Kako platiti reklamu na Instagramu?

Kako platiti reklamu na Instagramu?

Svi nam trube kako su reklame na Instagramu bitne za posao, kako mogu doneti i nove kupce i followere, a niko da objasni kako platiti reklamu na Instagramu.

U ovom blogu ću vam objasniti jasne korake kroz slike ekrana kako da to uradite uz pomoć svog mobilnog telefona.

Da, postoji bolji i napredniji način koji podrazumeva da znate da radite u Facebook-ovom ad menadžeru preko računara (što iskreno nije komplikovano ukoliko mu se posvetite, ima gomila ’’how to’’ tutorijala na YouTube-u).

To ukoliko želite da svoju igru dignete na viši nivo, svakako preporučujem da naučite.

No, pošto veliku većinu moje ciljne grupe zanima osnovno i ad menadžer je nekima od njih prekomplikovan, danas učimo kako platiti reklamu na Instagramu direktno sa mobilnog.

Ali prvo…

Da otklonimo par mitova

U anketi koju sam sprovela na Profinom Instagramu, glavna stvar oko koje se najviše vas brine i što je mene zateklo iskreno, ali dobro. To sam samo ja.

A to je:

Da li može doći do zloupotrebe?

Ljudi… Estel’ realni? Što bi moj deka govorio. Estel’ znači jeste li, čisto da razjasnimo.

Živimo u 21. veku. Instagram i Facebook imaju bolji sistem zaštite nego čovečanstvo od korone. Na žalost.

Tako da ne. Koliko para stavite na reklamu, on toliko potroši i u skladu sa cenom po kliku (ili po pregledu ili šta god da odredite da vam naplaćuje) dobijate rezutate.

Jedini slučaj u kojem može doći do zloupotrebe jeste ako vam nalog na Instagramu nije dobro zaštićen.

E to je već do vas.

Uključite two-factor authentication na svom nalogu, nek’ vam email za instagram bude zaštićen mobilnim telefonom. Neka vam šifre i za jedno i za drugo budu komplikovane, sa simbolima i brojevima. A ne ’’jasamcar123’’.

Uostalom…

Ako vam je tolika frka, otvorite posebnu karticu samo za plaćanje oglasa na društvenim mrežama.

Zapamtite, uvek postoji način.

Pitanje je samo koliko ste lenji i koliko želite da vaš mali biznis napreduje ili ne.

Kako platiti reklamu na Instagramu?

Pre nego što zađemo u ono ’’klikni ovđe, kliknki onđe’’, u ovom tekstu ću pokriti kako se to radi kada su storiji u pitanju.

Proces je bukvalno isti kao i za objave.

Ali Profo zašto samo za storije?

Eh, volela bih da vam sad kažem k’o moja mama meni kad sam bila mala: ’’Zato što ja tako kažem!’’

Ali stvari tako ne funkcionišu u svetu odraslih.

Inače ovo vam piše osoba koja jedva čeka da joj sestrić još malo poraste kako bi se igrala sa njim u blatu.

Elem, razlog je jednostavan: jer je na storiju veća pažnja i samim tim bolji rezultati.

Uvek kažem, ako hoćete da bacite pare, promovišite neki vaš post.

Ljudi to ’’preskrolaju’’ i ni ne primete.

Osim ako ste kreativni bog koji zna da osmisli takozvanu palac stoper objavu. Onu koja toliko kida da će zaustviti nečiji palac u skrolanju.

E tako, to smo rešili.

’Ajmo sad konkretno.

Kako promovisati instagram priču (story)?

Odaberete stori za koji želite da platite oglas na Instagramu, kliknete na tri tačkice u donjem desnom uglu, i zatim na ’’promote’’

Evo kako:

Screenshoot ekrana koji pokazuje gde se nalazi promote opcija

Ukoliko niste plaćali oglas ranije, otvoriće vam se prozor u kome treba da popunite podatke sa kartice.

Odabir cilja reklame

U ovom delu birate cilj svog oglasa. Imate tri mogućnosti.

Šta je ono što želite da ljudi urade kada vide vaš oglas:

  • Da odu na vaš profil
  • Da odu na vaš website
  • Da vam pošalju poruku
Opcije za odabir cilja oglasa. Screenshoot u sklopu blog posta pod nazivom kako platiti reklamu na Instagramu

Odaberete i idemo dalje.

Kreiranje publike

U ovom delu biramo kakve to ljude želimo da ’’pogodimo’’ našim oglasom. To je takozvano targetiranje.

Screenshot koji pokazuje gde se kreira pubilka u sklopu pravljenja reklame na instagramu

Prvo damo ime toj publici. Tu nema neke filozofije, nazovite je nekako da znate ako vam u budućnosti zatreba ista publika.

Zatim biramo lokaciju.

Možemo da gađamo pubilku na nivou države ili grada (ako odaberemo grad, ciljaće i mesta u okolini da znate).

E onda dolazi zabavan deo. Biramo interese naše publike koju ciljamo.

Nadam se da dobro poznajete svoju ciljnu grupu jer na slepo da birate interese nema smisla.

Ovde ukucate interese onih ljude za koje mislite da bi vaš oglas bio koristan.

Recimo da imate ebook koji uči ljude da imaju više samopouzdanja. Bukvalno ukucate ’’self-esteem’’ i odaberete ga.

Screenshot kako se biraju interesi prilikom kreiranja instagram promocije

Nakon toga vam on ponudi slične interese, ako ima neki relevantan, odaberite ga, ako ne, kucajte dalje.

E da, imate opciju i da vam on to sve odradi automatski kada je u pitanju ovaj korak oko kreiranja publike.

Ja ipak volim da imam veću kontrolu, pa ako mi se pokaže nedovoljno relevantna pubilka i da ne reaguje dobro na reklamu – imam uvid u to da je više na stavim.

Nakon što ste zadovoljni, poslednji korak je odabir godina što je poprilično lako i taj deo smo završili.

Budžet i trajanje oglasa

U ovom delu biramo koliko dolara dnevno želimo da oglas potroši kao i koliko dana da traje. I ovaj deo je poprilično jednostavan. Evo slike:

Screenshot koji pokazuje kako se određuje budžet i trajanje instagram oglasa

Pregled oglasa pre puštanja

I na kraju dobijemo pregled svega što smo upravo odradili da proverimo da li je sve ok. Ako jeste, kliknemo na ’’create promotion’’ kao na slici ispod.

Screenshot koji pokazuje pregled samog oglasa na instagramu

Odobrenje našeg oglasa na Instagamu

Ovaj deo ne zavisi od nas. Instagram pregleda oglas, proverava da li se slaže sa njihovim pravilima i zatim ga odobrava.

Bitno je da naglasim da oglas kreće od momenta kada ga Instagram odobri, ne od momenta kada ste kliknuli da kreirate promociju.

Nakon što ga odobri, dobićete obveštenje na IG aplikaciji, ali i mail da je oglas krenuo.

Kako da pratim rezultate i koliko troši?

Odete u notifikacije i iznad svih imate ’’promotions’’, tu imate one oglase koji su trenutno aktivni, kao i one od ranije.

Screenshot notifikacija nainstagramu. Deo koji pokazuje gde se nalazi opcija za praćenje naših oglasa. U sklopu blog posta '' kako platiti reklamu na Instagramu ''

Za svaki možete pogledati metrike. Od toga koliko njih je posetilo profil (ako vam je to bio cilj recimo), zatim koliko je kliknulo na link u opisu, koliko zaprata, koliki je doseg i impresije, ali i koliko je potrošio do sada.

U ovom delu takođe možete stopirati oglas u bilo kom trenutku ukoliko to želite.

To je onaj tehnički deo cele ove teme kako platiti reklamu na Instagramu.

Ne očekuj ono ’’platim pa se klatim’’

Ne možeš da platiš oglas za neki fujkav stori bez smisla i cilja i očekuješ vrh rezultate samo jer si platio. To ne ide.

Vizual ili video mora da bude smislen, da ima jasan poziv na akciju, da lepo izgleda, itd.

To je čak i vaznije od celog ovog tehničkog dela koji smo prošli.

Tako da obratite pažnju na to.

Kako platiti oglas na Instagramu za stori koji je već istekao?

Prošlo 24h odavno, a vi ste hteli baš taj stori da promovišete? No problemo mućaćito!

Odete u svoju arhivu, nađete taj stori, kliknete ga i onda ponovite proces koji smo prošli.

Koji storiji se ne mogu promovisati?

Do skoro nije ni ’’poll’’ opcija mogla da se promoviše u sklopu storija. Sada može. Ali evo šta sve ne može:

  • Stori u kom je podeljen post sa feed-a
  • Sve druge opcije sem ’’poll’’ (question, countdown, onaj slajder, itd.)
  • Stori u kojem je tagovana osoba, lokacija ili hashtag

Za sada to. Dopuniću ovu listu jer sam sigurna da ih ima još.

Vaša pitanja:

Kaka mogu detaljno da targetujem na Instagramu kao i u ad menadžeru?

Nikako.

Uključiš komp i uradiš u ad menadžeru.

Možda u budućnosti uvedu i preko telefona, ali za sada moraš da pališ mašinu što se kaže.

Šta je bolje: veći budžet na manje dana ili više dana, a manji budžet?

Testiraj pa vidi šta je bolje prošlo.

Po nekoj logici bi trebalo da je svejedno. Iskreno, nisam testirala pa ne znam. Ja platim, on odradi, svi srećni.

Je li vredno platiti reklamu?

Kratko i jasno – da.

Novi klijenti, posete sajtu, zaprati, šta god da si stavio kao cilj.

Ali ne vredi bez ovog ispod.

Inače, sve ovo što ste upravo naučili pada u vodu ako vam je profil sranje, da izvinete.

Ali tako je.

Džabe vam sve reklame ovog sveta ako na svom profilu ne delite stvari koje su ljudma korisne. Ako se vaši opisi objava ne čitaju, objave slabo lajkuju, a komentara nema.

Izgradnja zajednice je takođe ključna.

Zato je bitno da se svom profiu prvo posvetite kako treba, pa tek onda pustite reklame.

A kako to učiniti?

Tako što nećete kliknuti na ovaj link ovde ukoliko ne želite da vidite kako vam profil raste svakodnevno.

Vidimo se online.

Z.