Kako odrediti ciljnu grupu za Instagram?

Kako odrediti ciljnu grupu za Instagram?

Nije isto kada se pitate kako odrediti ciljnu grupu za (recimo) vašu poslastičarnicu kada gađate ljude na Facebook-u, i kada to želite da uradite na Instagramu.

U ovom slučaju, na društvenim mrežama uopšte.

Kako odrediti ciljnu grupu?

Udobno se smestite, vežite se jer će biti truckavo (bez dlake na jeziku). U ovom blog postu pokrićemo temu kako odrediti ciljnu grupu na Instagramu. A dobićete i set pitanja koja će vam pomoći da to uradite na svakom frontu.

Na šta mislim?

Određivanje ciljne grupe za različite kanale nije isto

Uzećemo primer poslastičarnice s početka.

Nije ista grupa ljudi do koje želite da doprete na Facebook-u i na Instagramu, a kamoli na TikTok-u.

Zašto?

Na FB uglavnom bleji moja mama kad dođe s posla i umorna zalegne da vidi šta ima, eventualno pogleda koji recept i to je to.

Na IG je uglavnom nešto mlađa ekipa. Mada i ta ekipa polako stasava i taj doseg ’’od toliko do toliko’’ godina na IG postaje sve širi.

Na TT je klinčadija poput moje dve male sestre od 13 godina koje uglavnom snimaju ’’đuska’’ videe.

Naravno, u svakoj od ovih ima izuzetaka.

Na TikTok-u recimo imamo sjajne profile koji približavaju svoj biznis, proizvod ili uslugu upravo ovoj klinčadiji.

Zašto?

JER SU IM ONI CILJNA GRUPA.

Dala bih vam primere, ali nisam na toj mreži.

(Sad čujem iz pozadine: ’’Omg! Pa kakva si ti to Profa za Dr.Mr. onda?!’’) Eto baš takva. Koja zna da se njena ciljna grupa najviše nalazi na IG i svesna je da bi to što bi bila prisutna baš svuda samo crpelo moje vreme i energiju. Gađam tamo gde znam da ću ubosti.

Zašto sam vam ovo ispričala?

Da biste se prilagodili svakoj platformi (ukoliko odaberete da budete prisutni na svakoj naravno, što ne preporučujem).

Svi mi koji svoj biznis i njegovo predstavljanje online shvatamo ozbiljno i biramo da budemo prisutni svakodnevno – znamo koliko vremena utrošimo na kreiraje jedne objave.

Ukoliko bismo odabrali da budemo i na Instagramu, i na Facebook-u, i na TikTok-u, i na YouTube-u, i da pri tom redovno pišemo newsletter i objavljujemo blog postove poput ovog –  pregoreli bi za mesec dana.

To jednostavno nije moguće za većinu nas koji smo ’’single boss woman’’.

Zato je bitno jasno definisati ciljnu grupu, što ćemo uskoro zajedno odraditi.

A onda je i ’’opipati’’.

Ne brinite. Objasniću o čemu se radi.

Sada je važno da vidimo sledeće…

Zašto je bitno odrediti ciljnu grupu?

Ne znam zašto se većina ljudi plaši ovoga. Određivanje ciljne grupe nije bauk. Uradi se jednom i mirni smo (eventualno je tu i tamo prilagodimo na osnovu rezultata koje dobijemo nakon nekog vremena).

Na šta mislim?

Recimo da nakon čitanja i primene ovog blog posta posle nekog vremena u Instagram statistici primetite da vas 85% prate žene, a 15% muškarci iako ste u toku definisanja svoje CG odredili da služite oba pola – nakon ovog uvida to možete da promenite. Da se fokusirate na pravljenje sadržaja na koji žene bolje reaguju, itd.

Zato vam i pišem ovaj blog post i odgovaram na pitanje kako odrediti ciljnu grupu.

E pa ovo mnogi preskoče.

Milion puta mi se desilo da mi moje žene pišu i pitaju za Insta Spa paket. Pitaju za više informacija, da li je paket za njih i slično i uvek dobiju isto pitanje: ’’Da li imaš jasno definisanu ciljnu grupu?’’

Ukoliko je odgovor ne, onda joj iskreno kažem da nije i uputim je na moj program o ciljnoj grupi i izgradnji brenda.

Zašto?

Zar time ne odbijam potencijalne kupce?

Da. I u tome je poenta.

Ne želim da moj paket uzme neko ukoliko znam da bi bacio pare.

Jer pazite…

Insta Spa paket bi sigurno pomogao toj osobi da pravi bolji sadržaj na Instagramu i da raste. Ali džabe mu/joj to ako nema pojma za koga ga pravi (nema ciljnu grupu crno na belo).

Džabe vam vrhunski sadržaj makar ga i Geri Vi odobrio ako ne znate kome služite ili ste potpuno promašili ciljnu grupu.

E pa ovde u ovom tekstu učimo (a u programu koji sam spomenula još više i detaljnije) kako da nam se to više nikad ne dešava.

Kako da ’’opipaš’’ svoju ciljnu grupu?

Deo smo pokrili malopre gde sam vam objasnila kako da je prilagodite ukoliko se pokaže da određena ekipa iz vaše ciljne grupe najbolje reaguje na vas na Instagramu.

No, ono što je pravo blago (što je meni donelo blago u svakom smislu, i povećanje zajednice i zarade i znanja) jeste 100 dana kreiranja sadržaja.

Znam… deluje mnogo, ali prođe k’o tren.

Fora je u tome da se (nakon što odredite CG) obavežete da ćete u narednih 100 dana, svakog dana, izbaciti po jedan komad sadržaja.

Više o tome sam pisala u tekstu ’’Šta mi je donelo 100 dana kreiranja sadržaja’’.

Bez imalo uzdržavanja vam kažem da je to, kao i svakodnevno služenje jasno definisanoj ciljnoj grupi baš ono što me je danas dovelo do 11+ hiljada followera na Instagramu.

Pročitajte taj tekst nakon što završite sa ovim. Po važnosti je odmah iza ovog.

Naravno, sve to uzmite sa uzdržavanjem jer je Profina tema (rast na Instagramu) popularnija. U smislu da mnogo ljudi ima male biznise i zanima ih kako da ih što bolje predstave na IG. Logično je da ću brže rasti od (recimo) handmade profila.

Još jedan sjajan tekst o ovoj temi isto tako sjajne žene, Indire Popadić, koja pravi fenomenalne planere “Biznis planer uspešne žene“ – možete pročitati ovde.

Pitanja za određivanje ciljne grupe

Sad već sigurno mislite: ’’O konačno nešto konkretno!’’

Razumem vas. I sa punim pravom to mislite.

Ali da nisam napravila ovoliki uvod, objasnila važnost CG i odmah vas izbombardovala sa pitanjima koja slede, ne da ne biste primenili ovo, nego ne biste ni čitali dalje.

A ionako je procenat ljudi koji primene nešto što dobiju free jaaako mali. Ali zato takvi i profitiraju. U svakom smislu.

Hajde da vidimo nekoliko pitanja za određivanje ciljne grupe koja će nam pomoći da radimo i služimo konačno onima kojima to što mi nudimo zaista treba.

Uzmite papir i olovku pa da počnemo.

.

.

.

.

Ako se pitaš čemu ove tačke – čekam da stvarno uzmeš papir i olovku.

Ne varaj! Jer ko vara taj i krade, a ko krade taj ide u zatvor.

Ok sad, bez zezanja. Jedina osoba koja je na gubitku ukoliko ne odgovoriš na ova pitanja i nastaviš da tumaraš na slepo po društvenim mrežama – si ti!

To je kao kad sam ja upisivala srednju (Zrenjanisku gimnaziju koju i dan danas volim) jer nisam znala šta bih, pa daj od svega po malo pa ću valjda ubosti. I završih ja tako opšti smer.

Nego… da mi konačno pređemo na pitanja.

Kako odrediti ciljnu grupu?

1. GRUPA

  1. Koliko moj idealni kupac ima godina (od-do)
  2. Gde živi, sa kim živi, ima li decu
  3. Kojeg je pola
  4. Stepen obrazovanja
  5. Koliko zarađuje i gde radi

2. GRUPA

  1. Kako ta osoba razmišlja
  2. Koji su njeni strahovi
  3. Kako se ponaša i šta misli kada je u javnosti
  4. Kako se ponaša i šta misli kada je sama
  5. Šta joj je zaista važno

3. GRUPA

  1. Kako najlakše možeš doći do svoje idealne osobe, kroz koje kanale
  2. Koje probleme joj rešavaš i kako joj olakšavaš život
  3. Kako joj rešavaš te probleme
  4. Kome si do sada pomogla
  5. Šta je bitno da znaju pre nego što se odluče da rade sa tobom

Ono što moram da naglasim jeste da je ovo samo deo pitanja.

I sad se mislite: ’’Pa dobro Profo, što nam daješ stvari na kašičicu?’’

Prvo, jer znam da ne biste primenili ni da vam dam sve besplatno na tacni sa višnjom na vrhu.

A drugo, jer Profa ne jede vazduh i da nema svoje programe koje naplaćuje, njen biznis ne bi bio održiv.

Stoga, ako želite full pristup svim lekcijama (4 PDF lekcije o ciljnoj grupi i izgradnji brenda), priručniku sa idejama za objave, snimljenom live Q&A treningu o ovoj temi + dodatnim materijlima, pišite mi.

Gde?

Na mail profazadrmr@gmail.com

Pitajte šta vas još zanima o ovoj temi, o programu koji sam spomenula, ili ukoliko primenite sve iz ovog teksta, a nešto vas zbuni ili se jave nedoumice – pišite.

Jer ako ne pitaš, odgovor je uvek ne.

Čujemo se na mejlu.