You are currently viewing Šta mi je donelo 100 dana kreiranja sadržaja?

Šta mi je donelo 100 dana kreiranja sadržaja?

Ne znam tačno čija je ovo formula, ali ja sam je čula od Jovane Miljanović. No, ko god da je rekao ili prepričao, ona je uvek ista: započni svojih 100 dana kreiranja sadržaja i vidi gde će te to odvesti.

Ovaj blog post pišem kako bih ti na sopstvenom primeru pokazala gde i ti možeš da budeš nakon svojih 100 dana kreiranja sadržaja.

Nadam se da ću te inspirisati da počneš.

Naravno, kao i uvek biću iskrena, otvorena i direktna.

Podeliću sa tobom sve.

100 dana kreiranja sadržaja, kako je počelo?

Profu za dr.mr. sam pokrenula sredinom marta, tačnije 18. marta. 2020. Iako je Profa postojala mesecima kao ideja u mojoj glavi i glasina među par najdražih ljudi.

Čak sam i free vodič (lead magnet) i moj prvi proizvod (eBook sa 39 ideja za objave) kreirala nekoliko meseci pre nego što sam se usudila da pustim Profu u javnost.

I tu sam napravila jednu grešku o kojoj ću uskoro da vam ispričam.

Elem, da li sam bila spremna?

HELL NO!

Bukvalno sam bacila sebe u vatru i krenula sa Profinim instagram profilom.

I sada kada reflektujem misli na taj mart, bogami… ne da sam zadovoljna gde sam stigla, nego i pomslim ponekad da me neko zeza.

Kako sam samu sebe kupila?

Pazi ovako…

Ja sam neko ko je pokušavao svašta.

Od MLM-a, razih kliktanja za platu, pravila nakit, bavila se govorištvom, izdala knjigu, pokrenula svoj brend svesaka i notesa.

Kao što vidiš, dugo sam se tražila.

A Profa?

E Profa je bila to TO od samog početka. Zato i kažem da sam samu sebe kupila.

Posle godina traženja, rada za druge, zaposlenja… nakon što sam okačila prva 4 posta na Instagramu, prva 4 komada sadržaja od ovih 100, odahnula sam.

Zašto?

Zato što sam konačno ja mogla da budem ja, onakva kakva sam i uživo. I mogla sam svoje znanje, humor i enegriju da prenesem na autentičan način koji se ljudima dopao.

Nema filtera, nema više ono: ’’Omg, ako napišem ovo šta li će misliti?!’’ Nego kažem šta želim.

Na taj način odmah isfiltriram ove sa kojima ne bih kliknula nikad, a izdvojim moje ljude koji i dan danas čine moju zajednicu.

Bez sajta u nove pohode

Jedan od razloga zašto sam oklevala da krenem bilo je nemanje sajta.

Pa kako ću ja tako? Pa nemam ni blog. Ma ne, neću ja još da počinjem.

I onda shvatim da samo odugovlačim. Smišljam izgovore. A tek godinu, dve kasnije, u radu sa biznis mentorom, saznajem da mi nije ni trebao.

No…

Nakon tog 18. marta, kupim hosting i domen i u roku od nedelju dana dignem sajt, složim ga u elementoru, napišem email sekvence, landing page-eve… sve u svemu posložim vam ja to sve vidljivo i nevidljivo što treba.

Volim to i zabavno mi je da kreiram i pišem sajt baš onako kako ja želim.

I tu sve nekako počinje svojim tempom.

(I ne, ne treba ti sajt. Posebno ako tek počinješ. Bacićeš pare na nešto što još nisi testirala i ne znaš da li radi. Odradi ovih 100 dana sadržaja, testiraj svoju ciljnu grupu pa ćeš dalje lako.)

Prva 2 komada sadržaja na sajtu

E da, ovo sam pripremila ranije.

2 blog posta koja sam okačila odmah kako sajt ne bi bio prazan.

I tu polako počinje sve da se razvija.

Greška sa prvim proizvodom

Sećaš se kad sam ti rekla da sam napravila grešku kada je u pitanju eBook sa 39 ideja za objave?

Pa da.

Prva prodaja se desila 13. aprila, a zatim 15. Imala sam još 3 početkom maja i onda tajac…

Zašto?

Ova gospoja ga je pripremila i upakovala za sebe i na osnovu svojih kriterijuma i očekivala da će prodaje da pršte.

Nemoj to da radiš.

Kako je vreme odmicalo i ja sve više bivala na talasnoj dužini moje ciljne grupe i bolje je razumela, skontala sam gde sam pogrešila.

A kako?

Pa baš zbog tih 100 dana kreiranja sadržaja.

Tako da bi prva stavka koju mi je 100 dana kreiranja sadržaja donelo bila:

Bolje razumevanje ciljne grupe

A bolje razumevanje ciljne grupe donelo mi je mogućnost da još jače kidam u kreiranju besplatnog sadržaja jer mi je jasnije šta moji ljudi žele.

A onda… i da kreiram nešto što moja ciljna grupa zapravo želi i što joj treba. Mislim na proizvod.

Kao što vidiš, ne moraš biti spremna. Ne moraš znati sve unapred. Ali moraš krenuti.

Prvih 100 dana kreiranja sadržaja ni ne treba da ti donese bogatstvo, posebno ako tek krećeš na Instagramu.

Treba da ti služi kao igralište, da osetiš kako tvoja ciljna grupa diše, da testiraš, menjaš, grešiš i ponovo gradiš kao što sam ja.

Imam jednu nefer prednost

Činjenica je da sam dugo u digitalnom marketingu (od 2016.), ali prvi put za sebe i bez ustručavanja.

Iskreno… nije pametno što sve radim sama.

I ovaj blog post koji sada čitaš u sebi ima gomilu stvari koje je potrebno uraditi ’’iza scene’’.

Nije to samo njegovo pisanje, već i odabir ključnih reči i prilagođavanje teksta da se bolje pozicionira na mom ortaku Gugletu (Google). Zatim pravljenje vizuala za naslovnu fotku. Pisanje dobrog poziva na akciju na kraju. Sve dok u pozadini uma pazim da copy (sam tekst) bude dobar.

A gde je još njegova promocija i deljenje kako bi stigao do tebe koja ga sada čitaš?

Ali činjenica je da sam tada bila još uvek na početku kada je razvoj svog biznisa u pitanju, još uvek mogu sama i imam vremena.

Što nas dovodi do sledećeg…

Vreme ili novac

Mislim da ti je ovo jasno.

Ili ćeš uložiti vreme kao ja što sam u vreme pisanja ovog teksta. Imaj na umu da sam džanki za digitalni marketing i sve to mi je prezabavno.

Ili ćeš uložiti novac da neke stvari delegiraš drugima da odrade dok se ti fokusiraš na ono glavno što ti donosi pare.

Šta god odlučiš…

Prati blogove i profile poput mog koji ti mogu mnogo pomoći.

Pronađi ljude koji će te naučiti da bolje predstaviš svoj proizvod. Da kidaš svoj sadžaj koji kreiraš (pogledaj moj program KREIRAJ SADRŽAJ). Mogu ti pomoći u tvom pohodu na tvojih 100 dana kreiranja sadržaja.

A onda, korak koji 97% ljudi neće preduzeti, a to je PRIMENA.

Nije dovoljno da samo pratiš i slušaš Profu koja deli takav sadržaj, to ti je verujem jasno.

Ili ćeš da uložiš vreme, primeniš i kopaš sama besplatan sadržaj (i opet rizikuješ da ne napraviš rezultat).

Ili ćeš da uložiš novac u sebe i nekoga da ti pokaže kako.

Sigurna sam da si barem jednom probala da kreiraš svoj sadržaj po nekom generičkom planu, “jednakom za sve” i desilo se ništa. Sa mnom kreiraš plan sadržaja koji je u skladu sa tobom, tvojim ličnim brendom, tvojom ponudom i tvojom publikom. Odnosno, krojenom za tebe, što znači da je mnogo lakše da ga ispratiš i kreiraš svoj sadržaj kontinuirano. 

Upiši moj program KREIRAJ SADRŽAJ.

Gde me je dovelo mojih 100 komada sadržaja?

’Oćemo redom? Transparentno?

Hajde.

Na Profinom tj. mom instagramu okupila sam zajednicu od preko 3000 pratilaca tih prvih 3,4 meseca.

Moja email lista tada je brojala skoro 500 članova koji svakog utorka dobijaju na mail vredne savete.

Tadašnji free vodič je dobilo preko 450 vas.

Onaj eBook sa kojim sam napravila grešku prodat je 5 puta.

Izrada strategije za klijente prodata je 2 puta.

A Insta Spa paket (koji je nastao nakon što sam oslušnula svoju ciljnu grupu) prodat je 67 puta.

I sve to zbog 100 dana kreirana sadržaja. Brutalno dobrog, besplatnog i nesebičnog. Sve to od onog 18. marta i u sred korona epidemije.

Zato i imam muda da sa tobom u ovom blogu podelm sve. Jer nemam šta da krijem i znam koliko vredi.

Ovo je moja priča i ono šta je meni kreiranje 100 komada sadržaja donelo.

Da li si ti spremna da ispišeš svoju?

PS. upiši se ispod na moj newsletter.

Saznaćeš na koje to stvari je potrebno da se fokusiraš oko kreiranja tvog sadržaja da bi imala rezultate.