You are currently viewing Kako da kreiraš vredan sadržaj za tvoj biznis?

Kako da kreiraš vredan sadržaj za tvoj biznis?

Kao žena ekspert u svom polji sa online biznisom, sigurna sam da si se minimum jednom zapitala kako da kreiraš vredan sadržaj?

Svesna si da je on jedan od glavih stubova da bi izgradila stabilan online biznis i brend od sebe. Ali te to KAKO muči…

Dobro mi došla u TO kako. 

2 glavne stvari 

Pre nego što počnemo, pobrini se da imaš ove dve stvari posložene

Ciljna grupa. Crno na belo. Na papiru. Kao bukvar. Tekst o ciljnoj grupi i kako je odrediti imaš ovde

Druga stvar, kada imaš jasnu ciljnu grupu, sledeći korak jeste da deliš vredan sadržaj koji će da se obraća samo njoj. Dakle, pesma koju će samo tvoj idealni klijent čuti, a sve druge će odbiti

Što više ljudi odbijaš, ne prijaš im, neke definitivno i nerviraš – to si bliže svom idealnom klijentu. 

No, kako ovo ne bi bilo samo priča koju svi pričaju: “Deli vredan sadržaj, imaj jasnu ciljnu, služi svojoj ekipi, bla bla”, a niko da kaže jasno KAKO. Idemo konkretno. 

Kako da znam da li je moj sadržaj vredan? 

Vrlo lako. Po reakciji svoje ekipe. I ne, ne mislim na lajkove, čak ni na čuvanja tvoje objave. Sve to je merilo ničega. Samo mazi tvoj ego

Kako onda da znaš? 

Da li ti govore da je tvoj sadržaj inspirativan i motivišući? Ili ti govore da im je pomoglo da zapravo naprave promenu i rezultat? 

Inspiracija VS. vrednost 

Inspiracija je jeftina, motivacije ima svuda. Ja sam hodajući primer toga zbog mog stanja i svega što sam postigla. 

Šta imam od toga? Da li mi “Wow, svaka ti čast!” plaća račun za firmu? Jok vala

Kad god dobijem odgovor na newsletter ili objavu kako te inspiriše i motiviše, ja znam da sam zeznula stvar

Jer sam ti dala inspiraciju i motivaciju, a ne pravu vrednost koja će da ti napravi pomak i rezultat pre nego što si mi dala paru. 

Stanem, izanaliziram, mentalno obujem tvoje cipele, stavim se u tvoju ulogu (mog klijenta), skontam gde sam zeznula i sad znam na šta da pazim u budućnosti. 

S druge strane, ako ti tvoja ekipa piše o rezultatima koje su postigli zahvaljujući tebi, bez obzira koliko mali ili veliki bili, samo na osnovu svega besplatnog što deliš – odlično, deliš pravu vrednost. 

Naravno, to je mnogo teže. Zato i treba dobro da poznaješ svoju ciljnu grupu da bi kreirala ono što je vredno za njih. U suprotnom, radiš u prazno. 

Inspiraciju i motivaciju je lako kreirati. Koliko si puta videla profile na IG sa motivacionim citatima i desetinama hiljada pratilaca, a koji prave 0 eura? E o tome ti pričam. 

Jeftina je i ima je svuda. 

Za vrednost moraš malo da napneš vijuge. No, dobra vest je da je i to mišić koji se vežba. 

Ovo je prva stvar koja mi je bitna da ti klikne kad god se zapitaš kako da kreiraš vredan sadržaj. 

Dala sam ti alat za prepoznavanje da li deliš vrednost ili samo inspiraciju. Evo i vizuelno da ti se ureže u pamćenje. 

Kako da kreiraš vredan sadržaj? Vredan sadržaj ili inspirativan sadržaj.

Kada prepoznaš, analiziraj taj sadržaj. Ako je inspirativan, vidi gde nisi dala vrednost i zapravo pomogla? Ako je vredan, vidi šta si im dala i kako, kako bi to ponovila kroz budući sadržaj. 

Moj primer sadržaja sa 0 vrednosti 

Na mom engleskom profilu sam podelila objavu koju ćeš videti ispod. 

U njoj sam, umesto da zapravo pomognem, dam primer – tako lepo pričala o prihvatanju svog bola i slušanja svog tela kao osoba sa invaliditetom. 

(Pročitaj opis objave. Taj primer koji sam dala, ubacila sam u opis tek nakon komentara ispod te objave. Pročitaj i njih.) 

Zamisli sad jednu osobu sa invaliditetom koja ima bolove i dođem joj ja i tako lepo joj palamudim o prihvatanju svog bola. 

Umm, boli je baš uvo. 

Gde sam zeznula? 

Pošla sam od sebe. Ne od svoje ciljne grupe.

No… Pošla sam od onoga što ja već znam, što živim i što su mi godine rada na sebi i kopanja negativnih uverenja omogućile. 

A to je svesnost da kad se javi bol, moje telo mi samo signalizira da sam taj dan preterala i da je vreme za odmor. 

Naravno, budem i ljuta jer nisam uradila sve što sam htela, čovek sam. Ali sam dovoljno svesna da kažem hvala tom bolu jer mi služi. Nije se sigurno javio jer mu je dosadno

To je moja perspektiva. Iz nje sam pisala tu objavu. 

Ali moja ekipa tamo je u fazonu: “Umm, šta priča ova o nekom prihvatanju, a mene boli i ljuta sam jer su mi sad svi planovi i obaveze na stand by.” 

Kao što vidiš, greške se dešavaju. Ta objava je uistinu inspirativna i ja sam ispala “vrlo svesna osoba” pišući o tome. Što i jesam. Ali to je sve. Mojoj ciljnoj grupi niti je pomogla, niti bila vredna

Isto tako, imaš ovu moju analizu iznad i uvid gde sam zeznula stvar. Sada znaš kako to izgleda. 

Kako da kreiraš vredan sadržaj? 

E sad dolazimo do vrlo neprijatne srži

I gle, odgovor na pitanje kako da kreiraš vredan sadržaj ti se neće svideti. 

Um će krenuti da se buni, a ego da paniči

Ali evo: deli svoje najbolje savete besplatno. Ponašaj se prema svojim ljudima kao da su te platili i daj im sve. 

Kako bi radila sa VIP klijentom, koje savete i rešenja bi mu dala? E to podeli. 

Znam, tvoj um i ego već kake: “Omg Profo, pa ko će me onda uopšte platiti ako dam sve free!?” 

Imam da kažem dve bitne stvari kao odgovor. 

Prvo: Daj da bi dobila 

Znam, čula si to milion puta. Ali evo kako to zapravo izgleda: 

“Jbt ova Profa mi je toliko pomogla kroz ovaj tekst, dala mi alat, protresla mi dupe i sad konačno znam šta je vredan sadržaj i kako da ga delim. Koja carica! I to mi je dala besplatno! Šta li tek radi klijentima koji je plaćaju?!” 

Hvala što si pitala. Okrećem ti koncept kreiranja sadržaja iz korena i učim te kako da ne trošiš gomilu vremena na kreiranje jedne objave.

Pokazujem ti da sadržaj može da se kreira uz lakoću i zabavu kad imaš štek ideja za isti uz koji dolaziš kroz moj proces koji sam osmislila.

Uz jasan plan kreiran po tvojim afinitetima i mene koja te držim odgovornom da ga ispoštuješ, nemoguće je da ne postigneš rezultate.

Želiš i ti? Dođi na program ovde.

Ali poenta je da ako ovako priđeš svom sadržaju (ne samo na Instagramu, nego i na podcastu, blogu ili gde god da ga kreiraš) – za tebe nema zime

Jer pomažeš ljudima pre nego što te plate. 

I bilo da te plate sad, za 2 meseca, 2 godine ili nikad – pomogla si drugom ljudskom biću kome je pomoć bila potrebna. A to se uvek dobro vrati. 

A preporučivaće te. I ovi što te plate i ovi kojima si pomogla kroz besplatan sadržaj. Neminovno je ako budeš primenjivala ovakav pristup. 

Pa jebote pomogla si ljudima da naprave rezultat dok im svi ostali palamude kako im mogu pomoći oko istog, ali tek kad krenu da rade sa njima. 

Da li pomažeš ili pričaš kako im možeš pomoći 

Još jedno merilo za vredan sadržaj i odgovor na pitanje kako da kreiraš vredan sadržaj je upravo ovaj. 

Da li si ti onaj mentor ili kouč koji ZAPRAVO pomaže svojoj ciljnoj grupi? Ili samo pričaš oko čega im možeš pomoći jer si kouč i konsultant sa super-kul certifikatom? 

Jer nije isto. 

A ti nisi glupa, vidiš razliku. Posebno ako si se prepoznala u ovom drugom. 

Promeni malo strategiju. Daj prvo pomozi, zapravo dovedi ljude do rezultata koje žele kroz svoj besplatan i vredan (jer samo taj koji pomaže i jeste vredan) sadržaj i pozovi ih da rade sa tobom. 

Videćeš kako će potrčati. 

Jer im u glavi titra: “Toliko mi je pomogla free, šta ću tek da dobijem za pare! Jedva čekam da radimo zajedno!” 

I eto ti tajna kako da kreiraš vredan sadržaj. 

Naravno, na tebi je da im dalje dostaviš vrhunsku uslugu i overdeliveruješ kako bi se vraćali i preporučivali te dalje. 

I molim te. Nisi majka Tereza.  

Ovo ne znači da ćeš sada da ideš okolo, deliš šakom i kapom po cenu sebe. 

Ovde u priču ulaze jasne granice u tvom biznisu. Tekst o tome možeš pročitati ovde

Drugo: Da svi primene sve što je besplatno… 

…živeli bismo na planeti srećnih, bogatih i ispunjenih ljudi. 

Vrlo je mali procenat ljudi koji imaju toliko jaku volju i disciplinu da primene sve besplatno što neko deli i ostvare zapanjujuće rezultate. 

Ja znam da bi neko ko bi uzeo samo moje blog tekstove i primenio ih sve, bio bi na konju i imao bi rezultate. 

Naravno, kopao bi sam, slagao puzle kojim redom šta ide – sam. Ali rezultati su neminovni

No, evo iskreno. Ja prva nisam takva. 

Ima situacija kada sam u fazonu: daj da primenim ovo free da vidim šta će da se desi. A nekad sam u fazonu: e ne mogu sa ovim sama da se drndam, želim pomoć + biću duplo posvećenija kada platim. 

I uvek bih pre platila da brže i lakše stignem gde sam pošla. Ujedno sam se i obavezala jer sam platila i sad je i moje dupe u igri. 

Bilo da je to taksi, depilacija, čišćenje kuće. Ili pak edukacija o investiranju, biznis mentor ili kurs o novcu. 

S tim u vezi…

Ako želiš kontinuirano da kreiraš sadržaj jer ti je jasno da je to ključno da bi izgradila svoj online biznis + dođeš do ideja za taj sadržaj bez bojazni da ćeš ostati bez njih – online program KREIRAJ SADRŽAJ je za tebe.

Dođi da radimo.