You are currently viewing Kako napraviti prodajnu stranicu i zašto?

Kako napraviti prodajnu stranicu i zašto?

Veruem da čim ste ovde i čitate ovaj tekst predpostaviću da nemate svoj landing page (prodajnu stranicu) i da vas zanima kako napraviti prodajnu stranicu?

Pre neko što počnem objasniću vam šta sve landing page može biti i da nije samo prodajna stranica kako se kod nas uglavnom prevodi.

Takođe, daću vam alat u sklopu kojeg ćete moći besplatno da pravite stranice.

Ali i da imate svoj newsletter i email sekvence.

To vam je ono kad unapred napišete mejlove pa ih rasporedite da svima koji su vam ostavili mail stiže prvi odmah, pa drugi mail za 4 dana, pa treći za 2 dana od drugog itd. što je odlična stvar za izgradnju zajednice.

Ukoliko niste o tome razmišljali ili se susretali sa time, vreme je.

No pokrićemo i taj deo, kao i kako napraviti prodajnu stranicu na najednostavniji mogući način da nas i moja baka razume.

via GIPHY

Ne brinite.

E da, i ne treba vam sajt za to sve što spomenuh!

Znam da je malo zbunjujuće, ali obećavam vam da će vam sve kristalno biti jasno do kraja teksta i jednostavno objašnjeno kako to Profa uvek i radi.

Pa da počemo.

Šta sve može biti landing page?

Landing page nije samo stranica na internetu na kojoj se nešto prodaje. Mada se najčešće vezuje za to.

Ona može biti:

  • Stranica na kojoj se ljudi upišu da bi dobili nešto besplatno od vas (priručnik, vodič, checklistu, kratki video trening, itd.) To se u marketing svetu zove još i lead magnet odnosno stvar koju ljudi dobijaju od vas u zamenu za njihovu email adresu
  • Stranica na kojoj predstavljate neki svoj proizod ili uslugu na kojoj ljudi takođe mogu ostaviti svoje podatke i dobiti više informacija na mail kada se upišu

Ovde možeš pogledati primer iz prve tačke.

U suštini, landing page je bilo koja stranica na internetu napravljena u marketinške svrrhe na koju ljudi ’’sleću’’ (otuda ono landing u nazivu) i na kojoj ostavljaju svoje podatke.

One se prave sa jednim ciljem – jasnim i JEDNIM pozivom na akciju.

Dakle nema drugih linkova na njoj, nema ’’zapratite me na Instagramu’’, nema ’’pročitajte novi blog post’’.

Kada ljudi ’’slete’’ na nju, želite da urade samo tu jednu stvar zbog koje su tu i zbog koje je landing page napravljen.

Primer mi daj Profo!

Evo!

Ovde možete videti moj primer landing page-a za Profagram.

Vidite da on ima samo jedan cilj, da se žene upišu i dobiju na mail više informacija o programu. Ili da se upišu na listu čekanja ako je program trenutno zatvoren.

Elem, u ovom blog postu neću ulaziti u detalje oko pisanja teksta (takozvani ’’copy’’) za landing page.

To je posebna tema i zahteva još jedan ovakav blog post, ako ne i opširniji.

A i tada bismo pokili osnove. Pisanje copy-ja je nauka za sebe.

’Ajmo konkretno!

Pa ’ajmo!

Ja svoje landing stranice pravim preko mog sajta (wordpress + elementor).

Ali, kao što rekoh, ne treba vam sajt da biste imali svoju.

U pitanju je jedan alat koji u sebi ima SVE i ja ga apsolutno obožavam. U pitanju je MailerLite.

Konkretno, to je alat za email marketing. Odnosno za slanje newsletter-a, one automatske mejlove što sam spominjala, za pravljenje landing page-eva, za pravljenje formi za upis poput ove:

A znate šta je najjače? Što je jednostavan i pitak kao lubenica preko leta!

Zašto baš on?

Pazite, ima milion takvih alata.

Mailchimp, Get Response, Drip (ovaj kida ali mu kida i cena), i gomila drugih.

Većina ovih je free.

Recimo MailChimp je free dok ne sakupite 2000 mail adresa.

Ali zašto Profa koristi baš MailerLite?

Zbog jedne jedine stvari koju ostali nemaju, a ključna je (barem nisu imali, ne znam kakvo je stanje sada), a to je AUTOMATIZACIJA!

On jedini ima opciju da u free verziji napišete svoje mejlove (pune saveta i vrednosti za vašu ciljnu grupu) i unapred ih podesite kao što sam spomenula ranije u tekstu.

Malo skrećem sa teme kako napraviti prodajnu stranicu, ali doći ćemo i do toga.

Konkretnije Profo! Ništa ne kontam!

Ok, ok!

Evo kako to Profa radi.

Kada odete na početnu stranu mog sajta videćete da imate opciju da se upišete na besplatan kurs Izgradi stabilan biznis kroz sadržaj.

Neki od vas su ga već upisali.

Nakon što ste mi ostavili vaše ime i mail, ja vam odmah šaljem (to je automatizovano) uvod i prvu lekciju i zauzvrat imam vašu email adresu na listi u MailerLite bazi.

Nakon toga vam u narednim danima stižu ostale lekcije.

Podesila da vam stiže jedna dnevno.

To vam se još zove i email sekvenca kroz koju vodite ljude, gradite sa njima odnos, delite vrednost i prodajete svoj proizvod.

A sve je automatizovano! Jednom napište, podesite i na konju ste.

Zar to nije vrh!?

Mailovi sami idu svakom novom ko se upiše.

A šta kad neko završi i prođe kroz sekvencu?

Ništa.

Imate njihove mail adrese i možete da im šaljete mailove kad god (ali ne davite ljude).

Ja konkretno šaljem newsletter svakog utorka.

Napišem mail, osmislim šta želim da pošaljem, pružim još saveta, s vremena na vreme podsetim ljude na moje proizvode, obavestim ih o izazovima koje pravim ukoliko žele da se uključe, ponekad ja njih pitam za savet kad Profa zapuca, itd.

Elem, kad napišem newsletter za tu nedelju, selektujem ljude koji su mi dali njihove mejlove i uz pomoć tog alata, jedan mail pošaljem na 558 adresa (toliko vas je trenutno na mojoj listi u vreme pisanja ovog teksta).

Kao što rekoh, u sklopu tog alata imate i opciju da pravite svoje landing page-ve na kojima će se ljudi upisivati da skinu nešto free, zatim proći kroz sekvencu kao što sam objasnila, pa im slati nedeljne newsletter-e. Itd.

Dakle, zašto baš taj alat?

  • Besplatan je dok ne sakupite 1000 mejlova
  • U sklopu svog besplatnog plana ima automatizaciju koja je zlatna vredna i koju ostali nemaju
  • Slanje newslettera
  • Pravljenje svojih landing page-va

Celokupna statistika, ko se upisao, ko se ispisao, koliki broj ljudi je kliknulo na link koji ste stavili u nekom mejlu, sve, sve, sve!

Nakon 1000 pa do 2500 sakupljenih mejlova mesečno je 15$, od 2501-5000 mejlova je 30$ mesečno. Kao što vidite, vrhunski. A i otključavate dodatne opcije.

U suštini, sa 1000 mejlova na listi već bi trebalo da pravite fine pare pa vam ovih 15$ neće biti problem.

Kako koristiti alat?

Ovde ću vam ukratko objasniti.

U suštini imate i njihove tutorijale koji su na engleskom koji objašnjavaju isto.

Primer mailerlite alata, prikaz svih opcija, od pravljenja formi do toga kako napraviti prodajnu stranicu

Dashboard je deo gde imate kratki pregled svega.

Campaigns je deo preko kojeg šaljete svoj newsletter i tu imate pregled svih dosadašnjih koje ste poslali.

Subscribers je deo u kome imate podatke svih vaših ljudi koji su vam ih ostavil.

Forms je deo gde pravite forme za upis poput one s početka teksta.

Sites je deo gde se krije odgovor na pitanje kako napraviti prodajnu stranicu. Interaktivan je, lagan. Samo izmenite tekst i slike. Podesite detalje i gotovo!

Automation je deo gde se dešava cela ona magija sa automatskim mejlovima koju sam objasnila.

Sledeći korak…

…bi bio da se registrujete, bacite oko i malo istražite sve opcije koje ovaj alat nudi.

Svakako je besplatno.

To možete učiniti ukoliko kliknete ovde.

Vama naravno ostaje primena.

Vidimo se online!

Profa.