Pustinja? U obaveštenjima ti je pustinja? Nema komentara? Lajkova jedva? A deljenja i čuvanja tvojih objava i da ne spominjem? Ok, dobro mi došla u blog tekst koji će ti pružiti 7 načina kako povećati interakcije na Instagramu.
Pa da prionemo na posao.
Kako povećati interakcije na Instagramu? Lako je. Kad znaš.
Kao neko ko se od 2016. aktivno bavi i edukuje oko društvenih mreža i nakon što sam 2020. pokrenula Profu i sav svoj fokus prebacila na Instagram…
Možda pomisliš nešto poput: “Pff, pa lako je tebi, ti znaš sve fore kako povećati broj lajkova. Kako naterati ljude da komentarišu objave…”
I skroz je ok što to misliš.
Prvo, da. Znam mnogo, ali ne znam sve.
Inače bih radila u Instagramu i znala sve tajne. Mada mi ne bi dali da ih otkrijem.
A drugo, ovaj blog post i pišem kako bih podelila sa tobom ono što znam.
Jesmo online, ali se i dalje družimo
Zapamti. Instagram je društvena mreža.
Da bi dobila, moraš prvo da daš.
Želiš povećati broj lajkova? Prvo ti lajkuj.
Želiš povećati broj komentara? Prvo ti komentariši.
Napomena! Sve ovo pada u vodu ako su ti objave krš. Ako ne deliš u njima vrednost, ako ih praviš za sebe, a ne za svoju ciljnu grupu, itd.
To lako možeš rešiti nakon što pročitaš i PRIMENIŠ ova dva teksta ispod:
Kako odrediti ciljnu grupu za Instagram?
Kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama?
E tako. Sad možemo da pređemo na nešto konkretnije.
1. Kako povećati broj lajkova?
Postoji nekoliko načina. Zajedno ćemo proći svaki.
Možeš otići na već razvijene profile tvojih kolega iz iste branše, pogledati poslednju objavu, konkretno komentare koje su ljudi pisali i lajkovati one (komentare) sa kojima se slažeš.
Obavezno pročitaj ovaj tekst do kraja pre nego što se daš u akciju jer postoje pravila koja, ako prekršiš, posledice mogu biti blokiranje tvog profila.
Još jedan način jeste da, 10ak minuta pre nego što ćeš objaviti post, lajkuješ i komentarišeš objave na tvom newsfeedu. Ljudi će ti neretko uzvratiti.
Isto to uradi i nakon što okačiš objavu.
Naravno, ne budi lenja ako već pišeš te komentare, no doći ćemo i do tog dela.
Postoji još jedan način da osnažiš odnos sa tvojom ekipom koja te već lajkuje i komentariše. Uzvrati im isto s vremena na vreme.
Oni su ti mnogo vredniji jer su već tu. Imaju neku vrstu odnosa sa tobom i već su delimično zagrejani za ono što imaš da ponudiš.
A svi znamo da ćeš lakše prodati toj ekipi nego da nudiš novima na keca.
Seti se kakav ti osećaj imaš kada ti se javi neko u DM i odmah nudi da nešto kupiš.
Verovatno si već 3x prevrnula očima. Znam.
Tako da imaj to na umu.
Svaki od ovih nabrojanih načina za povećanje interakcija na Instagramu može prouzrokovati da ti ljudi sa kojima si imala interakcije na ovaj način posete tvoj profil i urade isto.
Neretko te i zaprate.
2. Kako povećati broj komentara?
Iskoristi fore od malopre. Idi na veće profile iz tvoje branše i uključi se u diskusiju u komentarima.
Ako ih nema, započni ti jednu.
Kod komentarisanja je bitno da zapamtiš da budeš normalna, prirodna i da pišeš kao što pričaš kad si sa drugaricama na kafi.
Da li njima samo pokažeš smajlija kad nešto podele sa tobom?
Naravno da ne.
Nemoj to raditi ni online. (kačiti samo smajli u komentar)
Zapravo pročitaj opis nečije objave i pogledaj sliku kako bi uopšte mogla da ostaviš smislen komentar od rečenicu ili dve.
Koliko se ti budeš trudila, toliko će se truditi i oni koji odluče da ti uzvrate.
I ovde važi isto pravilo. 10ak minuta pre nego što okačiš svoju objavu i nakon toga, komentariši nekoliko tuđih.
I ne preteruj!
Uskoro ću ti objasniti pravila i ograničenja.
3. Kako povećati interakcije na Instagramu kroz nove objave?
Može se desiti da si navikla svoju ekipu na određeni tip objava. Kao što se Profi zna desiti sa carousel objavama pa onda osveži svoj feed.
Što ne bi i ti?
Instagram ti nudi širok izbor načina na koje možeš podeliti svoj sadržaj:
- Objava
- Carousel objava
- IGTV
- Reels (trenutno najbolje prolazi)
- Običan video post (ukoliko traje ispod 1min, video se kači kao običan video post i trenutno najgore prolazi, ovo ne koristi, zameni ga sa Reelsom ili IGTVem)
- Story (danima kad nemaš objavu na profilu, povećaj broj storija)
- Live
Kao što vidiš, kao leti na pijaci.
Možeš i dinju, a malo i lubenicu, a ima i ukusnih trešanja!
Ako primetiš da stalno kačiš jedan tip sadržaja, malo ga zašareni sa nečim drugim.
A onda vidi kako ljudi reaguju.
4. Objavljuj kada je tvoja ekipa na mreži
Kako saznati kada su ljudi najaktivniji na Instagramu?
O ovome sam napravila detaljnu objavu na mom profilu i delim je sa tobom ispod.
Isprati taj kratki tutorijal i videćeš kada je tvoja ekipa aktivna na mreži.
Psssst!
Postoji još jedna slatka hack fora.
Idi na story i tapni na opciju za live uključenje. Ne brini, neću te terati da ideš live.
Nego…
Kad tu tapneš, u uglu će ti se pojaviti nešto poput “Maja and 36 others are active now”. Lupila sam broj čisto da bi znala gde i šta da gledaš.
Ovo će ti pokazati aktivnu ekipu u realnom vremenu.
Istestiraj ovu opciju.
Par dana proveri ovde kada ih ima najviše i kad uočiš to vreme, objavi tada.
5. Povećaj interakcije kroz opis
Kako povećati interakcije na Instagramu kroz sopstvene opise objava?
Ne znam kako da se izrazim, a da ne zvučim kao TopShop prodavačica: “Pa lako! I to može svako!”
Ali stvarno je tako.
Na kraju svojih opisa ispod objave uvek postavi pitanje.
Imaj na umu da ih ne započinješ sa da li i je li. Takva pitanja imaju samo dva odgovora. Da ili ne.
A ja želim da zajedno podstaknemo tvoju ekipu da ostavlja komentare kakve ostavljaš i ti. Smislene i barem od rečenicu, dve.
Možeš pitati ljude za mišljenje. Da ti otkriju nešto o sebi, a vezano je za temu o kojoj si pisala u opisu. Svi mi volimo da pričamo o sebi.
Imaj to na umu dok razmišljaš o pitanju.
Započni ga sa kako, gde, koliko, kakvo je tvoje iskustvo…itd.
6. Pronađi zlato u svojoj analitici
Idi na svoj profil i tapni na metrike (insights).
Zatim tapni na sadržaj (content) i pogledaj koje su ti to objave najbolje prošle po broju lajkova, komentara. Koje su buknule po broju deljenja, a koje po broju čuvanja.
Zašto je ovo bitno kada učimo kako povećati interakcije na Instagramu?
Pa ovako…
Nakon što nađeš te objave, rekreiraj ih.
Samo imaj na umu da one budu starije od 6 meseci kako ne bi smorila svoju ekipu.
Takođe, ne radi to često.
I ne kopiraj objave u potpunosti.
Pogledaj moju objavu ispod u kojoj sam objasnila ceo proces:
7. Kako naterati ljude da lajkuju i komentarišu?
Nikako.
Da, dobro si čula.
Ako pratiš Profu već neko vreme, onda znaš da niti volim, niti zagovaram nikakvo naćerivanje i usiljenost.
Svaki put kad negde pročitam: Kako ubediti ljude da kupe od tebe – ja malo bljucnem.
Za mene prodaja odavno nije ubeđivanje.
Prodaja je mogućnost da spojiš osobu sa proizvodom ili uslugom koja je idealna za nju i koja će joj istinski pomoći.
Ista stvar je i na IG.
Radi sve ove akcije jer ti želiš, bez očekivanja i jer želiš da podržiš druge.
A ja ti garantujem da će ti se vratiti!
Jer celu ovu priču možeš gurati iz dva ugla.
- Radim ovo da bih ja imala više. Jedva čekam nove lajkove, komentare i zaprate! (U ovom slučaju idete iz dela sebe koji nema, a želi! Jako želi!)
Ili:
- Radim ovo da bih podržala druge profile i potpomogla njihov rast! (U ovom slučaju idete iz dela sebe koji daje i uvek ima dovoljno. PS. Sada vam je jasno zašto bogatim ljudima nije problem da naprave još veće bogatstvo.)
U prvom slučaju, u mozak vas drnda uverenje da nema za sve dovoljno i to ćete i videti i doživeti.
A u drugom potpuno suprotno.
To vam je kao kad sam ja kukala mom momku kako mi ne pruža dovoljno nežnosti, a onda i kada mi je pruži, ja je previdim.
Onda sam okrenula priču. Ja sam počela više da je dajem. Bez očekivanja. I šta mislite da se desilo?
(namig)
PS.
Svaka od ovih akcija ti može (a vrlo često i hoće) doneti i nove followere.
Elem, da mi vidimo kako da u celom ovom procesu i mini kursu o tome kako povećati interakcije na Instagramu, ne izgubimo naš profil.
Pažljivo sa svime da ti ne blokiraju profil
Sve ovo što sam ti objasnila je sjajno, znam.
No, budi pažljiva sa svakom akcijom jer ih IG ograničava.
Zašto?
Svako spamersko ponašanje, tipa ostavljanje 10 komentara u 2 minuta ili 50 lajkovanih objava u kratkom vremenskom periodu – Instagram će prepoznati i uskratiti ti tu opciju u kojoj si preterala.
Ili na određeni vremenski period. Ili zauvek.
No, trudi se da se to ne desi.
Jer jednom kad ti lupe strajk na ovaj način, tvoj profil je pod većom prismotrom nego pre i vrlo lako ti neke akcije mogu blokirati zauvek.
Kako to da sprečiš?
Pogledaj objavu ispod u kojoj sam do detalja i u tačnim brojkama objasnila šta koliko smeš.
Kako za nove profile, tako i za one koji su duže vreme tu.
Jer se ograničenja razlikuju.
Evo objave:
Lista dnevnih zadataka koja će ti olakšati proces
Ekipa žena na mom programu ima rešeno sve ovo o čemu smo pričale.
Napravila sam za njih čeklistu sa dnevnim zadacima koje je potrebno da prate tako da uopšte ne misle o Instagramovim pravilima i ne strepe od blokade.
Naravno, ova lista je samo deo materijala koje možeš dobiti ukoliko uložiš u sebe i svoj profil kroz Insta Spa program (NIJE VIŠE U PONUDI) i odabereš Profu kao svoju mentorku.
Ono što žene ističu kao najveći benefit jeste grupni Zoom koučing gde neretko i Profa bude učenik jer zajedno jedna drugoj pomažemo oko naših profila.
To ide do te mere (što se desilo na prošlom Zoomu gde smo radile analizu profila) da je jedna žena koja je u skroz drugoj branši, pomogla drugoj da iznedri ideje za svoj prvi Reels i prebrodi strah od snimanja!
Jako sam ponosna na njih.
I sada ti je jasno zašto stalno trubim koliko su sjajne.
Jer zaista jesu!
PS. Postani deo Profine mejl ekipe, upiši se ispod:
The form you have selected does not exist.
Hug
Profa.