You are currently viewing Kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama?

Kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama?

Znaš ono kada skroluješ po Pinterestu, gledaš gomilu sjanih objava i pomisliš: ’’Pa ovo vrh izgleda, daj da probam!’’ I onda probaš, ali pitanje kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama i dalje ostaje neodgovoreno.

A tvoja objava na društvenim mrežama ne da nije blizu onoga što si videla, nego izgleda kao da ju je pravila moja komšinica Mara od 70+ godina!

P.S. stvarno imam komšinicu Maru koja me redovno snabdeva vrućim kiflicama i mekim krofnama.

Elem, da se vratimo na temu.

Važna stvar

Ono što je bitno da znaš jeste da te objave koje te inspirišu (bilo sa Pinteresta ili od ljudi na koje se ugledaš) vrlo verovatno rade profi dizajneri koji se time bave već godinama.

E pa u ovom blog postu ću ti pokazati kako da budeš vraški blizu toga sa svojih 10 prstiju i par alata koji će ti u tome pomoći.

Još jedna stvar koju je bitno da znaš pre nego što ti dam jasno KAKO – molim te, nemoj da se vadiš na: „Objave su mi krš dizajnirane, šta više, ni nemam dizajn… To je sigurno razlog zašto mi ne ide i nemam klijenata!“

Ummm, NE.

To ti je jedan vrlo lep izgovor ženska, da ne pomeriš guzicu i ne pozabaviš se bitnim stvarima koje bi to promenile.

Daću ti primer moje biznis mentorke Simone koja ih piše u beleškama svog telefona, uslika ekran i objavi ih na Instagramu. Žena je napravila 3.4 miliona od svog biznisa u 2 godine!

Ako ti to nije jasan pokazatelj da NIJE do dizajna, ti onda slobodno nastavi da čitaš kako napraviti objavu na društvenim mrežama da izgleda top i da kida dok i dalje lupaš glavu što nemaš klijente.

No, da se vratimo na temu kako napraviti objavu na društvenim mrežama sa svojih 10 prstiju.

Gle… znam da ti je važno da tvoje objave izgledaju lepo inače ne bi čitala ovo. Bitno ti je da prenesu poruku, ali najbitnije – da ti donesu rezultate. Jesam li u pravu?

Na šta mislim kada kažem ’’da donose rezultate’’?

Sigurno ne lajkove, pratioce i ostala sranjca koja te pune dopaminom.

Ako već želiš da kidaš u svom biznisu, onda je to više klijenata. Nismo na mrežama da bi se igrale i špijunirale bivšeg (ako je to slučaj, kreni na psihoterapiju).

Na mrežama smo da bismo pravile pare.

Mit o društvenim mrežama

Mnogi danas misle da je dovoljno okačiti bilo kakvu objavu na društvene mreže i čekati… Čekati klijente i prodaju da padnu s neba.

via GIPHY

No, ono što ti svakako može olakšati je, kada ljudima iskoči tvoj sadržaj, bude im na keca jasno da si to ti.

Zbog boja koje koristiš, fazona u dizajnu, fontova…

Ako želiš da te primete moraš da se istakneš!

Kako?

E sad smo došli do glavne stvari:

Kako napraviti sjajnu objavu na Instagramu?

Pre nego što nastaviš sa čitanjem, moram da te upozorim.

Ispod te čeka gomila odmah primenljivih koraka, što je super.

Ono što nije super jeste što mi se javila devojka sa oko 120 000 pratilaca koja ima sve ovo ispod cakum pakum sređeno, a pravila je 0 evra.

Zašto?

Zbog onog o čemu smo malopre pričale.

Zato je bitno da radiš na sebi za nijansu više nego na svom biznisu.

Hajde da krenemo korak po korak.

3 elementa dobre objave na društvenim mrežama

To su:

  • Dobra fotografija/vizual
  • Dobar opis
  • Poziv na aklciju

Ne brini, proći ćemo svaki ponaosob. Čuvam ti leđa.

Dobra fotografija/vizual

Možda gledaš objave svoje “konkurencije“ sa svim tim savršenim profilima na Instagramu i stranicama na Faceboook-u, kako sve to izgleda lagano za njih.

Imaju odlične fotke i dosta interakcije ispod njih, sve ide nekako glatko.

E pa i tebi će!

Kad smo kod konkurencije, veruješ li uopšte u nju? Ja ne.

A znaš li zašto?

Zato što niko na ovom svetu nije ti. I niko tu neku stvar ne može da uradi kao ti! Mogu da pokušaju, ma mogu i do detalja da te iskopiraju, ali i ti i oni znate čija je to ideja bila.

Nemaju ista iskusva koje si ti prošla i nemaju tvoju autentičnost. A to dvoje ne mogu da se kopiraju.

Samim tim, način na koji ti pričaš o tome i kako to prenosiš drugima se oseti. Jer energiju i strast ka nečemu ti ne mogu ukrasti.

Prvi alat koji želim da podelim sa tobom je Lightroom aplikacija na telefonu.

Želiš bolje fotke? Savladaj osnove Lightroom-a i na konju si! Evo i tutorijala:

Kako urediti fotografiju u Lightroom aplikaciji (klikni ovde)

Sve u svemu, igraj se malo sa aplikacijom, iznedanićeš se šta sve možeš učiniti sa jako malo ili nimalo iskustva.

Drugi alat koji će ti pomoći kada se zapitaš kako napraviti objavu na društvenim mrežama je moj omiljeni ikad – Canva

Canva je odlična jer uz njihove gotove templejte postaješ grafički dizajner kroz par sekundi. Naravno, niko i ništa ne može da zameni pravog grafičkog dizajnera, to se ne dovodi u pitanje. Ali uz Canvu, bićeš vraški blizu.

Da ne govorim o tome koliko je zabavno raditi u njoj. Možeš skinuti aplikaciju ili raditi preko njihovog sajta na kompu ili laptopu.

Sjajna je ukoliko trebaš da ubaciš neki tekst na fotku ili ako praviš edukativne carousel objave za Instagram (kao ja). Samo u pretrazi templejta ukucaj ’’carousel’’ i izaći će ti svi templejti koje možeš da edituješ.

Ako želiš citate, može i to. IG story? Yep! FB naslovna? O da. Samo kucaj na engleskom šta ti treba.

Primer kako napraviti citat u canvi

Moj savet ti je (posebno ako nemaš puno iskustva) da kada izabereš neki templejt, da ga ne menjaš mnogo. Jednostano izmeni tekst, stavi fotografiju koju želiš umesto one u samom templejtu i voala! Imaš spremnu objavu za društvene mreže.

Istraži malo, igraj se. Oduševićeš se.

Evo linka do aplikacije ukoliko klikneš ovde.

Dobar opis objave na društvenim mrežama

Sjajna fotka bez jednako dobrog opisa je kao kada ti tetka iz inostranstva dođe u posetu, a ne donese Ferero kuglice. Jednostavno ne ide i nije pristojno!

Ne moraš ti biti mag za pisanje, niti pisati kilometarske tekstove.

Dovoljno je da ispričaš zanimljivu priču. Ili daš neki savet tj. edukuješ svoje pratioce.

Sećaš se koliko smo voleli bajke kao klinci? E pa volimo ih i sad, samo se to prelilo na druge stvari. Dobra priča je srž. Imaš gomilu primera kako ja to radim kroz carousel na @profazadrmr.

Istraži malo storytelling na Google i YouTube kasnije.

Koristi fraze poput ’’zamislite da…’’ ili ’’kako biste se osećali da…’’, to u ljudskom umu odmah pokreće reakciju i kreću da se oblikuju slike.

Ne veruješ mi?

Znaš li onaj osećaj kada napraviš brutalno dobru fotku, ali ne znaš koji opis da staviš, pa mozgaš i mozgaš… Da bi na kraju stavila isti izlizani citat nekog pisca koji veze nema sa fotkom, al’ ’ajde bar nešto. I onda ti se još javi i Marija sa kojom si išla u srednju pa kaže ’’To nije napisao Bukovski nego Tolstoj!’’ i sve ti se smuči.

Jesi li primetila šta sam uradila?

Uvukla sam te u priču sa jednostavnim ’’znate li onaj osećaj…’’ i do kraja pausa si imala ceo scenarijo u glavi.

E o tome ti pričam.

Upravo si imala jednu mini lekciju iz copywriting-a.

Još jedna fora…

Kada pišeš za društvene mreže, olakšaj tvom čitaocu tako što ćeš tekst razbiti u pasuse.

Evo sama proceni šta ti je lakše za čitanje:

Primer čitljivog i nečitljivog posta za društvene mreže

Pa i ovaj blog post. Primetićeš da većina pasusa sadrži jednu, dve, max tri rečenice. Zašto? Radi lakše čitljivosti.

To je još jedna fora kako napraviti objavu na društvenim mrežama.

Kako postaviti pravo pitanje i podstaknuti ljude na interakciju?

E u ovom grmu leži zec. Ili u našem slučaju – rezultat.

U opisu svoje objave za društvene mreže bitno je REĆI ljudima šta da urade. Ali bukvalno!

Želiš više klijenata? Kaži jasno svojim ljudima kako mogu da rade za tobom.

„Ali frka mi je Profo…“

Frka je samo lepo upakovan izgovor. A u svom biznisu ili imaš izgovore i nazaduješ, ili uradiš šta je potrebno iako je neprijatno.

Šta ćeš uraditi?

Uvek ih podstakni na određenu akciju koju želiš da preduzmu. Možda ti misliš da će oni to sami… NEĆE! Pažnja je danas skupa, ako si već uhvatila njihovu, ne puštaj je tek tako.

To ti je kao kada odeš u riblji restoran da se diviš svim onim specijalitetima, a vraški ti se jede riba na žaru sa limunom. Kaži konobaru šta hoćeš da bi to mogao da ti donese!

U ovom slučaju, tvoj konobar su tvoji pratioci. Nacrtaj im šta želiš od njih kako bi to i dobila.

Isprobaj sve ovo što sam sa tobom podelila, testiraj, klikći, usudi se! Znam da sve ovo super zvuči i da sam ti dala sjajne primere, ali sve je ovo teorija. I ostaće teorija ako je ne primeniš.

Lopta je u tvom terenu.

Z.