You are currently viewing Brz i viralan sadržaj VS. polako i potentno kreiranje sadržaja

Brz i viralan sadržaj VS. polako i potentno kreiranje sadržaja

Internet je pun raznih saveta za brz rast, neki quick fix za kreiranje sadržaja koji će da ga lansira viralno, sa nadom da će magično da zakrpi rupe u ostalom sadržaju koji kreiraš i sve će biti tako lepo i bajkovito. 

Znam, i sama sam ovo isprobala. Nekoliko puta od 2016. od kako sam u digitalnom marketingu. 

Ponesu te brzi saveti za rast, gomilu lajkova, interakcija, itd. od raznih marketing gurua. 

I ništa loše u tome. Sigurna sam da si mnogo naučila iz toga. U ovom blog postu daću ti moje zlato koje sam izvukla iz tog iskustva i kako mi sada služi. 

Ako si kao ja, pre biraš polako i sigurno, pa izgradiš stabilan i potentan sadržaj koji postane stub i oslonac za tvoj online biznis – dopašće ti se ono što ćeš da pročitaš. 

No, hajmo prvo da uđemo malo u to zašto nas ovo ponese i kako ljudski um radi. 

Ljudska psihologija i kreiranje sadržaja 

Ako si se ikada pitala zašto je toliko “teško” pokrenuti se kada je recimo gubitak kilograma u pitanju (iako svi znamo šta treba da radimo: ishrana i trening), sada ćeš saznati. 

Isto je i kada je kreiranje sadržaja u pitanju. 

INSTANT VALIDACIJA. 

Kreiraš objavu ili video, dobiješ gomilu lajkića, čuvanja deljenja i op! Evo ga! Osećaj validacije. Osećaš se super, možda ti čak dođe i misao “jbt al kidam ovaj biznis”.

Ili užmeš čips, ne cimaš se, ne spremaš večeru, a zasitiš se.

Tu je caka.

Hmmm? Šta se zapravo desilo? 

Kreirala si sadržaj – dobila instant validaciju – tvoj ego se nahranio – prodao ti priču da je to to – bitnije stvari koje zapravo prave razliku i dalje ostale negde u zapećku

Jer tvoj ego je ispunio svrhu: da te zaštiti. Iz njegove prespektive sve je kul. Uradila si šta je trebalo, izašla na mreže i još dobila gomilu lajkića, šta bi više? 

Super upakovana umna kakica da te zadrži na mestu. 

A šta ćemo sa potentnim sadržajem kroz koji daš gomilu vrednosti i koji se obraća samo tvom idealnom klijentu? Takav sadržaj donosi klijente. Onaj prvi? Teško. Ispričaću ti moje iskustvo. 

Moja priča dok sam delila quick fix savete za kreiranje sadržaja

Objave koje su mi najbolje prolazile bile su “kako da” objave poput ovih: 

Brz i viralan sadržaj VS. polako i potentno kreiranje sadržaja
Brz i viralan sadržaj VS. polako i potentno kreiranje sadržaja
Brz i viralan sadržaj VS. polako i potentno kreiranje sadržaja

(osećam se kao da su iz nekog prošlog Profinog života xD, preslatka mi je ta verzija sebe) 

Stotine lajkova, stotine ćuvanja, a prazna priča

Zašto? 

Zato što smo ljudi. Pre bismo quick fix i instant validaciju, nego robastne rezultate za koje je potrebno vreme. 

Jer kad primeniš quick fix savete, oni rade. Ali i maze tvoj ego kao što sam objanila. 

Što je evolucijski ugravirano u nas. Pre 20 000 godina, pojedeš to što imaš ispred sebe jer ne znaš kada ćeš opet jesti. A mi ne možemo promeniti milione godina navika u poslednjih 100, 500, 10 000. 

No, to je druga tema. Čisto da vidiš odakle dolazi i zašto mnogi i dalje biraju to što biraju. Ne samo u svom biznisu i tokom kreiranja sadržaja. Nego i u životu. 

Iz tog razloga, lakše je kreirati sadržaj i dobiti instant validaciju gomilom lajkova i interakcija. 

Nego što je kreirati nešto oko čega se ego buni, opire i neprijatno mu je, ali je nužno za rezultate kakve želiš u svom poslu. 

A čim si ovde, to znači da si u svojoj biznis igri na duge staze. 

Zato sam i prestala da delim quick fix savete. 

Stvore ti iluziju da je to potvrda koju tražiš – da radiš sve kako treba u svom biznisu, kad ono… 

…PRAZNA PRIČA KAO I TI LAJKOVI. 

Da li je viralno dobro ili loše? 

Nije ni dobro ni loše. Dati jedan sveopšti savet bilo bi vođenje slepih preko vode. 

Viđala sam situacije gde ljudima koji su relativno skoro krenuli sadržaj ode viralno, dobiju stotine hiljada pregleda i to je sve. 

0 novih pratilaca, 0 prodaje, 0 realnih rezultata. 

A viđala sam i situacije gde žene kreiraju reel, ode viralno i popune svoj program + naprave listu čekanja

Šta se desilo? 

U ovim primerima iznad razlika je samo što je druga žena imala jasan cilj, obraćala se jednoj osobi i rekla šta prodaje i kako da kupe. 

To što je otišlo viralno je zato što je tačno “ubola” bolne tačke svojih idealnih klijenata i spakovala to u moćan reel koji je otišao viralno. 

Zato viralan sadržaj nije ni dobar, ni loš. 

I smatram da tvoj cilj ne treba da bude kreiranje viralnog sadržaja, već kvalitetnog i vrednog kao u drugom primeru. 

Dakle… 

Tvoje je da kreiraš vredan sadržaj koji se obraća samo tvom idealnom klijentu. Ako neki od njih ode viralno – top! 

Želiš nekoga da te prati, daje ti nedeljni feedback i drži te odgovornom na tom putu? Pozivam te da upišeš moj program KREIRAJ SADRŽAJ ovde

Bitna pitanja za kraj 

Nakon svega ovoga, želim da te pitam: 

Kao žena, ekspet u svom polju, koja kida i voli to što radi. 

Da li želiš da hraniš svoj ego ili sebe i svoju porodicu? 

Ako je ovo prvo, imaš gomilu quick fix saveta po netu. Ja nisam osoba za tebe. 

Ako je ovo drugo, pozivam te na moj program Kreiraj Sadržaj gde ulazimo u dubinu kada je tvoj sadržaj u pitanju, kako da ga poboljšaš, gde si ispala iz koloseka i ne obraćaš se idealnom klijentu. 

Bavimo se i rešavanjem umnih kakica koje imaš tokom kreiranja, objavljivanja, frke da se pojaviš i kažeš to što imaš da kažeš. 

Popuni upitnik za selekciju ovde.