You are currently viewing Nivoi tvog sadržaja – sve što treba da znaš

Nivoi tvog sadržaja – sve što treba da znaš

Sećaš se kada smo se kao klinke igrale u parku po penjalici (saznaćeš uskoro kakve veze ovo ima sa tvojim sadržajem)? Ono polukružno što ima merdevine? 

Ono čega se sigurno ne sećaš jeste koliko si uplašeno savladala prvi, pa drugi korak, itd. na toj penjalici iz prostog razloga jer je emociju straha ubrzo zamenila zabava i igrarije

Zapamti ovu penjalicu. Trebaće nam za kasnije. 

Nivoi tvog sadržaja 

Postoje 3 glavna nivoa. Između svakog može da postoji još gomila. Videćemo malo kasnije. 

Ono što najčešće viđam kod mojih klijentkinja, mentorke i sebe su ova 3. 

  1. Nivo: besplatni sadržaj 
  1. Nivo: plaćeni sadržaj/tvoja usluga/program 
  1. Nivo: high level ponuda/high level sadržaj 

Jednu digresiju moram da napravim. 

Ne važi za sve isto. 

Neko je tu već dugo i ima gomilu ponuda između ovih i taj biznis radi za nju/njega. 

Neko je isto tu već dugo, ali ima samo ova 3 nivoa jer je izabrala taj biznis model koji radi za nju. 

Neko tek počinje, kreira besplatan sadržaj i ima svoju ponudu (plaćeni sadržaj). 

A neko ima samo prvi i treći nivo. 

Kako to? Od čega to zavisi? 

Od tvoje ciljne grupe. Dakle od ljudi kojima si izabrala da služiš i rešiš im određeni problem

Objasniću ti na primeru mojih klijentkinja. 

Jedna od njih je arhitekta kojoj su ciljna grupa mladi bračni parovi koji su kupili svoju nekretninu. 

Njen sadržaj je na nivou 1 i 3. ima besplatan koji kreira i u kome je sve bolja od kako je upisala program KREIRAJ SADRŽAJ. 

I ima svoju high level ponudu za preuređenje i uređenje prostora za tu ciljnu grupu. 

Zatim imam joginu. Ona ima sva tri nivoa. Besplatni sadržaj koji kreira redovno (nivo 1), časove joge (plaćeni sadržaj, nivo 2) i individualne časove, a s vremena na vreme ritritove (high level ponuda, nivo 3). 

Kao što vidiš, zavisi od tvoje ciljne grupe i tvoje branše. 

Zato je glavna stvar na koju obraćam pažnju dok kreiram plan sadržaja za moje klijente upravo to. 

Tvoja ciljna grupa, tvoj lični brend i ti. 

Tako dobiješ plan (kroz program “Kreiraj Sadržaj”) koji ćeš zapravo mnogo lakše ispuniti nego neki generički koji si pronašla online. 

Zašto su nivoi bitni? 

Da se vratimo na našu penjalicu. Samo sada zamisli da je to tvoja penjalica, a da tvoji potencijalni klijenti dolaze na nju da se igraju po prvi put. 

I uplašeni su, ne znaju kako da naprave prvi korak i popnu se na prvu pregradu. 

E ta prva pregrada je tvoj besplatan sadržaj. 

Na tebi je odgovornost da im kroz njega pomogneš. 

Kako? 

Tako što će tvoj besplatni sadržaj biti vredan i pomoći im da naprave rezultat pre nego što ti daju pare

Baš to je ono što će ih “opustiti” i pomoći im da se sami popnu na sledeću pregradu tj. sledeći nivo (tvoj plaćeni sadržaj). 

Detaljan tekst o tome kako da deliš vredan sadržaj imaš ovde

Funkcija svakog nivoa 

Svaki nivo treba da sadrži ono što će tvom klijentu pomoći da pređe na sledeći. 

Zamisli to kao da im gradiš stepenice. Ili kad već imamo našu penjalicu, možeš nju. 

Hajde da vidimo svaki.

Nivo 1: tvoj besplatni sadržaj 

Ono što je potrebno da se nađe u tvom free sadržaju jesu informacije, saveti, koraci, itd. koje tvoji potencijalni klijenti treba da znaju, primene, imaju spremno – kako bi radili sa tobom. 

Evo mog primera: 

Moj idealini klijent mora da ima jasno definisanu ciljnu grupu, crno na belo, na papiru. Dakle, da zna kome se obraća, kome služi i kako. 

Moj idealni klijent već neko vreme kreira sadržaj i ima svoj alat za to. Bilo da ga kreira u Canvi ili negde deseto. 

Moj idealni klijent je ekspert u svom polju, bilo da radi godinama ofline i tek kreće online ili je pak tu već neko vreme. Ta žena je svesna svoje ekspertize i koliko pomaže njenim klijentima. 

Sve su ovo koraci koje je potrebno da iskomuniciram kroz moj besplatan sadržaj (pored vrednosti koju delim). 

To je moja odgovornost

Tako pomažem mojim potencijalnim klijentima da zakorače na prvu pregradu moje penjalice. 

Bez toga iznad, moj program KREIRAJ SADRŽAJ ti neće služiti. 

Nivo 2: plaćeni sadržaj/tvoja usluga 

Kada tvoj potencijalni klijent postane klijent koji te plaća, on je upravo prešao na drugi nivo. 

Zato je redovno objavljivanje i kreiranje free sadržaja bitno! On je most koji spaja tebe i tvoje klijente. 

Ovo žene eksperti u svom polju itekako kontaju i zato i odlučuju da mi daju pare i rade sa mnom na njihovom free sadržaju. 

Isto kao i na nivou 1, nivo 2 može sadržati sve korake koje tvoj klijent treba preći kako bi se našao na nivou 3 (ako ga imaš). 

Ovo takođe može biti i preduslov

Primer za to je sjajna Tamara Etera koja je kao uslov za upis njenog velikog programa “Vraćanje svojoj ženskoj prirodi” uvela da njeni klijenti moraju proći neku od njenih manjih radionica. 

I ne, ovo nije kako bi nam svima besramno uzela više para. 

Ovo je odluka doneta u interesu njenih idealnih klijenata. Jer joj je jasno kakva posvećenost i koje (pred)znanje je potrebno da bi se posvetila u fulu njenoj high level ponudi od 4 meseca. 

Nivo 3: tvoja high level ponuda 

Neki eksperti imaju samo ovo kao jedini način da radiš sa njima. 

Još jedan primer za to je momak sa kojim sam bila na programu kod moje biznis mentorke i koji se bavi golfom. 

Konkretno: pomaže studentima koji žele da odu u Ameriku kroz određeno golf stipendiranje. 

Takve stipendije su po nekoliko desetina hiljada dolara. Ciljna grupa mu je high level, samim tim je i ponuda high level. 

Tako da on ima besplatan sadržaj (nivo 1) i high level ponudu (nivo 3). 

Zaključak 

Naša penjalica ima još gomilu pregrada. Može da se dubi do sutra. 

Ono što moje klijentkinje i ja znamo (i hvala mojoj biznis mentorki na tome) jeste da ne treba da glumimo ludilo i skačemo sa nivoa na nivo, sa ponude na ponudu… 

…ako prvo nismo naučile da prodajemo ovu jednu, da radimo sa klijentima i da su nam kapaciteti popunjeni. 

Tek tada, uz vođstvo biznis mentora, možemo da promenimo/prilagodimo ponudu, kreiramo novu i slično. 

Baš zato je tvoj besplatni sadržaj mnogo bitan deo cele puzle. 

On stvara stepenike u glavama tvojih potencijalnih klijenata i pomaže im da lakše pređu na sledeći nivo i daju ti pare kako bi im pomogla. 

Ako si spremna da posložiš i učvrstiš taj deo svog biznisa, da redovno kreiraš sadržaj po jasnom planu krojenom po tvojim supermoćima – upiši program KREIRAJ SADRŽAJ

Znati da je sadržaj ključ uspeha tvog online biznisa nije isto što i preduzeti nešto, biti dosledna i redovna. 

Upitnik sa selekciju kandidata možeš popuniti ovde, očekuj moj odgovor u roku od 24h.