Ovo ti dođe kao kada praviš čiz kejk, 3 sloja koja čine da čiz kejk bude čiz kejk. Bez nekog od slojeva – ma koliko druge spremimo savršeno, to nije baš to i uvek nešto fali.
Kada kreiraš svoj sadržaj, bilo za IG, blog, YouTube… ove 3 stvari su vrlo bitne da bi tvoj sadržaj bio potpun i služio svrsi.
A svrha mu nije da kačiš nešto ultra lepo, što pomaže ljudima i glumiš Majku Terezu.
Svrha tvog sadržaja je da približi tvoj način rada, tvoju filozofiju i ponudu tvom idealnom klijentu.
3 sastojka za tvoj sadržajni čiz kejk
- Da uhvatiš pažnju sa sadržajem
- Da daš vrednost kroz njega
- Da tvoj sadržaj ima poziv na akciju
Pa hajde da dublje uđemo u svaki sastojak.
Kako da uhvatiš pažnju sa svojim sadržajem
Nije isto kada prva stvar koju ljudi vide kada nalete na tvoj sadržaj bude recimo:
Senzualne tehnike zavođenja pogledom.
Ili kad kažeš:
Kako da zavedeš svog muškarca samo pogledom tako da traži još.
Prvo je generičko, već viđeno i ne bi pokupilo toliko pažnje. Dok drugo (za osobu koja uči druge žene da budu senzualne, ženstvene, da probude svoju žensku energiju) gađa u centar idealne klijente te osobe i hvata pažnju na keca.
Evo još nekoliko primera da vidiš kako moj mozak radi kada kreira sadržaj.
Umesto: 3 benefita joga poze zvane mačka. Rekla bih: Kakve veze imaju joga i mačka? 3 benefita istoimene poze.
Umesto: Savladaj osnove engleskog. Rekla bih: Znaćeš da se snađeš na bilo kom putovanju uz ove osnove engleskog.
Umesto: Uredi svoj LinkedIn profil. Rekla bih: Kako da urediš svoj LinkedIn profil tako da firme cimaju tebe za posao.
Umesto: Kako da smiriš dečiji tantrum? Rekla bih: Dete ti vrišti? Evo kako da ga smiriš, a da ne izgubiš kontrolu.
Umesto: Problem sa hormonima? Evo rešenja. Rekla bih: Kako tvoji hormoni utiču na tvoj odnos sa partnerom.
Umesto: Programiranje za seniorski nivo. Rekla bih: Kako da proveriš svoje znanje i budeš siguran da si za seniorsku poziciju programera.
Moj um sa lakoćom alhemizira objavu koja je generička, već viđena… u sadržaj koji hvata pažnju samo tvog idealnog klijenta.
To je jer već godinama kreiram sadržaj i vežbam ovaj mišić.
U prve 3 godine Profinog postojanja, kreirala sam preko 700 objava za IG, preko 130 newslettera.
Pre toga, kroz freelance angažovanja od kafića do udruženja građana. Pa i na bivšem poslu u marketinškoj agenciji.
Zato mi to sada ide sa ovolikom lakoćom i mnogo se zabavljam kroz proces.
Ovo je jedan od omiljenih aseta mojih klijentkinja sa programa KREIRAJ SADRŽAJ.
Od klijentkinje sam dobila komentar: ‘’Bukvalno si mi ovom idejom rešila problem koji imam, a to je da u objavama sa malo ciljanih reči prenesem poentu.’’
Stoga se ne plaši da se zabavljaš i direktno, malo i cocky – obratiš SAMO svom idealnom klijentu i time uhvatiš pažnju.
Sledeći korak je:
Kako da daš vrednost kroz svoj sadržaj?
Kada je tvoj prvi sloj čiz kejka spreman – uhvatila si pažnju svog idealnog klijenta, sada je potrebno i da je zadržiš.
A to je tako što će tvoj sadržaj biti vredan tvom idealnom klijentu. Pomoći mu da uradi nešto lakše/brže. Osvestiti mu neki problem. Rešiti mu neki problem. Itd.
Ako to ne dobije kroz tvoj sadržaj, džabe si uhvatila pažnju i njih milion.
Volim ovo da upoređujem sa dejtovanjem.
To ti je kao kad neki muškarac uhvati tvoju pažnju, pozove te na dejt i tokom dejta skontaš da vam se ne poklapaju vrednosti i nije ti baš zabavno. Čak i da započnete vezu, ne bi dobila ono što tebi treba, odgovara i u čemu uživaš.
Isto je i sa sadržajem. Ako samo hvata pažnju, a suština ne daje vrednost – džaba.
Nije poenta da pišeš portalske klikbejt naslove, a sadržaj šupalj.
Kako da znaš da li je tvoj sadržaj vredan?
- Da li ti govore sa je inspirativan?
- Ili da im je pomogao oko nečeg konkretno?
Jer inspiracija je jeftina. Ima je svuda. Ljudi mene kad sretnu, inspirisani su mojom pojavom, voljom i hrabrošću jer nikad nisu upoznali osobu sa invaliditetom koja uživa i radi ono što voli.
I da, to je lepo. No to mi ne plaća račune za firmu.
Račune za firmu mi plaća to što neko od vas čita moj besplatan sadržaj, napravi rezultat bez da mi da paru i onda odluči da dođe na program KREIRAJ SADRŽAJ.
Napisala sam ceo jedan blog post o ovoj temi. Pročitaj ga ovde kako bi znala da li je tvoj sadržaj vredan ili ispirativan.
Sada, kada i drugi fil imamo spreman, čiz kejk nije čiz kejk bez onog ukusnog trećeg sloja odozgo.
A to je…
Poziv na akciju
Sadržaj bez poziva na akciju ko putovanje na more, al ti uđeš samo do članaka.
Nepotpuno i besmisleno.
Nisi Majka Tereza, tvoj biznis dobija titulu biznisa tek onda kada ti pravi pare. A onda lako sa tim parama upravljaš i deo daš u stvari, udruženja, humanitarne svrhe koje želiš da podržiš.
Jedan i jasan poziv na akciju po jednom komadu sadržaja.
Obično onaj od koga imaš leba da jedeš.
Nikako:
- Lajkuj ovu objavu
- Podeli na stori
- Komentariši XY
- Sačuvaj objavu ako ti je značilo.
Ne, ne i ne.
Kao žena koja je ekspert u svom polju, jasno vidiš kakve promene i rezultate imaju tvoji klijenti koji rade sa tobom.
Normalno je da želiš još ljudi kojima je dojadilo da muče istu muku, a za koje ti imaš rešenje i možeš da im pomogneš.
Da nije tako, ne bi se time ni bavila, logično.
Stoga uvek pozovi ljude na jednu ponudu i jasno.
Nećeš ništa postići tako što ćeš u svojoj objavi napisati: upiši se na moj newsletter, pridruži se mom programu i uhvati se za uši i igraj.
Namerno preterujem jer ćeš ovo sigurno zapamtiti.
Želiš primer? Ide.
(sa ovim ćeš ujedno završiti i poslednju ukusan sloj za sadržajni čiz kejk koji je spreman za konzumiranje)
Poziv na akciju u praksi
Znam da si svesna da je kreiranje sadržaja ključ uspeha za tvoj online biznis i most između tebe i tvog idealnog klijenta.
Ono što ja mogu da ti garantujem jeste da ćeš nakon 2 meseca fokusirano iskreirati finu gomilicu ultra vrednog sadržaja za svoj online biznis koji MOŽE rezultovati:
- Sa više interesovanja za tvoju ponudu
- Dolasku do novih ljudi na mreži
- Ne lupanju glave “Šta objaviti?!”
- Mnogo manje umnih govanaca oko sadržaja, IG, fokusa, itd. koje rešavamo kroz koučing
- Više vremena za ostale bitne stvari jer ovu imaš posloženu.
Program KREIRAJ SADRŽAJ je otvoren. Upiši se ovde i na mejl će ti stići upitnik za selekciju kandidata.
Ako prođeš, moj um postaje tvoj najveći aset u narednih 8 nedelja.