Opao vam doseg? Muku mučite da vaš post u koji ste uložile gomilu svog vremena i dale puno vredosti, zapravo stigne do pubilke? Dobro mi došle u tekst u kome ćemo zajedno otkriti kako oživeti Instagram profil (koji možda umire).
Uvek trubim, pa ću i sada, o bitnosti vaše ciljne grupe.
Ne možete imati biznis, a kamoli uspešan IG profil bez nje.
Jasno definisana ciljna grupa
Zašto?
Volela bih da ste shvatile važnost jasno definisane ciljne grupe pa da samo napišem ’’zato’’.
No, šta je Profi da istrubi o tome još milion puta ako vam klikne i zapravo spasi vaš biznis.
Morate imati odgovore na pitanja iz ovog teksta na papiru (ili u wordu k’o što ja imam). Sve dok vam je tamo negde u malom mozgu – možete da se pozdravite sa bilo kakvim uspehom vašeg online biznisa.
Profa da ovo nema, na njenom profilu bi se našle objave i o kopivrajtingu (pisanju prodajnih tekstova), i o optimizaciji bloga za Google, i o email marketingu, itd.
Sve je to deo digitalnog marketinga koji volim.
Pa ipak, šta se nalazi na mom profilu?
Extra koristan sadržaj za moju ekipu žena sa digitalnim proizvodom/uslugom koje žele da im biznis raste uz pomoć Instagrama.
Evo sad iskreno…
Kada ste pročitale tu rečenicu iznad, odmah vam je jasno da li vi spadate u tu grupu ili ne. Jesam li u pravu?
Znam da jesam. Inače se ne bih bavila s ovim poslom.
Ovo je prvi i ključan korak. Kada budete primenjivale, bitno je da idete redom.
Drugi je:
Izazov od 30 dana sadržaja
Na osnovu odgovora koje ste napisale o svojoj ciljnoj grupi, počnite da kreirate sadržaj za nju. Za vašu ekipiu.
I sama si prepoznala kod sebe kada pišeš samo za nju (ciljnu grupu) i koliko je poruka te objave jasna.
No, kako vam izazov od 30 dana sadržaja može pomoći da vaš profil raste?
Drugim rečima, kako oživeti Instagram profil uz pomoć ovog izazova?
Jednostavno je.
Instagram voli redovnost.
Najbolji i najbrži način kako oživeti Instagram profil jeste da se obavežete sebi (ili meni kroz program Kreiraj Sadržaj ako vam je lakše) da ćete u narednih 30 dana biti redovne i objavljivati jednu objavu/reel dnevno.
Znam. Milion misli sada kako je to too much. I to je ok!
Fora je što, jednom kad se profil ’’zaukće’’ što bi rekao Čkalja, možete da smanjite svoju aktivnost na objave svaki drugi dan ili tri objave nedeljno.
No, to je već druga tema.
Ovaj tekst čitate zbog odgovora na pitanje kako oživeti Instagram profil. Što znači da ste verovatno neko vreme napravile pauzu i sad želite da se vratite. Samo u ovom slučaju preporučujem ovoliku aktivnost.
Dakle: 30 dana redovnog objavljivanja samo za vašu ciljnu grupu (tj. objave koje vašu ciljnu grupu gađaju baš tamo gde treba, pomažu im, imaju gomilu vrednosti i naravno – jasan poziv na akciju).
Sve ovo nas dovodi do trećeg koraka koji glasi:
Gradite zajednicu.
Ceo jedan tekst sam posvetila ovoj temi i u sitna crevca objasnila kako da gradiš zajednicu na IG. Klikni ovde da pročitaš.
Dolazimo i do četvrtog koraka i odgovora na pitanje kako oživeti Instagram profil, a to je:
Postavljanje pitanja u opisu
Oživljen profil znači žive interakcije. Lajkove, komentare, deljenja, čuvanja.
Jedan od najlakših načina da pokrenete svoju ekipu da vam piše komentare jeste pitanje na kraju opisa objave.
Naravno, sve ovo pada u vodu ako vaša objava ne daje vrednost vašoj ciljnoj grupi. Neće je ni pročitati, a kamoli ostaviti komentar.
Takođe, želim da podelim da vama par hakova oko postavljanja ovih pitanja koja će vam pomoći oko toga kako oživeti Instagram profil:
- Nikako ih ne započinjite sa ’’da li/je li’’ i slično. Jedini odgovor na takva zatvorena pitanja je da ili ne.
- Započnite ih sa ’’kako, gde, kada, zašto’’. Ova pitanja su otvorenog tipa i komentari će biti kvalitetniji. Posebno ako ih pitate o njima. Ljudi vole da pričaju o sebi.
- Prvo dajte, da biste dobili. Nekoliko minuta pre vaše nove objave, ostavite smislen komentar ispod 3 tuđe objave. Posebno ako imaju veze sa vašom branšom. I to od minimum jedne smislene rečenice nakon što ste zapravo pročitali tu nečiju objavu. Nikako samo smajli!
Ova 4 koraka su blago. No, hajde da vidimo gde je ključ za to blago jer bez njega ova 4 koraka ne vrede apsolutno ništa ako se ne urade kako treba.
Kako oživeti Instagram profil?
Sećate se kada sam na počeku spomenula da je bitno da idete redom ukoliko hoćete odgovor na pitanje kako oživeti Instagram profil i jasne rezultate? Zašto?
Jer ne možete da krenete u izazov od 30 dana sadržaja, a da nemate apsolutnog pojma za koju ciljnu grupu ga kreirate!
Tako da nemojte da vas mrzi!
Vaš biznis je u pitanju!
Osim ako ste ovde samo da eto, kao nešto pokušate i igrate se biznisa.
Ako ste ozbiljne i odgovorne…
Pridružite se Profinoj mejl ekipi i newsletteru ispod: