Nikad ne kačiš sadržaj koji polarizuje publiku, izbegavaš negativne komentare.
(Ne)svesno: Ako ne pričam moju istinu, za koju znam da će da drma kavez mnogima, neće ni biti konflikta.
U online svetu, (reakcije su instant, sve je ubrzano, a negativni komentari znaju biti često preoštri… jer lako je biti hrabar iza tastature) kao žena u biznisu – tvom nervnom sistemu je bilo lakše i sigurnije da razvije obrazac: beg od konflikta. Nego da se ogoli i izloži nečemu što doživljava kao opasno.
To je razlog zašto češće trampiš svoju autentičnost za sigurne teme – one koje neće izazvati neslaganje.
No, moram sa tobom da podelim neprijatnu istinu: ukoliko izbegavaš svaki potencijalni konflikt, izbegavaš i priliku za pravom povezanošću sa svojom publikom.
Ljudi se povezuju sa tobom kroz deljenje tvojih vrednosti, tvog mišljenja, tvoje filozofije. A kad to deliš, prirodno je da se ponekad desi da ubodeš ove koji se sa tobom ne slažu.
I to je ok! Ono što nije ok (tj. trenutno je još beba) je tvoj kapacitet da sve to doživiš, a da ne upadneš u spin.
Iza ovog obrasca stoji nervni sistem koji te štiti od opasnosti, ali te u isto vreme može držati u kavezu straha od osude.
1. Kako ovaj traumatski odgovor ima savršenog smisla? Trenutno je tvoj simpatički nervni sistem previše aktiviran. Otuda potreba za begom što je zdrav odgovor tvog nervnog sistema.
Kako zdrav?
Kad god očekuješ negativne reakcije (čak i ako ih nema), telo reaguje na to kao na pretnju – puls se ubrzava, mišići se napinju, stomak u grču, a um ulazi u režim opreza.
Efekat koji sve ovo ima na tvoj sadržaj je taj što ga kreiraš iz straha i jednim delom – komfor zone. „Bolje da ja nikom ne drmam kavez.“
No, ovako nastaje generički sadržaj koji nema tebe, tvoj pečat, tvoju autentičnost.
I sve to bi bilo kul da te ovaj put ne vodi u frustraciju i ono poznato: „Što niko ne kupuje!?„
2. Kad prošlost pravi svoje koktele u sadašnjosti. Ako si u detinjstvu bila kažnjavana zbog svog mišljenja i često slušala kako je pogrešno/previše:
Verovatno su glavni akteri u tvojoj priči bili mama, učiteljica, profesori, itd.
Ovaj obrazac ozbiljan koren vuče posebno od profesora. Kada si izrazila svoje mišljenje prvi put, ako si dobila neslaganje i prekor (konflikt), sada se to preliva na tvoj biznis kroz sadržaj koji kreiraš gde ti je bitnije (čitaj: sigurnije) da people please-uješ svima, nego da opet proživiš isto.
Tvoj um i nervni sistem odlično rade svoj posao: odbaciju sve što može izazvati sukob ili odbacivanje.
Ne brini, ovo je rešivo. O tome ćemo u mejlu kasnije.
3. Socijalna pripadnost – Prirodno je da želiš da pripadaš, uklopiš se. Svaka od nas ima tu potrebu zbog evolucijski urezanog obrasca iz davnog vremena kada je odbacivanje iz plemena značilo sigurnu smrt.
Iako ti svesno znaš da to više nije tako, tvom nervnom sistemu i telu je itekako realno. Zato je ovaj obrazac toliko jak. Jer se on trudi da te od te „smrti“ zaštiti. Ako ne drmaš kavez nikom – nema konflikta – znači smanji se – kad se smanjiš, sve je ok, neće te odbaciti i nećeš umreti.
I tvoj i moj mozak dizajniran je za preživljavanje. Ne za istinu.
Sada kada sve ovo znaš, to što ti je lakše da kažeš ono što drugi žele da čuju, nego da osetiš svu nelagodnost koja dolazi sa konfliktom – verujem da ti ima mnogo više smisla.
1. Gubiš povezanost sa svojim ljudima. Tvoja ekipa na mreži nije naivna – oseća kada izbegavaš sopstvenu istinu i autentičnost. Neminovno je.
Možeš imati najjaču objavu ikad, koja prati sve marketing savete i najbolje trendove, ljudi će i dalje da registruju tvoje smanjivanje i uklapanje svakog dela tog sadržaja tako da nikog ne „povredi“ jer bežiš od konflikta. Na ovaj način stvaraš prazan sadržaj – onaj koji tehnički postoji, ali ne dodiruje ničiju dušu.
A marketing koji ne dodiruje dušu ne stvara jaku online zajednicu. Stvara prazne lajkove.
2. Gubiš autoritet. Umesto da budeš samopouzdana kroz svoja mišljenja, ideje i stavove, postaješ pratilac trendova (koji su ionako prolazni, a ovo prvo ti je Bog dao i kao takvo niko ne može da ti ga oduzme).
Autoritet u nekoj branši dolazi iz jasnoće. Jasnoće toga ko si, za koga je tvoja ponuda i koliko je vredna i može pomoći ljudima.
Kada izbegavaš da se izložiš jasno i glasno, gubiš priliku za sve to. I onda je prirodna posledica još veće zatvaranje na mreži i gubitak samopouzdanja u to da ikome možeš da pomogneš.
A možeš. Itekako! Ne bi ti Bog poslao tu ideju da nije potrebna ljudima. A ko si ti (ko sam ja) da protivrečiš(mo) Bogu?
3. Gubiš mogući uticaj. U ovom trenutku uvek pomislim na Galilea i njegovo „Ipak se okreće!“ A i ti i ja znamo kako je zbog te izjave svog mišljenja završio. I opet kažem – iz tog ugla, ovaj obrazac u kojem si apsolutno ima smisla.
No, fora je što nismo Galileo, nismo više u tom vremenu i sigurno je da kažeš svoju istinu koja ti može doneti uticaj na tvoje ljude koji skrivanjem nećeš postići nikad.
Uticaj gradiš polako, dok ujedno pokazuješ svom nervnom sistemu da je sigurno, mic-po-mic.
Jer nije poenta da na tvoj sadržaj svi kažu: „Slažem se„, već na tome da kažu: „Nikad o tome nisam razmišljala na ovaj način.“ A to se ne postiže izbegavanjem konflikta – postiže se sa hrabrošću da se izložiš.
Kako bih ti poslala korake koje, ako primeniš – ovaj obrazac na mreži ćeš polako ali sigurno početi sve manje da ponavljaš. A rezultat toga neminovno će biti lakše pričanje svoje istine na mreži, manje bežanja od sukoba i vredniji sadržaj.
No, to se neće desiti ukoliko sada ne napraviš prvi korak. Upiši se ispod i sve ti šaljem besplatno na mejl za koji minut.
Radujem se da otkriješ koji su to koraci baš za tvoj slučaj!
Mejl je na putu.
Molim te proveri svoj inbox i spam folder.