You are currently viewing Izgradnja zajednice na Instagramu 2.0

Izgradnja zajednice na Instagramu 2.0

S obzirom da je prvi deo teksta pod istim imenom: izgradnja zajednice na Instagramu iz 2020. i zastareo, vreme je za jedan refresh! 

Da ne pričam o tome kako više od pola saveta iz tog teksta danas ne bih radila (što znači da je odličan kako bi videla šta ne treba da radiš). 

Namerno ne želim da ga brišem. 

Želim da vidiš moj rast i promenu, kao i momente gde sam “ukakila” stvar. 

Ne verujem i ne volim kad neko predstavlja savršenu sliku koju ima sada (koja nikad nije toliko savršena), a ne želi da podeli i govanca kroz koja je plivao. 

Kod mene imaš SVE. Iskreno i transparentno

I baš zbog toga ću da kliknem sa tobom, mojom idealnom ženom. Dok će svi drugi otpasti, što je i poenta. 

(da, ovo iznad je jedna od glavnih marketing lekcija koje zagovaram) 

S tim na umu, ovde možeš pročitati stari tekst. 

A hajde sada da vidimo kako da izgradiš zajednicu preko svog Instagrama sa stvarima koje rade sada.  

Da li se zezaš ili služiš? 

Dobila sam pitanje na IG: kako da izgradim zajednicu ako još uvek nemam jasno određenu ciljnu grupu? 

Moj odgovor: nikako

Jer i da probaš, radila bi to u prazno ili ne daj Bože sa skroz pogrešnom ekipom koja nikad ne bi kupila od tebe. 

U oba slučaja gubiš vreme. 

Zamisli da si u Parizu po prvi put u životu, jedva čekaš da obiđeš toranj, Luvr, Noterdam, itd. Ali si pošla bez telefona, bez mape metroa, mape grada, bez GPS-a. 

Tumaraš na slepo i nadaš se da ćeš usput, uz smernice drugih nekako stići gde si namerila. 

Možda i hoćeš, ali nakon milion pogrešnih skretanja i lupanja glave. 

Isto je i sa ovim. Jasna ciljna grupa je sve. 

Ako želiš da tvoj sadržaj služi tvojoj ekipi, moraš imati jasnu mapu

A vredan sadržaj je glavni sastojak za izgradnju zajednice. Bez njega, sve ovo što ću te naučiti u nastavku možeš da pustiš niz WC šolju. 

Stoga, ako nemaš rešenu ciljnu grupu, na papiru ispred sebe… prvo to sredi. Ovde imaš kako. Tek onda nastavi sa čitanjem ovog teksta. 

Plus, dok je budeš definisala, dobićeš gomilu ideja za sadržaj. 

Što je win win situacija! 

Nakon toga znaćeš tačno kome se obraćaš i na koji način kako bi im tvoj sadržaj kliknuo, a oni se pitali gde si bila ranije. 

Izgradnja zajednice preko storija 

Ovo je jedan od mojih omiljenih načina. 

Prisniji je, opušteniji, a i kad kažemo neku glupost ili se zeznemo (ljudi smo, dešava se), svakako traje samo 24h. 

Stori je mesto gde možeš da pokažeš i behind the scenes i putovanja i tvoj život i podeliš nešto što nema veze sa tvojim biznisom. 

Ljudi će pre kliknuti sa tobom takvom, nego sa nekim ko deli samo o svom biznisu. 

Naravno, fokus i dalje treba da ti bude na biznisu, ali s vremena na vreme nam pokaži i ovo iznad. 

Pre ćemo kliknuti sa ljudskim bićem nego sa nekim ko se igra superheroja sa kojim ne možemo da se poistovetimo. 

Question opcija za izgradnju zajednice 

Ovo je pravo blago, ako znaš da ga korisiš. 

Ako ne, sad ćeš naučiti. 

Ono što ja volim da radim jeste da okačim tu opciju i kažem da će svaka od vas dobiti odgovor u inbox direktno. 

Tako budete mnogo slobodnije i dobijem više pitanja koja kasnije koristim kao ideje za sadržaj

Jer znam da čim je jedna pitala, ima vas još. 

S vremena na vreme okačim isto to, ali bez inbox dela. Ponekad želim da dam odgovor javno, da služi celoj zajednici. 

Kao što vidiš, zabavljam se i igram, dok gradim zajednicu i produbljujem odnos sa vama na IG. 

Za mene je to i cela poenta biznisa. 

Da meni bude zabavno dok služim drugima. 

Poll opcija 

Ovo je poprilično jasno. Postaviš svojoj ekipi neko pitanje i staviš im poll opciju da glasaju. 

“Ok Profo ali kako mi to služi za izgradnju zajednice?” 

Ono što ja radim (ne toliko često), jeste da se svakoj od vas koja je glasala javim u DM i nastavim komunikaciju. 

Znam da će se neke od vas sad prepoznati i setiti kad sam vam iskočila u inboxu nakon ovoga iznad. 

Konkretan primer: 

Recimo da sam pitala: Da li ti je izazovno da jasno definišeš svoju ciljnu grupu? I stavila poll da ili ne. 

Zatim, u zavisnosti šta si glasala, javim ti se u DM. 

Ako je “da”, napisala bih ti ovo: Hej ženska, vidim da si na mom storiju glasala DA, šta te konkretno muči oko ciljne grupe? 

Ako je “ne”, onda ovo: Hej ženska, baš mi je drago što toliko kidaš. Mnogim ženama je ovo baš izazov, pa me zanima šta je tebi pomoglo? Možda mogu da podelim sa njima. 

Imaj na umu da ovo ne radim često jer je vas 13k na Profinom Instagramu i poprilično me iscrpi iako volim komunikaciju sa vama. 

Dakle, svaki od ovih saveta prilagodi sebi. 

Izgradnja zajednice: način koji nikad ne umire 

Imaj na umu da najstabilniji način za izgradnju zajednice jeste da kreiraš vredan evergreen sadržaj koji će pomoći tvojoj ekipi pre nego što ti daju pare. 

Kako to da uradiš imaš u ovom tekstu ovde gde sam ti sve objasnila do detalja. 

Takav sadržaj kreira klijente. 

Činjenica da okupljaš ljude oko jedne teme, pomažeš im i uživaš u tome je izgradnja zajednice sama po sebi. 

Taj komad vrednog, besplatnog sadržaja koji donosi rezultate tvojoj ekipi i pravi promenu u njihovom životu… to nijedna poruka u DM-u ne može da zameni. 

To je ono što od pratioca pravi fana, a posle nekog vremena i kupca

Želim da te pozovem da se upišeš na moj newsletter. 

Svakog utorka (ponekad i češće) na tvom mejlu te čekaju vredni saveti. O tvom biznisu, mindsetu, društvenim mrežama i kako da sve vodiš sa lakoćom, iz svoje ženske energije. 

Upiši se ispod.