You are currently viewing Rast na Instagramu u 2021.

Rast na Instagramu u 2021.

E pa ekipo, znate kako kažu – priprema je pola posla. Zato ćemo danas da postavimo temelje za rast na Instagramu u 2021. i to iskoristimo najbolje što možemo.

Inače, ne znam da li se stvarno kaže da je priprema pola posla, ali negde u pozadini uma mi stoji da sam čula nešto slično.

Svakako nije bitno (osim cepidlakama). Pa da mi pređemo na stvar.

Rast na Instagramu

Pokrićemo nekoliko tačaka:

  • Zašto mali biznisi imaju prednost i kako je iskoristiti
  • Videćemo kako mali brendovi pričaju priče i kako da vi ispričate svoju
  • Zašto je autentičnost ključ za rast u 2021.

Kao što vidite, biće mnogo više stvari koje nisu nužno ’’uradi ovo, uradi ono’’, ali su ključne za rast na Instagramu.

Tako da, ako ste očekivali tajnu formulu sa uputstvima klikni ovde i još malo tamo, moraću da vas razočaram jer toga u  ovom tekstu nema.

Pa da ne gubite vreme.

Svi ostali, dobro mi došli. Otkrićete bombu koja će vam pomoći da na svom instagram profilu konačno budete autentični, jer baš to će vam i pomoći da rastete zajedno sa svojim biznisom.

Kad počinjemo, svi smo jednaki

Jedan od razloga zašto volim društvene mreže je upravo taj što svi imamo istu startnu poziciju.

Uzećemo 2 primera.

Profil koji se bavi proizvodnjom zimnice recimo i profil neke teretane iz grada.

I jedni i drugi tek pokreću svoje profile. I jedni i drugi moraju da kreiraju sadržaj od nule, da grade zajednicu od nule, itd. Što ih automatski stavlja u jednaku poziciju online.

Iako možda jedni imaju stalne mušterije, a drugi ne.

U online svetu su svi isti i jednaki kad tek počinju.

I od vas zavisi kako i koliko ćete napredovati u ovoj igrici. Što više nivoa pređete, to bolje.

1. nivo: da pokrenete svoj Instagram profil/Facebook stranicu

2. nivo: obavite izazov ’’100 dana kreiranja sadržaja’’ (više o tome ovde)

3. nivo: da napravite svoj newsletter i šaljete ga jednom nedeljno

4. nivo: da imate svoj blog gde ćete objavljivati tekst jednom nedeljno

Prva četiri nivoa sve možete besplatno da radite.

5. nivo: posedovanje website-a i pisanje bloga u okviru njega

Možete i ovaj peti besplatno, ali ako se već odlučite na njega, preporučujem da uzmete hosting i domen jer je to onda vaše vlasništvo. Kao i sve što objavljujete na svom sajtu.

PS. imam sjajne momke koje vam mogu preporučiti za profi izradu vašeg sajta, da sve lepo izgleda kao na mom, samo u vašem fazonu. Sa vašim ličnim pečatom. Pišite mi na profazadrmr@gmail.com pa se čujemo oko detalja.

Za sam početak, ovih 5 nivoa vam je dovoljno. I što ih više prelazite, to brže napredujete. Naravno, ukoliko se konstantno edukujete o tome kako da još više kidate.

Instagram saveti za male biznise

Mali biznisi, baš zbog toga što su mali, imaju ogromnu prednost.

Evo vi koji me duže pratite, znate šta je poruka dobrodošlice. Ukoliko ne znate, pročitajte ovde o čemu se radi.

Ukratko, to je poruka koju šaljete novim followerima nakon što vas zaprate kako biste pokrenuli komunikaciju.

E sad, biću transparentna sa vama kao i uvek.

Meni, sa 7560 followera koliko ih imam u trenutku pisanja ovog blog posta, postaje sve izazovnije da šaljem poruku dobrodošlice svima.

Zašto vam ovo pričam?

Jer se upravo u tome krije ta prednost.

Ne mislim za sebe da sam velika, ali ne mislim ni da sam mala.

Imam dane kada me zaprati preko 200 vas (kao onda kada sam objavila blog post o tome kako mi je copywriting omogućio posetu svetski poznatoj gejming kompaniji).

Minimum ljudi koji me dnevno zaprate je vas 10.

Nekad ne mogu fizički da postignem. A i popila bih blok od IG-a da istu poruku pošaljem na 200+ profila. Nekad je to zbog količine posla. A ko zna kako će biti kasnije.

Dok sam bila ’’manja’’, mada i dalje jesam, mogla sam više da se posvetim svakome od vas. Da bukvalno svako dobije poruku doobrodošlice. I trudim se da je šaljem i dalje kad god sam u mogućnosti.

Elem, ono što hoću da vam kažem jeste ta prednost malih biznisa u odnosu na velike kompanije, čak iako smo iz iste branše.

Fora je u tome da se mi kao mali, možemo više posvetiti svakom pojedincu. Obratiti više pažnje na svačiji problem i pružiti im odgovore. Veliki to jednostavno ne mogu.

A mislim da ne moram da vam pričam kako to utiče na izgradnju odnosa i poverenja sa ljudima. Pa i brži rast na Instagramu.

Tvrdim vam da je poruka dobrodošlice jedan od glavnih odgovornih krivaca (pored svega ostalog što ćemo pokriti) za to što sam u ovih 7 meseci uspela da okupim najjaču ekipu na Instagramu od 7000+ vas!

Tako da bi prvi korak bio, ukoliko želite da vidite brži rast na Instagramu – slanje poruke dobrodošlice.

Pričanje priče koja će vas izdvojiti

Ljudi vole da vide ljudskost online.

To je jedan od razloga zašto naše fotke i selfiji dobijaju više pažnje i lajkova.

No, sigurno ste primetili ili i sami pratite neke profile koji imaju ono nešto, zar ne?

To je zbog toga što se ne plaše da pokažu svoju ljudsku stranu, svoje greške, uspone i padove. Zato se mi sa njima i povežemo kroz njihove priče. Jer se ne boje da ih ispričaju i ogole se pred ljudima.

Takođe, to je još jedan od razloga zašto savršeni profili, sa savršenim fotkama i filterima, a vrlo malo ili ni malo vrednosti, sve više padaju u drugi plan.

Možda je lepo na oko, ali niko sa tim ne može da se poistoveti.

Evo primera:

Imamo brend iz Beograda koji pravi slatkiše bez šećera koji se zove ’’Ćao Šećeru’’.

Pa vas sad pitam…

Zašto neko (nadam se uskoro i ja, jer moram da poručim) pre naruči Namazanka iz Ćao Šećeru i čeka 2,3 dana da mu stigne nugat namaz, kad u svakom trenutku može da siđe ispred zgrade i uzme Nutelu i sve to obavi za 5 minuta?

ZBOG PRIČE!

Zbog toga što se ne plaše da nam pokažu kako su počeli. Njihovu prvu teglicu kao i ovu hiljade prvu. Gde su bili, a gde su sad. Sa ovim se odmah poistovetimo jer, iako možda nemamo istu situaciju, imamo sličnu. Gde je i to nešto naše, kada smo ga radili prvi put, izgledalo nezgrapno i daleko od savršenog.

Zbog toga što svaka njihova fotka ima priču uz sebe, mada je i sama fotka priča.

Zbog toga što im nije mrsko da nam objasne kako je to moguće stvarati slatkiše bez šećera i zašto su dobri za nas. Logično je da će nas zainteresovati jer njihov brend šalje jasnu poruku. Da možemo da uživamo u njihovim slatkišima bez da lupamo glavu koliko tu ima šećera.

Sve ovo iznad gradi poverenje. Gradi odnos sa ljudima i to je glavni razlog zašto ljudi čekaju po 2,3 dana na nešto što mogu da obave za 5 minuta.

I ok, ja shvatam da je velikim brendovima ’’lakše’’ da plate hiljade eura na stvaranje i distribuciju reklame na TV-u (danas više nije, al’ dobro. Kao što je mojoj mami ’’lakše’’ da pere suđe na ruke jer je navikla), nego da grade odnos sa svojom zajednicom online.

’Ajmo da opalimo još jednu reklamu sa musavim detetom kako se krije u osunčanom ormaru i jede. Ubacimo prijatan ženski glas koji kaže ’’Sreća je tamo gde je Nutela!’’ pri tom sve zguzimo u određeni broj sekundi jer svaki sekund na TV-u košta.

Po mom mišljenju, kompanije će vrlo brzo morati da pronađu svoj glas na društvenim mrežama i da budu autentični.

Da posmatraju svoj biznis kao individuu koja priča priče. Vredne i značajne. Koje će više naginjati ka tome da se ljudi sa njima poistovete. A ne gurati priču ’’kupi, kupi, kupi’’.

A sve što im je potrebno je jedna osoba. Jedna osoba koja će da im za nekoliko stotina evra voditi društvene mreže i sve dignuti na viši nivo. Naravno, ukoliko su i oni voljni da toj osobi pomognu tako što će joj dati sve potrebne informacije i o ciljnog grupi, i o istoriji brenda, i o padovima i velikim greškma, itd.

Jer da bi njihov brend bio individua na društvenim mrežama sa kojom ljudi mogu da se poistovete, moraju da budu voljni da se ogole pred svojom publikom. Da pokažu ljudskost.

E sad da li će, ne znam.

Jer lakše je i dalje prati suđe na ruke, zar ne?

Tako da je druga stvar koju je portebno da zapamtite – pričajte priče, ljudske i ranjive sa kojima mi kao vaša publika možemo da se poistovetimo.

Autentičnost je kruna svega

Vi znate da ja uvek kažem – ako vam se neki Profin post sviđa, uzmite ideju i iskoristite je za sebe.

Ne kopirajte! Ukradite kocept, ali prilagodite sebi i svom stilu, glasu i brendu.

Morate izraziti svoju autentičnost. U suprotnom ste zaista kopirali post i to vas nigde neće odvesti.

Zašto je ona uopšte bitna za rast na Instagramu?

Ovog smo se samo dotakli u samom početku teksta. No hajmo u detalje. Najbolje ću vam objasniti na Profinom primeru.

Vrednosti koje Profa kao brend ima su iskrenost, autentičnost, direktnost i ranjivost.

Emocije koje Profa želi da osetite kroz komunikaciju sa njom su podrška, ohrabrenje, razumevanje. Da vam se javi onaj osećaj: ’’Pa i ja to mogu!’’

Ton komunikacije je opušten, bez dlake na jeziku, bez straha da kaže svoje greške. Uz podršku i dozu humora.

E sad, sve ove tri stvari ostaju samo slovo na papiru ukoliko ih se ja zaista i ne pridržavam.

Ali znate u čemu je fora? Ne moram da ih se pridržavam. Jer sam to zaista ja! I uživam do srži.

U tome je i čar autentičnosti. Biti autentičan je tako prirodno, jer zahteva 0 truda. Jer ste to vi zaista! Samo to prenosite online.

A opet, znam koliko je hrabrosti potrebno prelomiti i biti spreman reći svetu: ’’Ovo sam ja!’’

No jednom kad se pustite, sve će vam se okrenuti. U pozitivnom smislu.

Pa i ja sam mogla da koristim fraze iz digitalnog marketinga. Da pišem ’’narativ’’ umesto ’’priča’’. Da pišem ’’koji je vaš USP’’ umesto da vam pričam o autentičnosti. Ali neću.

To nije Profa, Profu to smara.

Uostalom, ako neku stvar ne znaš da objasniš jednostavno – ne razumeš je dovoljno.

Tako da je treća i NAJVAŽNIJA stvar za rast na Instagramu – budite autentični!

Bez ove, ostale padaju u vodu i bićete samo još jedan profil u moru istih.

Vezba:

Kako biste ovo znanje koje ste upravo pokupili mogli i da primenite, spremila sam vam vežbu. Podeljena je na tri dela.

1. Napišite svoju poruku dobrodošlice i spremite je u ’’quick reply’’ na Instagramu kako bi vam bilo lakše da je šaljete.

Evo templejta koji možete da iskoristite, samo ga popunite:

Pozdrav. 🙂

Samo da se zahvalim na podršci u vidu praćenja.

Inače pomažem ljudima da ____________. Pa sam htela/hteo da vas pitam koje teme vas zanimaju iz te oblasti? Kako vam mogu pomoći?

Dobro mi došli.

Vaše ima na kraju.

Kada je napišete, kopirate to i idite u nečiji inbox na IG, kliknite na plusić u donjem desnom uglu i kliknite na oblačić sa tri tačke (kao na slici). Zatim ćete tu pronaći još jedan plus. Kliknnite ga i jednostavno napravite novi quick reply.

Primer Kako napraviti quick reply na Instagramu u okviru blog posta: Rast na Instagramu u 2021.

Na taj način, kad dobijete novog followera, odete na tu opciju, odaberete sačuvanu poruku dobrodošlice i samo pošaljete.

2. Uzmite papir i olovku (ali stvarno!) i napišite 3 priče o vama koje biste voleli da vi ili neko drugi prenese vašim unucima.

Za ovo će vam trebati malo vremena, ali vredi!

Na šta ste ponosni, koje lekcije ste naučili, a da su moćne. Kako ste do njih došli. Ispričajte celu priču sa radnjom. Prvo sami sebi na papir, a kasnije… ko zna, možda i svojoj zajednici.

Ja sam ovo inače naučila od Jovane Miljanović.

3. Sada ćemo da uradimo vežbu koja će nam pomoći da lakše svetu pokažemo svoju autentičnu stranu.

Zamislite da je vaš brend osoba i opišite je. Kakva je, kako se ponaša, šta nosi, itd.

Zatim opišite 3 do 5 vrednosti koje zagovara vaš brend.

A onda koje su to emocije vašeg brenda.

I na kraju, ton komunikacije koji vaš brend ima.

Za ovaj treći deo vežbe imate moj primer od malopre pa će vam olakšati.

Što se ovog dela tiče, njega sam naučila od Stefana Lalića i njegovog eBooka ’’Kako pisati na društvenim mrežama’’. On je ujedno glavni odgovorni krivac za brend Ćao Šećeru.

Saveti i hakovi za rast na Instagramu

Eto. Rekoh vam da ovo neće biti tipičan tekst sa savetima i hakovima za rast na Instagramu. Već prava bomba koja će vam pokazati šta je ono zaista bitno da biste taj rast sebi obezbedili kontinuirano.

Drugim rečima – da biste postavili temelje za savete i hakove, koji će kada ih primenite uz sve ovo, odjeknuti vašom zajednicom na Instagramu, a i šire.

I ne samo u 2021. Nego uvek.

A ukoliko se pitate gde da nađete te dodatne hakove i savete koji će dodatno uvećati celu ovu priču, kliknite ovde i pogledajte šta je u pitanju.

A mi se vidimo online!