Kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama?

Kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama?

Znate ono kada skrolujete po Pinterestu, gledate gomilu sjanih objava i pomislite: ’’Pa ovo vrh izgleda, daj da probam!’’ I onda probate, ali pitanje kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama i dalje ostaje neodgovoreno.

A vaša objava na društvenim mrežama ne da nije blizu onoga što ste videli, nego izgleda kao da ju je pravila moja komšinica Mara od 70+ godina!

P.S. stvarno imam komšinicu Maru koja me redovno snabdeva vrućim kiflicama i mekim krofnama.

Elem, da se vratimo na temu

Važna stvar

Ono što je bitno da znate jeste da te objave koje vas inspirišu (bilo sa Pinteresta ili od ljudi na koje se ugledate) vrlo verovatno rade profi dizajneri koji se time bave već godinama.

E pa u ovom blog postu ću vam pokazati kako da budete vraški blizu toga sa svojih 10 prstiju i par alata koji će vam u tome pomoći.

Evo ja na primer, nit’ sam grafički, nit’ sam dizajner. Ali sam baš zadovoljna kako moji postovi izgledaju.

Primer Instagram feed-a za blog post - Kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama?

Verujem da vam je važno da vaše objave izgledaju lepo, da prenesu poruku, ali najbitnije – da vam donesu rezultate. Bilo da ste vi sami u pitanju ili možda vaš biznis. Jesam li u pravu?

Na šta mislim kada kažem ’’da donose rezultate’’?

Ako je vaš lični profil u pitanju, to su verovatno: više lajkova, više komentara, više follow-a.

Ako pričamo o vašem biznisu, onda je to više prodaje + ovo iznad nabrojano.

Mit o društvenim mrežama

Mnogi danas misle da je dovoljno okačiti bilo kakvu objavu na društvene mreže i čekati… Čekati lajkove, prodaje, komentare, itd. Danas nije, možda je nekad bilo.

via GIPHY

Ako želite da vas primete morate da se istaknete!

Kako?

E sad smo došli do glavne stvari:

Kako napraviti sjajnu objavu na društvenim mrežama?

Pre nego što pređemo na konkretno, ukoliko vam fali ideja za objave, upišite se ispod i preuzmite besplatno svoj eBook “3 vrste postova za društvene mreže koje će vam doneti više interakcije:

Ne bih da vas uplašim, ali da bi ste se istakli morate misliti i na vizual i na opis i na filtere i na celokupan feed (kada je recimo Instagram u pitanju).

Ako nakon čitanja ovog blog posta i dalje budete mislili da vi to ne možete (a pokazaću vam da itekako možete uz malo truda i vežbe), uvek možete angazovati nekoga da to radi za vas.

Hajde da krenemo korak po korak.

3 elementa dobre objave na društvenim mrežama

To su:

  • Dobra fotografija/vizual
  • Dobar opis
  • Pitanje/poziv na aklciju

Ne brinite, proći ćemo svaki ponaosob. Samo da naglasim da ovde govorim i o Facebook-u i o Instagramu. Biće blog postova gde ćemo se posvetiti samo jednoj društvenoj mreži u budućnosti.

Dobra fotografija/vizual

Možda gledate objave svoje konkurencije sa svim tim savršenim profilima na Instagramu i stranicama na Faceboook-u, kako sve to izgleda lagano za njih.

Imaju odlične fotke i dosta interakcije ispod njih, sve ide nekako glatko.

E pa i vama će!

Kad smo kod konkurencije, verujete li uopšte u nju? Ja ne.

A znate li zašto?

Zato što niko na ovom svetu nije vi. I niko tu neku stvar ne može da uradi kao vi! Mogu da pokušaju, ma mogu i do detalja da vas iskopiraju, ali i vi i oni znate čija je to ideja bila.

Samim tim, način na koji vi pričate o tome i kako to prenosite drugima se oseti. Jer energiju i strast ka nečemu vam ne mogu ukrasti.

Prvi alat koji želim da podelim sa vama je Lightroom aplikacija na telefonu.

Želite bolje fotke? Savladajte osnove Lightroom-a i na konju ste! A pošto ne volim nikog da ostavljam na cedilu, evo i tutorijala:

Kako urediti fotografiju u Lightroom aplikaciji (klikni ovde)

Sve u svemu, igrajte se malo sa aplikacijom, iznedanićete se šta sve možete učiniti sa jako malo ili nimalo iskustva.

Drugi alat koji će vam pomoći kada se zapitate kako napraviti objavu na društvenim mrežama je moj omiljeni ikad – Canva

Canva je odlična jer uz njihove gotove templejte postajete grafički dizajner kroz par sekundi. Naravno, niko i ništa ne može da zameni pravog grafičkog dizajnera, to se ne dovodi u pitanje. Ali uz Canvu, bićete vraški blizu.

Da ne govorim o tome koliko je zabavno raditi u njoj. Možete skinuti aplikaciju ili raditi preko njihovog sajta na kompu ili laptopu.

Sjajna je ukoliko trebate da ubacite neki tekst na fotku ili ako pravite citate. Samo u pretrazi templejta ukucate ’’quotes’’ i izaći će vam svi templejti sa citatima.

Primer kako napraviti citat u canvi

Moj savet vam je (posebno ako nemate puno iskustva) da kada izaberete neki templejt, da ga ne menjate mnogo. Jednostano izmenite tekst, stavite fotografiju koju želite umesto one u samom templejtu i voala! Imate spremnu objavu za društvene mreže.

Da ne pričam o tome da ima svega, od Instagram postova i storija, do Facebook naslovne fotografije i kavera za događaje.

Istražite malo. Oduševićete se.

Evo linka do aplikacije ukoliko kliknete ovde.

Treći alat (tj. dva) sa kojim želim da vas upoznam jesu Vsco i Airbrush.

Aplikacije sa sjajnim filterima za vaše objave.

Još jedna bitna stvar ukoliko želite da se istaknete iz gomile jeste prepoznatljivost.

Odaberite jedan filter, vaš filter i koristite ga na svojim fotkama. Uvek.

Na taj način, kada okačite svoju objavu, ljudi na keca skontaju da ste to vi.

Neki od filtera iz pomenutih aplikacija se plaćaju, ali imaju i sjajan izbor besplatnih. Kao što sam već rekla za prethodne alate, najbolje se uči kroz iskustvo. Skinite ih, klikćite, podešavajte, smanjujte, povećavajte.

Dobar opis objave na društvenim mrežama

Sjajna fotka bez jednako dobrog opisa je kao kada vam tetka iz inostranstva dođe u posetu, a ne donese Ferero kuglice. Jednostavno ne ide i nije pristojno!

Ne morate vi biti mag za pisanje, niti pisati kilometarske tekstove.

Dovoljno je da kažete ono šta mislite o fotografiji. Ili ispričate zanimljivu priču u tri pasusa kako je nastala. Ili date neki savet tj. edukujete svoje pratioce.

U ovom blog postu otkriću vam jednu tajnu (dok ne napišem novi koji će biti posvećen samo pisanju opisa).

Koristite fraze poput ’’zamislite da…’’ ili ’’kako biste se osećali da…’’, to u ljudskom umu odmah pokreće reakciju i kreću da se oblikuju slike.

Ne verujete mi?

Znate li onaj osećaj kada napravite brutalno dobru fotku, ali ne znate koji opis da stavite, pa mozgate i mozgate… Da bi na kraju stavili isti izlizani citat nekog pisca koji veze nema sa fotkom, al’ ’ajde bar nešto. I onda vam se još javi i Marija sa kojom ste išli u srednju pa kaže ’’To nije napisao Bukovski nego Tolstoj!’’ i sve vam se smuči.

Jeste li primetili šta sam uradila?

Uvukla sam vas u priču sa jednostavnim ’’znate li onaj osećaj…’’ i do kraja pausa ste imali ceo scenarijo u glavi.

E o tome vam  pričam.

Upravo ste imali jednu mini lekciju iz copywriting-a.

Još jedna fora

Kada pišete za društvene mreže, olakšajte vašem čitaocu tako što ćete tekst razbiti u pasuse.

Evo sami procenite šta vam je lakše za čitanje:

Primer čitljivog i nečitljivog posta za društvene mreže

Pa i ovaj blog post. Primetićete da većina pasusa sadrži jednu, dve, max tri rečenice. Zašto? Radi lakše čitljivosti.

To je još jedna fora kako napraviti objavu na društvenim mrežama.

Kako postaviti pravo pitanje i podstaknuti ljude na interakciju?

E u ovo grmu leži zec. Ili u našem slučaju komentari, klikovi, lajkovi, prodaje…

U opisu svoje objave za društvene mreže bitno je REĆI ljudima šta da urade. Ali bukvalno!

Želite više komentara? Pitajte ljude da vam ostave njihovo mišljenje ili iskustvo o temi koju ste vi pokrili u opisu. Ljudi vole da pričaju o sebi.

Evo konkretnog primera.

Želite više klikova na link koji ste ubacili na kraju svog opisa? Bukvalno im napišite: ’’Kliknite na link ispod za…(pa to što će dobiti kad kliknu).’’ I ubacite link.

P.S. uvek skratite link na bitly-ju. Lepše izgleda i prijemčivije je nego ako ostavite kilometarski link.

Želite više follow-era, napišite nešto poput: ’’Zapratiite @ime.vašeg.profila za više ovakvog sadržaja i korisnih saveta’’.

Uvek ih podstaknite na određenu akciju koju želite da preduzmu. Možda vi mislite da će oni to sami… NEĆE! Pažnja je danas skupa, ako ste već uhvatili njihovu, ne puštajte je tek tako.

To vam je kao kada odete u riblji restoran da se divite svim onim specijalitetima, a vraški vam se jede riba na žaru sa limunom. Kažite konobaru šta hoćete da bi to mogao da vam donese.

U ovom slučaju, vaš konobar su vaši pratioci. Nacrtajte im šta želite od njih kako bi to i dobili.

Isprobajte sve ovo što sam sa vama podelila, testirajte, klikćite. Znam da sve ovo super zvuči i da sam vam dala sjajne primere, ali sve je ovo teorija. I ostaće teorija ako je ne primenite.

Volela bih da čujem vaše utiske kada isprobate ovo o čemu sam vam pričala.

Slobodno mi javite na Facebook-u ovde ili Instagramu ovde.

I za kraj, kada sam već uspela da vam zadržim pažnju do kraja ovog blog posta (što znači da je vredan), želim ja vas da pozovem na akciju.

Podelite ovaj post na svojim društvenim mrežama ili sa prijateljima za koje ste sigurni da će im pomoći.

Jer na kraju krajeva ne pomažete samo tom svom (ili svojim) prijatelju, nego i meni jer se širi priča o blogu i sebi jer rastete u očima tog prijatelja zato što njemu ili njegovom biznisu pomažete da naraste u očima svih drugih.

Vidimo se online!

Z.