You are currently viewing Izgradnja zajednice na Instagramu 1.0

Izgradnja zajednice na Instagramu 1.0

Svi govore kako je izgradnja zajednice na Instagramu bitna, ali retko ko pokaže i kako.

Dobro mi došla u prvi deo, gde ćemo razbiti ovu misteriju sa jasnim i konkretnim koracima koje i sama koristim.

Prvi deo – iz razloga što će ih sigurno biti još. Kako ih i sama budem otkrivala i primenjivala, tako ću ih i deliti sa tobom u novim tekstovima.

Spremna?

Idemo!

Zašto je izgradnja zajednice na Instagramu bitna?

Pa uzmi sebe za primer.

Kada odeš na pijacu, da li bi pre kupila jaja od Ane koja je tu nova na tezgi i samo ćuti u nadi da ćeš kupiti od nje nekim čudom.

Ili bi pre kupila jaja od baka Mare koja svaki put kad svratiš ima novu priču sa njenog sela da ti ispriča i uvek usput spomene kako su njena jaja domaća od koka koje slobodno trčkaraju po dvorištu. A ne ko ova ’’fabrička’’ po supermarketima kako ih ona zove.

Mislim da je odgovor i tebi i meni jasan – baka Mara.

Namerno sam napravila ovo poređenje.

Zašto?

Zato što većina malih bizisa misli da je dovoljno da zakupi svoju tezgu na Instagramu (napravi profil), izloži svoja jaja (postavi lepe slike) i to je to. Sad čekamo kupce.

Žao mi je što ti rušim sneška, ali ako tako gledaš na stvari, ti si Ana u ovoj priči.

To jednostavno nije dovoljno da bi napravila uspeh na Instagramu, a kamoli nešto prodala.

Pa hajde da vidimo kako da postaneš baka Mara. (Verovatno nikada do sada nisi poželela da budeš stara baka u nečijoj priči. Šta da ti kažem, za sve postoji prvi put.)

Slika bake, u sklopu bloga se odnosi na baka Maru u tekstu ''izgradnja zajednice na instagramu''. baka ima naočare i nasmejana je.

Izgradnja zajednice na Instagramu

U ovom delu pokrićemo:

  • Šta kada me neko zaprati?
  • Pričanje priče koja spaja
  • Šta su zapravo lajkovi?
  • Daj da bi dobio

Pa hajde da počnemo.

Šta kada me neko zaprati?

Update iz 2023.

Sada iz ove perspektive ne bih slala ovu poruku o kojoj ćete uskoro saznati više.

Nego bih se fokusirala na kreiranje brutalno vrednog, long-form sadržaja koji bi mojoj ekipi bio pravo blago pre nego što bih trošila sate na ovo što sledi u tekstu.

Namerno neću da brišem ništa, samo ću da dodajem ovako ove update od nove i pametnije verzije mene.

Želim da vidiš ceo moj put. I padove i uspehe i blamove i gubljenje vremena i pobede. Stvari koje sam radila, a sada ne bih. Stvari koje sam trebala da radim, a nisam. Itd.

Sada kad to znaš, savetujem ti da poslušaš ovu novu mene. Doneće ti više rezultata na duge staze.

Šta kada me neko zaprati?

Mnogima je odgovor – pa ništa, novi broj sa kojim mogu da se pohvalim na Instagramu.

A da li si svesna da je taj broj zapravo čovek od krvi i mesa?

’’Pa Bože Profo… naravno da znam.’’

Aha, važi. A da li znaš da je taj čovek time što te je zapratio upravo pomislio:

’’Gle kako kul profil, baš pravi super ________ (ubaci svoj proizvod). Želeo bih to da imam, ali mi nije prioritet. Hajde da ga zapratim.’’

I ti to propuštaš?! Objasniću uskoro na šta mislim.

Jer činjenica je da niko ne dolazi na Instagram i pomisli, uh kako mi treba jedna bogata kaprićoza, umirem od gladi, hajde da gledam lepe slike pica, mmm.

Već ode kod mog prijatelja Gugleta i izgugla broj picerije.

Ovde stvari funkcionišu drugačije.

Zato je bitna izgradnja zajednice na Instagramu.

Pa kako to učiniti sa  nekim ko te je tek zapratio?

Jednostavno mu pošalji poruku dobrodošlice. Evo kako moja izgleda. Slobodno je iskopiraj i prilagodi ova pitanja svom biznisu.

Pozdrav IME 🙂
Samo da se zahvalim na podršci. 🙏

Na profilu delim korisne savete o društvenim mrežama, pa me zanima kako vam mogu pomoći? Koje teme vas zanimaju?

Pozdrav 
Zorana.

Šta dobijaš sa ovim?

Ja na primer vrlo često dobijem odgovor kako nisu očekivali poruku i kako im je drago što neko ima takav pristup.

Neko ima pitanje, što meni služi kao nepresušan izvor ideja za nove objave. A ljudi dobiju odgovor na svoje pitanje i zajedno prelazimo na novi nivo izgradnje odnosa.

Neko nema pitanja, ali 99% njih mi napiše da će se osećati slobodno da pitaju ukoliko ih budu imali. Što je sjajno i moj odgovor na to bude nešto poput: ’’Dobro mi došli onda :)’’ ili ’’Drago mi je da smo se ovako virtuelno upoznali’’.

Primeni ovo, bukvalno sam ti dala sve na tacni i transparentno. Jer želim da zajedno rastemo i napredujemo u ovoj zanimljivoj igrici zvanoj Instagram.

Ide i tebi i meni u korist, a i kupcima.

Jer svi vole jedan otvoren i iskren pristup (seti se baka Mare). Nego ulickan i uzdržan.

Pričanje priče koja spaja

Još jedan moćan korak kada je izgradnja zajednice na Instagramu u pitanju je upravo ovaj.

I mnogi se možda neće složiti. Što je ok. Samo ti guraj svoju Ana priču sa početka.

Veliki i već izgrađeni brendovi nemaju potrebu za tim. Pogodi zašto? Pa jer su veliki i izgađeni.

Takvi nisu moja ciljna grupa niti me rad za njih loži. To voli moja sestra koja radi u agenciji i koja apsolutno kida u tome.

Mene loži kada mi neko od vas javi: ’’E Profo! Probala sam ono tvoje i desilo se to, to i to. Hvala ti!’’ ili ’’Kupila sam tvoj Profagram i sada mom biznisu pristupam iz novog ugla, nikad ovako nisam uživalla!!’’

Šta podrazumeva ovo pričanje priče koja spaja?

Najbolje je da ti pokažem kroz primere:

Baci oko na ovaj post ispod.

I ovaj.

U njima vidiš da nema nikakvih saveta o društvenim mrežama i slično.

Što nas dovodi do sledećeg pitanja.

Zašto je bitno ponekad podeliti nešto što nema veze sa tvojim biznisom?

Zašto je važno „zašareniti“ svoje objave?

Na ovaj način pokazuješ ljudima da si i ti ČOVEK. Da imaš interesovanja i hobije koje rado deliš sa njima.

Odmah im je lakše da se povežu sa tobom. Da izgrade odnos i da im tvoj biznis ne bude „to je ona što pravi mafine i kolače“ nego „to je Maja, obožavam njen profil na instagramu, pravi vrh kolače i pritom ima dvoje male dece i baš volim njen stav prema životu!“

Naravno, glavni fokus uvek treba da bude na tvom biznisu. Ali s vremena na vreme zašareni društvene mreže sa nečim drugim.

To im daje tu čar. Kao i posebnost/autentičnost.

Danas je sve više popularno biti iskren. Pokazati svoje ljudske strane i ne mogu ti opisati koliko mi je drago zbog toga.

Šta su zapravo lajkovi?

Update iz 2023.

I ovo što sledi takođe ne bih radila sada iz istih razloga koje sam navela malopre.

No, evo da vidiš kako je Profa tada razmišljala i šta je radila.

Izgradnja zajednice na Instagramu usko je povezana sa lajkovima ako samo malo promeniš perspektivu.

O ovome sam pisala tj. napravila objavu. Pa ko je više vizuelni tip, evo:

A evo i pisane forme.

Zamislite sledeću situaciju.

Na žurci si, atmosfera je opuštena, pijuckaš piće i desi ti se kontakt očima sa nekim. Onaj koji kaže: ’’E primetio sam te da si tu.’’

Zaatim ti se to desi i sa drugom, trećom i osmom osobom.

E to su ti lajkovi.

Tvoja objava je žurka, a lajkovi su svi oni kontakti očima koji kažu: ’’E primetio sam te na mom news feed-u i sviđa mi se to što vidim.’’

Da li ćeš taj kontakt dalje iskoristiti za izgradnju odnosa sa tim ljudima ili ćeš propustiti da to piće popijete zajedno tj. nastavite komunikaciju u DM-u?

Daj da bi dobio

Update iz 2023.

Ovo što ćeš pročitati radila je osoba (ja) sa mindsetom nedovoljnosti koja je tada mislila da je to jedini način da dođe do ljudi.

Što je najgore, većina marketing gurua i daje zagovara ovaj pristup koji sam i ja tada.

To mi samo govori da, ili se nisu maknuli sa mesta i napredovali, ili i njih drnda taj mindset ko i mene tada.

Bilo kako bilo, nemoj to da radiš. Bolje da tih 15 minuta (biće ti jasno kad pročitaš o čemu se radi) kuliraš, odmaraš i puniš baterije.

Pre će ti taj odmor i self-care doneti više i odmornija ćeš se posvetiti stvarima koje zapravo prave razliku, nego što bi ti donele akcije u nastavku teksta.

Dobar deo mog vremena svakog dana odlazi na komentarisanje i lajkovanje tuđih objava.

Eh sad, dobar deo… I ja kakim.

Dovoljno je da odvojiš 15ak minuta ujutru uz kafu i 15ak minuta uveče kad ti je zgodno i odradiš ovo. To ako si baš zauzeta.

Ostavi 3,4 smislena komentara na tuđe objave u jednom setu od 15 minuta.

Da, znam da možeš više. Smajli tu, smajl tamo i eto ga!

Bravo… No hajde sad da ne budemo lenji i aljkavi i da odradimo to kako treba.

Kada komentarišeš, bitno je da pogledaš tu fotku i pročitaš nečiji opis, a zatim na osnovu toga ostavitš smislen komentar od rečenicu, dve.

Nikako samo smajli.

Za to će ti trebati vremena. Dok pogledaš, pročitaš, smisliš i napišeš komentar. Što je vrh. Instagram te neće blokirati jer vidi da ne ostavljaš 3 komentara u 15 sekundi (što se smatra kao spamersko ponašanje).

Nekada i ovih 3,4 smislena komentara idu brzo. Pa pravi kraće pauze između njih.

Moraš da daš da bi dobla.

Komentariši objave svojih kolega, svojih potencijalnih kupaca i svima onima koji komentarišu tebi.

Naravno, o odgovaranju na komentare ispod svojih objava nadam se da ne treba da govorim jer smatram da to uveliko i redovno radiš.

Eto, sada kada ovo znaš na dobrom si putu da postaneš prava baka Mara za svoje ljude.

Dobila si maramu, kecelju i štap, pitanje je da li ćeš ih iskoristiti i primeniti sve ovo ili ostati Ana koju niko ne primećuje?

Izgradnja zajednice na Instagramu nije laka, ali vredi svakog cimanja.

U to ime želim te pozovem da postaneš deo Profine mejl ekipe:

PS. ovde možeš pročitati drugi deo, relevantniji i noviji o izgradnji zajednice.

Z.