Kako napraviti prodajnu stranicu i zašto?

Kako napraviti prodajnu stranicu i zašto?

Veruem da čim ste ovde i čitate ovaj tekst predpostaviću da nemate svoj landing page (prodajnu stranicu) i da vas zanima kako napraviti prodajnu stranicu?

Ako pak to nije slučaj i ovde ste iz radoznalosti, dobro mi došli.

Pre neko što počnem objasniću vam šta sve landing page može biti i da nije samo prodajna stranica kako se kod nas uglavnom prevodi.

Takođe, daću vam alat u sklopu kojeg ćete moći besplatno da pravite stranice.

Ali i da imate svoj newsletter i email sekvence.

To vam je ono kad unapred napišete mejlove pa ih rasporedite da svima koji su vam ostavili mail stiže prvi odmah recimo, pa drugi mail za 4 dana, pa treći za 2 dana od drugog itd. što je odlična stvar za izgradnju zajednice.

Ukoliko niste o tome razmišljali ili se susretali sa time, vreme je.

No pokrićemo i taj deo, kao i kako napraviti prodajnu stranicu na najednostavniji mogući način da nas i moja baka razume.

via GIPHY

Ne brinite.

E da, i ne treba vam sajt za to sve što spomenuh!

Znam da je malo zbunjujuće, ali obećavam vam da će vam sve kristalno biti jasno do kraja teksta i jednostavno objašnjeno kako to Profa uvek i radi.

Pa da počemo.

Šta sve može biti landing page?

Landing page nije samo stranica na internetu na kojoj se nešto prodaje. Mada se najčešće vezuje za to.

Ona može biti:

  • Stranica na kojoj se ljudi upišu da bi dobili nešto besplatno od vas (priručnik, vodič, checklistu, kratki video trening, probnu verziju vašeg programa na 7 dana na primer, itd.) To se u marketing svetu zove još i lead magnet odnosno stvar koju ljudi dobijaju od vas u zamenu za njihovu email adresu

  • Stranica na kojoj predstavljate neki svoj proizod ili uslugu na kojoj ljudi takođe mogu ostaviti svoje podatke i dobiti više informacija na mail kada se upišu

U suštini, landing page je bilo koja stranica na internetu napravljena u marketinške svrrhe na koju ljudi ’’sleću’’ (otuda ono landing u nazivu) i na kojoj ostavljaju svoje podatke.

One se prave sa jednim ciljem – jasnim i JEDNIM pozivom na akciju.

Dakle nema drugih linkova na njoj, nema ’’zapratite me na Instagramu’’, nema ’’pročitajte novi blog post’’.

Kada ljudi ’’slete’’ na nju, želite da urade samo tu jednu stvar zbog koje su tu i zbog koje je landing page napravljen.

Primer mi daj Profo!

Evo, evo!

Ovde možete videti moj primer landing page-a za Insta Spa Paket.

Vidite da on ima samo jedan cilj, da se ljudi upišu i dobiju na mail više informacija o paketu.

Elem, u ovom blog postu neću ulaziti u detalje oko pisanja teksta (takozvani ’’copy’’) za landing page.

To je posebna tema i zahteva još jedan ovakav blog post, ako ne i opširniji.

A i tada bismo pokili osnove. Pisanje copy-ja je nauka za sebe.

Baš zato i spremam kurs za sve vas bez sajta, a sa proizvodom (ili planirate da napravite svoj proizvod ili uslugu).

Pre svega kako bih vam sve ovo još više približila, pojednostavila i kako biste ceo ovaj proces online poslovanja počeli da koristite kako treba i najbitnije – počeli da pravite pare.

Ali o tome uskoro.

’Ajmo konkretno!

Pa ’ajmo!

Ja svoje landing stranice pravim preko mog sajta (wordpress + elementor).

Ali, kao što rekoh, ne treba vam sajt da biste imali svoju.

U pitanju je jedan alat koji u sebi ima SVE i ja ga apsolutno obožavam. U pitanju je MailerLite.

Konkretno, to je alat za email marketing. Odnosno za slanje newsletter-a, one automatske mejlove što sam spominjala, za pravljenje landing page-eva, za pravljenje formi za upis poput ove:

A znate šta je najjače? Što je jednostavan i pitak kao lubenica preko leta!

Zašto baš on?

Pazite, ima milion takvih alata.

Mailchimp, Get Response, Drip (ovaj kida ali mu kida i cena), i gomila drugih.

Većina ovih je free.

Recimo MailChimp je free dok ne sakupite 2000 mail adresa. Nakon što pređete tu cifru je 10$ mesečno ako se ne varam.

Ali zašto Profa koristi baš MailerLite?

Zbog jedne jedine stvari koju ostali nemaju, a klučna je (barem nisu imali, ne znam kakvo je stanje sada), a to je AUTOMATIZACIJA!

On jedini ima opciju da u free verziji napišete svoje mejlove (pune saveta i vrednosti za vašu ciljnu grupu) i unapred ih podesite kao što sam spomenula ranije u tekstu.

Malo skrećem sa teme kako napraviti prodajnu stranicu, ali doći ćemo i do toga.

Konkretnije Profo! Ništa ne kontam!

Ok, ok!

Evo kako to Profa radi.

Kada odete na početnu stranu mog sajta videćete da imate opciju da se upišete da skinete besplatan priručnik sa 3 ideje za objave koje će vam doneti više interakcije.

Neki od vas su ga već skinuli.

Nakon što ste mi ostavili vaše ime i mail, ja vam odmah šaljem (to je automatizovano) priručnik i zauzvrat imam vašu email adresu na listi u MailerLite bazi.

Nakon toga sam napisala 6 mejlova, konkretnih, punih saveta koji vama kao mojoj ciljnoj grupi jako pomažu.

Zatim sam ih podesila da vam stižu u određenim vremenskim razmacima.

Idemo iskreno i transparentno kao i uvek kod Profe.

1. dan – stiže vam priručnik (vrednost)

2. dan – stiže vam savet kako da napišete brutalno dobar opis objave na društvenim mrežama (vrednost)

5. dan – stiže savet zašto je ponekad dobro podeliti nešto što nema veze sa vašim biznisom (vrednost + konkretni primeri)

8. dan – savet za pisanje dobrog opisa profila na Instagramu (vrednost + templejti za pisanje + poziv na akciju da se pridružite zajednici na mesindžeru)

12. dan – trik kako da dovedete više ljudi na svoj stori (kratak mail, ubitačna vrednost i link ka videu gde to objašnjavam + neobavezno spominjanje proizvoda)

15. dan – delim sa vama  dva brutalna posta koji povećavaju interakcije i koji se dobijaju samo u mom Insta Spa paketu pored svog ostalog materijala (jaka vrednost + direktna prodaja)

16. dan – delim sa vama iskustva Vedrane i Irene koje su uzele paket pa imate iskustvo iz prve ruke (konkretni crno na belo primeri iz realnog života gde i vi možete biti ako ga uzmete + podsećanje kako nabaviti svoj paket)

I tu je kraj.

To vam se još zove i email sekvenca kroz koju vodite ljude, gradite sa njima odnos, delite vrednost što više i prodajete svoj proizvod.

A sve je automatizovano! Jednom napište, podesite i na konju ste.

Zar to nije vrh!?

Mailovi sami idu svakom novom ko se upiše.

A šta kad neko završi i prođe kroz sekvencu?

Ništa.

Imate njihove mail adrese i možete da im šaljete mailove kad god (ali ne davite ljude).

Ja konkretno šaljem newsletter svakog utorka.

Napišem mail, osmislim šta želim da pošaljem, pružim još saveta, s vremena na vreme podsetim ljude na moje proizvode, obavestim ih o izazovima koje pravim ukoliko žele da se uključe, ponekad ja njih pitam za savet kad Profa zapuca, itd.

Elem, kad napišem newsletter za tu nedelju, selektujem ljude koji su mi dali njihove mejlove i uz pomoć tog alata, jedan mail pošaljem na 558 adresa (toliko vas je trenutno na mojoj listi).

Kao što rekoh, u sklopu tog alata imate i opciju da pravite svoje landing page-ve na kojima će se ljudi upisivati da skinu nešto free, zatim proći kroz sekvencu kao što sam objasnila, pa im slati nedeljne newsletter-e. Itd.

Dakle, zašto baš taj alat?

Besplatan je dok ne sakupite 1000 mejlova

U sklopu svog besplatnog plana ima automatizaciju koja je zlatna vredna i koju ostali nemaju

Slanje newslettera

Pravljenje svojih landing page-va

Celokupna statistika, ko se upisao, ko se ispisao, koliki broj ljudi je kliknulo na link koji ste stavili u nekom mejlu, sve, sve, sve!

Nakon 1000 pa do 2500 sakupljenih mejlova mesečno je 15$, od 2501-5000 mejlova je 30$ mesečno. Kao što vidite, vrhunski. A i otključavate dodatne opcije.

U suštini, sa 1000 mejlova na listi već bi trebalo da pravite fine pare pa vam ovih 15,30$ neće biti problem.

Kako koristiti alat?

Ovde ću vam ukratko objasniti, a u kursu koji vam spremam ići ćemo u sitna crevca i bukvalno ću vam pokazati gde, kad i šta da kliknete da biste ga pravilno koristili i sve podesili kako treba.

U suštini imate i njihove tutorijale koji su na engleskom koji objašnjavaju isto.

Primer mailerlite alata, prikaz svih opcija, od pravljenja formi do toga kako napraviti prodajnu stranicu

Dashboard je deo gde imate kratki pregled svega.

Campaigns je deo preko kojeg šaljete svoj newsletter i tu imate pregled svih dosadašnjih koje ste poslali.

Subscribers je deo u kome imate podatke svih vaših ljudi koji su vam ih ostavil.

Forms je deo gde pravite forme za upis poput one s početka teksta.

Sites je deo gde se krije odgovor na pitanje kako napraviti prodajnu stranicu. Interaktivan je, lagan. Samo izmenite tekst i slike. Podesite detalje i gotovo!

Automation je deo gde se dešava cela ona magija sa automatskim mejlovima koju sam objasnila.

Sledeći korak…

…bi bio da se registrujete, bacite oko i malo istražite sve opcije koje ovaj alat nudi.

Svakako je besplatno.

To možete učiniti ukoliko kliknete ovde.

A Profi ostaje da što pre završi taj kurs o tome kako da kreirate i plasirate svoj prvi ili postojeće proizvode, a sve ovo o ovom alatu  je samo deo koji će kurs sadržati.

Biće tu i kako napisati tekst koji prodaje. Kako napraviti uspešan pre-sale (predprodaju) i kako da se ne zeznete ko ja. Koje objave praviti i reklamirati taj proizvod.

Samo vama ću skroz transparentno i bez ustručavanja objasniti kako sam za jedan produženi vikend zaradila 1139€. Šta sam sjebala, da ne sjebete i vi. I još mnogo toga.

No, otom potom.

Trebaće mi vremena.

Do tada, poziv na akciju za ovaj blog post bio bi krajnje jednostavan jer verujem da sam vas malo ubila sa količinom informacija… a to je…

Da se registrujete ovde i istražite malo ovaj alat.

Vidimo se online!

Vaša Profa.