You are currently viewing Kako napraviti carousel objave koje kidaju?

Kako napraviti carousel objave koje kidaju?

U ovom blog postu pokrićemo i tehnički deo i marketinški deo pitanja: kako se prave carousel objave na Instagramu.

Ukoliko ste vešt strugar k’o moj ćale, slobodno preskočite ovaj tehnički deo pravljenja savršene matice zvane karosel postovi na Instagramu i pređite na marketinški deo.

Ukoliko niste, hajde da prvo izbrusimo vašu veštinu struganja od početka do kraja.

Kako se prave carousel objave (tehnički deo)

Dakle, krećemo od samog kreiranja naše matice za strugom zvanim Canva.com

Odete na taj sajt iznad (klik), prijavite se i zabava počinje. Besplatan je alat.

Najlakši (i najsigurniji način ukoliko nemate skrivenog grafičkog dizajnera u sebi) jeste da u pretrazi ukucate ’’carousel’’ ili “multipage“ i odaberete neki od postojećih temlpejta i samo zamenite tekst i fotke.

Ne menjajte ništa drugo, zeznućete dizajn.

Ako ste malo veštiji i imate osećaj za dizajn, možete da pravite svoj od nule.

Kako se objavljuju karusel postovi na Instagramu?

Nakon što napravite sve kako ste zamislili, sačuvate vizuale, trebalo bi to nekako i objaviti, zar ne?

Evo kako.

Odete na Instagram i onda regularno na onaj + kao kada stavljate običnu objavu.

Samo što ćete umesto obične objave kliknuti na ovo kao na slici ispod.

Screenshot koji pokazuje gde treba da se klikne kada se postuju carousel postovi

Zatim ćete odabrati svoje vizuale onim redosledom kojim ste ih prethodno spremili. Videćete brojeve u uglu fotki, a i imaćete pregled kako bi to izgledalo.

Evo i slikovito:

Screenshot koji pokazuje redosled slajdova za carousel post na Instagramu
Screenshot ekrana koji objašnjava kako se gleda redosled slajdova i kao se objavljuju carousel postovi

Sve ostalo je isto kao i za običan post. Dakle, pisanje opisa i hashtagova.

Završili smo karosel post.

Sada znate tehnički deo kako se prave carousel objave. Znate kako da koristite strug (to je onaj deo kako napraviti carousel post), kako da izložite svoju maticu (objavite post na Instagramu). No, ostao nam je najvažniji deo.

Kako karosel post prodati svojoj publici?

Ovaj korak dolazi pre struganja i izlaganja inače. Ali u ovom blog postu je obrnuto.

Zašto?

Zato što nije bitno ukoliko vam prvih nekoliko karosel objava ispadnu sranje.

Bitno je da vežbate, primenjujete. I vremenom, kao i u svemu u životu, izveštćete se dovoljno i ići će lakše.

Idemo na bombonicu u celom ovom blog postu.

Kako se prave carousel objave (marketinški deo)

Uvek preporučujem da iskoristite maksimalan broj slajdova (10). No, naravno, nekad će vam biti previše.

U tom slučaju ne glumite ludilo kao većina profesora na faksu koji kada pišu svoje knjige stavljaju gomilu akademskih izraza ne bi li to izgledalo bombastičnije u očima njihovih kolega.

Koga briga bajo moj?

Samo studentima zagorčavaš zivot. Sve to može i jednostavno da se kaže.

Zapamtite ovu priču dok planirate svoj carousel post. Vaši studenti su vaši pratioci.

Bolje da napravite 7 jasnih slajdova, nego 10 u kojima razvlačite priču i ne daj Bože ponavljate se.

Hajde da vidimo ovaj marketinški deo pitanja kako se prave carousel objave.

Koji cilj želiš da postigneš?

Pre nego što se upustiš u svoju carousel avanturu, koji cilj želiš da postigneš sa tim postom?

Da li želiš nešto da prodaš?

Da kroz vrednost predstaviš svoj proizvod?

Ili da imaš više deljenja i čuvanja tvog posta?

Digneš svest o nečemu?

Da te ljudi podele na stori?

Da komentarišu svoje mišljenje?

Vaš poslednji slajd bi trebalo da ispuni ovaj cilj koji ste zacrtali, ali da ceo carousel post tj. ostali slajdovi vode ljude lagano ka tome.

Uhvati pažnju

Prvi slajd i ujedno prva stvar koju bi tvoji karosel postovi trebalo da urade jeste da uhvate pažnju ljudi koji te prate.

Šta je ono što možeš staviti/napisati što bi ih sigurno zaustavilo u skrolovanju? Onaj momenat kada pomisle: ’’U šta je ovo? Daj da pročitam još.’’

Ukoliko ste vešti sa pisanjem naslova, that should do it.

Ne mislim na one naslove tipa ’’Mira iz Češljeve Bare htela da uslika zalazak, ali ono što je na slici ostavlja bez daha! (FOTO)’’

Mislim na naslove vredne nečije pažnje.

Mogla bih ceo poseban blog post da napišem samo o pisanju naslova, no nekom drugom prilikom.

Ispod ću vam dati nekoliko primera sa kojima možete da se igrate.

Kako da ________ (nešto)?

Zašto _________ (je bitno da / morate ovo da probate ako želite…)?

3,5,7 stvari koje __________ (niste znali o / štete vašem / donose više…)

Isprobaj _______ i vidi kako će se to odraziti na ______.

Priča je bitna

Osmisli kroz koje to korake želiš da sprovedeš svoje followere?

Edukuj svoje ljude o najnovijim trendovima iz tvoje branše.

Pokaži im jasne korake kako da dobiju ili urade nešto. Priseti se naslova od malopre.

Savetuj, nasmej.

Ja ne mogu tačno da ti kažem koji su to koraci, jer ti najbolje poznaješ ono čime se baviš. Ali mogu da ti dam primer.

Recimo fitnes treneri.

Njihov karosel post može da bude neki extra zdravi recept. Prvi slajd slika tog jela sa naslovom ’’Da li znaš koliko ti nutrijenata treba da započneš svoj dan?’’ Ne razumem se u temu inače, ali čisto kako biste dobili ideju.

Drugi slajd ih uvodi u priču, objašnjava im zašto je ta tema bitna. I uvodi ih u to šta ih čeka u narednim slajdovima (sam recept).

Zatim im objasnite recept u nekoliko narednih slajdova, možda i ubacite video kako to spremate u nekom slajdu pri kraju.

A na predposlednjem im predstavite svoju knjigu zdravih recepata ili program ishrane koji će im pomoći u… (tome, tome i tome)

Na poslednjem im objasnite kako do njega da dođu. Dakle, poziv na akciju.

I eto ga! Nadam se da ste dobili ideju kako se prave carousel objave i kako da ih napravite za sebe i svoj brend.

Jasni koraci

Evo kako izgledaju svi koraci ukoliko koristite svih 10 slajdova:

  1. Uhvati pažnju sa brutalnim prvim slajdom
  2. Uvedi ljude u priču, najavi šta će dobiti
  3. Daj vrednost/diskutuj o problemu
  4. Daj vrednost/diskutuj o problemu
  5. Daj vrednost/diskutuj o problemu
  6. Daj vrednost/diskutuj o problemu
  7. Daj vrednost/diskutuj o problemu
  8. Reši im problem, daj im brutalno rešenje ili korake kako da to reše
  9. Reši im problem, daj im brutalno rešenje ili korake kako da to reše
  10. Poziv na akciju, šta je ono što želiš da urade?

Bitna stvar

Ako već pravite carousel post, onda u samom opisu posta na Instatgramu nemojte pisati romane.

Dve, tri rečenice ili dodatne smernice i to je sasvim dovoljno.

Ne davite svoje ljude opisom kada u samom carouselu imaju već gomilu informacija.

Sledeći korak? Akcija!

PS. Ukoliko si žena u online biznisu, upiši se na moj newsletter za još vrednije i potentnije savete oko tvog sadržaja.