You are currently viewing Poziv na akciju – sve što treba da znaš

Poziv na akciju – sve što treba da znaš

Taj famozni poziv na akciju. Svaka od nas je u počecima našeg biznis puta uplašeno bežala on toga. Od prodaje. 

A onda vreme malo odmakne i skontaš da tvoja ekspertiza treba ljudima i da postoje oni koji jedva čekaju da im rešiš problem i spremni su da te plate. 

Od tog trenutka, poziv na akciju ti ne postaje više toliki bauk. 

U ovom tekstu videćeš razliku između mlakih, razvonjenih poziva na akciju i onih direktnih koji zapravo donose rezultate. Kao i kako izgledaju besmisleni i besplatni, koje od njih da koristiš, a koje ne. 

Umesto ubeđivanja kroz poziv na akciju – kaži 

Umesto da objašnjavaš, ubeđuješ ih da kupe, pričaš koliko je tvoj program kul i strava…pričaj samo svom idealnom klijentu koji je već: “Da! Želim da radimo!” 

Način obraćanja i energija iz koje pričaš/pišeš svoj poziv na akciju je nebo i zemlja kad objašnjavaš i ubeđuješ i kad pričaš samo svom idealnom klijentu koji je već DA. 

Kako napisati dobar poziv na akciju? 

Probaj ovo: 

Zamisli da si sa najboljom drugaricom na kafi, pričate opušteno, ćaskate i ona ti se požali na problem koji ti možeš da joj rešiš. 

Kako bi njoj (ne prodala, ne objasnila, itd.) nego bukvalno samo rekla da možeš da joj pomogneš? 

Dakle, uključi perspektivu koju ja zovem “s najboljom na kafi”. 

E to. Tako želim da pišeš svoje pozive na akciju. 

Njoj sigurno nećeš pričati kako je tvoj program ili usluga strava. Nego ćeš joj iskreno i iz srca reći kako možeš da joj pomogneš. 

Kao i šta ti treba od nje da bi joj što bolje pomogla. 

Još jedna bitna stvar. 

Ne razvodnjavaj 

Dobar poziv na akciju adresira tačno šta želiš da tvoj idealni klijent uradi. Jasno, direktno i glasno, bez uvrtanja i igranja na sitno. 

Umesto da napišeš: možeš upisati moj X program. 

Napiši: ako si svesna ovoga (koja god da je bila tema koju si obradila kroz taj komad sadržaja), odgovorna si i spremna da primeniš ono što se dogovorimo – upiši program X da rešiš Y. 

Žene sa kojima radim kroz moj program su eksperti u svom polju. One ne prodaju kursiće od 47e i ne daju quick fix. One prodaju rešenje i transformaciju kroz koju su i same prošle.  

Ne boje se da budu direktne u svojim pozivima na akciju jer znaju koliko je njima bilo sranje iz kog su se izvukle, znaju šta im je bilo potrebno da bi se iz njega izvukle i sad žele ljude koji su spremni na isto to. 

Smelost, direktnost i jasnost je formula. Ne obigravaj oko poente. Kaži im šta želiš da urade. 

I naravno – uvek jedan i koncizan poziv na akciju po komadu sadržaja. 

Piši iz ugla benefita za svoje idealne klijente 

Kad pišeš bilo šta, copy za post, video scenario za reel, snimaš video za YouTube, pa i svoj poziv na akciju – iskroji ga iz ugla benefita za tvog idealnog klijenta. 

Šta to znači? 

Činjenica je da te tvoji idealni klijenti ne plaćaju za tvoj program, već plaćaju sebi rezultat. 

Sada kada ovo znaš, kako će izgledati tvoji pozivi na akciju? 

Naglasi te benefite i kaži koji sledeći korak da preduzmu.  

Recimo, ja znam da su benefiti koje moje idealne klijentkinje dobijaju kroz program Kreiraj Sadržaj

  • Proces dolaska do ideja i kreiranja šteka ideja za njihov sadržaj koji nauče jednom, a ostaje im zauvek
  • 2 meseca praćenja aktivnosti i detaljnog feedback-a na svaki komad sadržaja uz jasne smernice za dalje 
  • Preokrenut koncept kreiranja sadržaja iz “obaveze i moranja” u užitak i jedva čekanje da stave taj sadržaj pred svoju ekipu 

Sve su ovo rezultati koje ti sama sebi plaćaš kada upišeš moj program i odgovorno ga primeniš. 

Najefektnija, a najodvratnija strategija kad pišeš poziv na akciju 

Čula si za FOMO. E pa to je to. Strah da nešto ne propustiš. Ovo je ono što ja zovem marketing prošlog veka. Gde ljudi pišu/pričaju o stvarima koje ćeš izgubiti ili propustiti ako ne upišeš odma sada odma! 

  • Čak $2999 vrednosti nalazi se u ovom kursu kad se sve sabere, a ti ga dobijaš za $99! (Ok, a što onda jednostavno ne košta $2999?) 
  • Ako kupiš do 5. u mesecu dobijaš bonus ovaj i bonus onaj koji vrede $299! (A zašto bonusi samo ne budu bonusi, a naplati program u fulu?) 
  • Još neka slična glupost od koje mi se povraća 

Nažalost, ljudi i dalje reaguju na to iz prostog razloga što je strah od gubitka kod svih ljudskih bića jači od želje za dobitkom. 

To vidimo i kod dece kad treba da se odvoje od starih igračaka i doniraju ih, a čekaju ih nove. 

Umesto da igraš ovu igricu iz prošlog veka, igraj na supermoći svojih idealnih klijenata kad pišeš poziv na akciju. 

Kaži im benefite od malopre, naslikaj im sliku rezultata u njihovim glavama koje će postići kroz program, daj im svoje iskustvo dok si mučila istu muku oko koje im sada pomažeš i ispričaj koliko ti je život sada lakši i kako – kada si to rešila. 

U ovom prethodnom pasusu imaš minimum 5 ideja za ultra koristan sadržaj! 

Besplatni VS. besmisleni pozivi na akciju 

Sigurno si nekad iskoristila bar jedan od ovih besmislenih poziva na akciju ispod slušajući razne marketing gurue. 

  • Lajkuj ovu objavu 
  • Sačuvaj za kasnije 
  • Komentariši XY 
  • Podeli na story 

Besmisleni su jer od njih nemaš ništa. A tvoja ciljna grupa su odrasli ljudi. Uradiće to sami prirodno ako im sadržaj pomaže. 

Besplatni su ok. Njih najviše koristi kroz svoje storije, a i objave s vremena na vreme i kroz dužu formu sadržaja koju kreiraš. 

Neki od njih: 

  • Upiši se na moj newsletter 
  • Pročitaj novi blog post 
  • Preuzmi besplatan eBook 
  • Poslušaj novi podcast 
  • Itd. 

Daj sebi vremena, vežbaj, greši, uči 

“Eto, objavljujem već 2 nedelje, pišem pozive na akciju i ništa.” 

Sa ovim se susretnem s vremena na vreme u razgovoru sa ženama. 

Hajmo da pogledamo realno stvari. 

Da li si naučila tablicu množenja u 2 nedelje? Da li si pisala diplomski 2 nedelje? Da li si naučila da komuniciraš svoje želje partneru u 2 nedelje? Da li si akumulirala znanje, iskustva i veštine u 2 nedelje pa sad pomažeš drugima kroz svoj biznis? 

Teško. 

Zašto onda očekuješ da se u 2 nedelje na mreži desi čudo

Ono što volim kod online sveta jeste što svi imamo isti start. 0 pratilaca, 0 sadržaja, 0 zajednice. 

Ovo je samo dokaz da je do tebe šta ćeš od tih nula da napraviš! 

I da, postoje izuzeci. Ali su retki. 

Moj put se ogleda u 3 i po godine sa Profom, preko 750 objava i 170 newslettera za to vreme i još gomile sadržaja između. 

U digitalnom marketingu sam od 2016. Uživam u svakom deliću. Ali kreiranje sadržaja je moja supermoć

I nisam je dobila. Iako pišem od malena. 

Odabrala sam je, brusila, iskustvom i znanjem i zato danas mojim klijentkinjama mogu u 5 minuta tokom naše sesije da osmislim sadržaj koji će joj dovesti oči samo njenih idealnih klijenata. 

Ni tebi tvoju nije niko dao. 

Uložila si godine truda, suza, znoja, brige kako dalje, životnih izazova koji sve stopiraju na neko vreme. 

Daj sebi vreme i sa ovim. Da naučiš, da usavršiš, da kažeš jasno i direktno. Ali prepoznaj kad te um vrati da igraš na sitno! Tada se samo preusmeri na pravi put, uporedi se koliko si bolja od sebe juče i nastavi ka svojim ciljevima.

Spremna si za sledeći nivo igrice? 

Znaš koliko je sadržaj bitan za tvoj online biznis? 

Odgovorna si i primena je tvoje drugo ime? 

Upiši se ovde. Vidimo se u programu.