu. Pa ko je više vizuelni tip, evo:

A evo i pisane forme.

Zamislite sledeću situaciju.

Na žurci ste, atmosfera je opuštena, pijuckate piće i desi vam se kontakt očima sa nekim. Onaj koji kaže: ’’E primetio sam te da si tu.’’

Zaatim vam se to desi i sa drugom, trećom i osmom osobom.

E to su vam lajkovi.

Vaša objava je žurka, a lajkovi su svi oni kontakti očima koji kažu: ’’E primetio sam te na mom news feed-u i sviđa mi se to što vidim.’’

Da li ćete taj kontakt dalje iskoristiti za izgradnju odnosa sa tim ljudima ili ćete propustiti da to piće popijete zajedno tj. nastavite komunikaciju u DM-u?

Daj da bi dobio

Dobar deo mog vremena svakog dana odlazi na komentarisanje i lajkovanje tuđih objava.

Eh sad, dobar deo… I ja kakim.

Dovoljno je da odvojite 15ak minuta ujutru uz kafu i 15ak minuta uveče kad vam je zgodno i odradite ovo. To ako ste baš zauzeti.

Ostavite 5,6 smislenih komentara na tuđe objave u jednom setu od 15 minuta.

Da, znam da možete više. Smajli tu, smajl tamo i eto ga!

Bravo… No hajde sad da ne budemo lenji i aljkavi i da odradimo to kako treba.

Kada komentarišete, bitno je da pogledate tu fotku i pročitate nečiji opis, a zatim na osnovu toga ostavite smislen komentar od rečenicu, dve.

Nikako samo smajli.

Za to će vam trebati vremena. Dok pogledate, pročitate, smislite i napišete komentar. Što je vrh. Instagram vas neće blokirati jer vidi da ne ostavljate 5 komentara u 15 sekundi (što se smatra kao spamersko ponašanje).

Nekada i ovih 5,6 smislenih komentara idu brzo. Pa pravite kraće pauze između njih.

Morate da date da biste dobli.

Komentarišite objave svojih kolega, svojih potencijalnih kupaca i svima onima koji komentarišu vama.

Naravno, o odgovaranju na komentare ispod svojih objava nadam se da ne treba da govorim jer smatram da to uveliko i redovno radite.

Eto, sada kada ovo znate na dobrom ste putu da postanete prava baka Mara za svoje ljude.

Dobili ste maramu, kecelju i štap, pitanje je da li ćete ih iskoristiti i primeniti sve ovo ili ostati Ana koju niko ne primećuje?

Izgradnja zajednice na Instagramu nije laka, ali vredi svakog cimanja.

U to ime želim sa vama da podelim besplatan primerak eBooka koji vam dodatno može pomoći na vašem putu do postanka full level baka Mare.

’’3 vrste objava za društvene mreže koje će vam doneti više interakcije’’

Upišite se i stiže na mail.

P.S. Proverite i spam i promocije folder.

Do drugog dela o izgradnji odnosa i zajednice, vidimo se online.

Z.