Kako napraviti sjajan giveaway?

Kako napraviti sjajan giveaway?

Ako se pitate kako napraviti giveaway na društvenim mrežama, plus da bude sjajan, plus legalan (da, postoje pravila), dobro mi došli u blog post koji će vas naučiti sve to.

Pre nego što počnemo, kratak pregled šta ćete sve naučiti:

  • Zašto je giveaway bitan?
  • Kako da bude dobro i vama i vašoj zajednici?
  • Kako da ne izgubiš stranicu ili profil zbog giveaway-a? (legalni deo)
  • Kako napraviti giveaway?
  • BONUS: Ključ za više follower-a na Instagramu kroz giveaway

Takođe bih volela (ukoliko možete i želite) da maknete fokus sa brojeva iako znam da je to u ovom slučaju veliki izazov.

Na šta mislim?

Više follower-a ne znači ništa ukoliko konstatno ne gradite zajednicu i ne dajete svojoj publici gomilu vrednosti.

Više follower-a takođe ne znači ni više prodaje.

Ja sam neko ko na mom privatnom profilu ima oko 9 000 followera koji su uglavnom nektivni (priznajem, mojom krivicom) i koji mi, žao mi je što ovo moram da izgovorim, ali na tom profilu tako stoje stvari – služe kao ukras.

Dok je na Profinom profilu potpuno drugačija situacija i jako sam ponosna na to.

A i zanimljivije mi je da sa vama delim savete preko Profe za Dr.Mr. nego da na svom ličnom profilu kačim bilo šta.

Što bi rekle naše bake: ’’Šta ćeš, al’ tako je.’’

Zašto je giveaway bitan?

Ako mene pitate, glavni razlog je taj što je to sjajan način da date svojoj zajednici dok u isto vreme ona daje vama.

Takođe, vaša priča i priča o vašem brendu se širi. Više ljudi čuje za vas. I naravno, broj follower-a raste.

Bitno je da vam naglasim da ne preterujete sa deljenjem stvari besplatno.

Zašto?

Evo na primer ja dođem na vaš profil i baš mi se dopadne to što radite i odlučim da poručim od vas.

A onda vidim da pravite giveaway ovih dana i da je bio još jedan pre dve nedelje, plus najavljujete još u skorijoj budućnosti…

Šta ja pomislim?

’’Pa neću onda da poručujem kad svako malo imam poriliku da to dobijem besplatno!’’

Šta se upravo desilo?

Izgubili ste kupca.

Zato je ova tema kako napraviti giveaway važna i bitno mi je da vas naučim kako se to radi da ’’ide kao po loju’’.

Kako da bude dobro i vama i vašoj zajednici?

Kada organizujete darivanje, uvek prvo na umu imajte svoju zajednicu, pa tek onda svoj biznis i sebe.

Zašto?

Znajte da tamo, sa druge strane ekrana ne stoji samo još jedan novi broj koji će se dodati u vaše follower-e, nego stoji čovek kome ta stvar koju poklanjate može unpediti i poboljšati život.

Kada tako postavite stvari i promenite perspektivu, u celu tu stvar unosite iskrenost i dobru nameru.

A ako postoji neko ko vam je rekao da to nema veze s mozgom, probajte ovaj način, a onda pitajte svoje ljude za utiske.

Energija i dobra namera se osete u tome.

Kao kada nekog upoznajete prvi put i prosto znate da ćete kliknuti sa tom osobom. Ili s druge strane, bolje da držite distancu.

Kako da ne izgubite stranicu ili profil zbog giveaway-a?

Ovaj deo je glavni razlog zašto ovaj blog post nastaje.

Prijateljica i ujedno koleginica me je pitala (pored toga kako napraviti giveaway) da li postoje određena pravila koja bi trebalo da se ispoštuju.

Pošto ni sama nisam znala koja su to pravila, znala sam samo da postoje, odlučih da guglam.

I naravno, ništa na našem jeziku nisam pronašla.

U sledećem momentu mi je kroz glavu prozujalo: ’’Pa koliko ljudi sa naših postora ne barata engleskim jezikom i nema način da ovo sazna?! Ovo Profa mora da reši’’

Profa se zato bacila na posao i direktno sa Facebook-a i Instagrama deli sa vama pravila prilikom organizovanja giveaway-a na njihovim platformama, kao i one sive tj. nedefinisane zone.

Giveaway pravila za Facebook

Da vam odmah kažem šta se sme, a šta ne pa ću objasniti.

Ne bi trebalo da se igraš sa:

  • Deljenjem (podelite ovaj post i slično)
  • Tagovanjem prijatelja (tagujte svog prijatelja da biste učestvovali)
  • Pozivom na lajk (lajkujte stranicu da biste osvojili…)

Siva zona koju ovde možete da iskoristite je ta što umesto otvorenog poziva da lajkuju vašu stranicu na Facebook-u možete reći sledeće:

’’Ne zaboravite da nas zapratite kako ne biste propustili proglašenje pobednika.’’

Dakle, ne sme u opisu tamo gde su pravila da stoji:

Da biste učestvovali potrebno je da

Podelite ovaj post

Tagujete barem dva prijatelja

Lajkujete našu stranicu.

Ali taj poziv na lajk kao što sam navela iznad može da bude indirektan i upućen na dobrobit ljudi koji učestvuju da ne bi propustili vest o dobitniku, a ne na dobit u vidu povećanja lajkova.

Smeš da se igraš sa:

  • Komentarima

Znam, znam. Jako je ograničeno. Ali ako se samo malo potrudite i organizujete giveaway kako treba, plus ubacite malo kreativnosti, možete da napravite boom!

Sjajno darivanje ima Pisalica na njihovoj fb stranici svake godine u decembru (i ja sam učestvovala). Oni to rade fenomenalno, i što je najjače – u skladu sa pravilima Facebooka.

Ovde možete pogledati jedan njihov primer.

OBAVEZNO

Stvar koju morate staviti u opis i to se uopšte ne dovodi u pitanje jeste ta da Facebook ni na koji način nije povezan niti učestvuje u darivanju.

Opet vas pozivam da pogledate Pisalicu i njihov primer gde su i to ispoštovali.

Evo tabele da vam sve predstavim i slikovito, lakše ćete upamtiti.

Objašnjenje šta se sme lada se organizuje giveaway na facebooku. Deljenje, tagovanje i lajkovanje ne, komentari da. Objašnjenje u sklopu blog posta kako napraviti giveaway.

Pravila za giveaway na Instagramu

Sa instagramom je već malo lakše.

Ne bi trebalo da se igraš sa:

  • Tagovanjem gomile ljudi koji uopšte nisu na fotografiji giveaway-a
  • Spominjanjem Instagrama na način koji ću uskoro objasniti

Smeš da se igraš sa:

  • Pozivom na zaprat tj. follow
  • Pozivom na komentar
  • Pozivom na like posta
  • Pozivom na deljenje
  • Pozivom da taguju prijatelje
  • Pozivom da koriste određeni hashtag

Kao što vidite, ladovina. Nema toliko striktnih pravila kao Facebook. Plus na kraju ovog posta ću vam dati jedan način koji je ključan za povećanje zajednice. Stay tuned!

OBAVEZNO

Ovaj tekst koji ću vam dati kopirajte i nalepite na kraju svoje objave o darivanju.

Instagram ni na koji način nije uključen u ovo darivanje. Samo oni iznad 18 godina mogu biti uključeni i svojim učestvovanjem se slažu sa Instagramovim pravilima korišćenja.

Takođe, ukoliko na fotografiji postoje brendovi koji nisu uključeni u darivanje, potrebno je to naglasiti kao i za Instagram primer iznad.

Evo tabele i za ovaj slučaj:

Šta se sme, a šta ne kada se organizuje giveaway na instagramu. tag ljudi na slici ne. Zaprat, lajk, komentar, deljenje, tagovanje u komentaru, hashtagovi su dozvoljeni. Objašnjenje u sklopu blog posta kako napraviti giveaway.

Večno pitanje

A kako onda svi prave giveaway i stave da je obavezan i share i zaprat i komentar i gledanje u šolju, plus, odlazak tetki po lek?

Pazite, niko ne govori NEMOJ, vi imate izbor. Možete, ali ne bi trebalo ukolko želite dugoročno da radite na toj stranici ili profilu.

Takođe je činjenica da ono što se primenjuje ’’preko bare’’ kod nas neće još par godina. Pa tu još uvek imamo koliko toliko slobodu da vrdamo i zaobilazimo pravila.

No, kao što na TV-u kažu ono: ’’Posavetujte se sa lekarom ili farmaceutom’’, ja ću vam reći: ’’Posavetujte se sami sa sobom da li ste ok sa rizicima koje to nosi?’’

Facebook i Instagram će kad tad primetiti da im tu nešto smrdi.

No, hajmo na nešto konkretno.

Kako napraviti giveaway?

Dosta sam vam palamudila o bitnosti, pravilima i teoriji. ’Ajmo sada da se zasladimo sa nečim konkretniim.

6 elementa koje bi vaš giveaway trebalo da sadrži:

  • Jasne korake koje bi trebalo da preduzmu kako bi učestvovali i koji ne zbunjuju ljude
  • Početak i kraj darivanja. Jasno napisati kada je proglašenje pobednika
  • Deo koji oslobađa Instagram ili Facebook od odgovornosti (primer naveden ranije)
  • Ako postoje neka ograničenja, jasno ih navesti (recimo samo Srbija, samo Hrvatska, itd.)
  • Način kako ćete proglasiti pobednika
  • Način kako ćete dostaviti nagradu

To kad smo rešili, želim da vam dam nekoliko ideja o Facebook-u i šta sve možete iskoristiti jer smo tu posebno ograničeni.

Recimo:

U komentarima nam napišite vas opis za ovu fotku, budite kreativni i sve je dozvoljeno! (Ovo može biti baš zabavno ljudima, posebno ako je i fotka takva. A može dovesti do toga da ljudi sami taguju svoje prijatelje da bi čuli njihov predlog).

Da vam napišu ime vašeg novog/najaktuelnijeg/najnešto proizvoda i zašto. (Ovo dodatno izgrađuje svesnost o vama i vašem brendu i gradi lojalnost među vašim klijentima).

Da vam napišu koliko nečega ima na fotografiji ili videu. Unajmite grafičkog dizajnera da u fotografiji sakrije vaš logo ili neki proizvod pa na osnovu toga napravite ovo darivanje. (Ovo je giveaway u kome se ljudi i zabave i imaju priliku da nešto osvoje i obično najbolje prolazi).

Pitajte ih neko opšte pitanje o vama ili brendu na koje 99% njih zna odgovor. (Takođe naglasite da svako ko tačno odgovori ima šansu da osvoji to i to).

Za sada, ova 4. Ali pošto ću sigurno naograđivati ovaj blog post i menjati ga kako Instagram i Facebook budu menjali svoja pravila, nemojte se iznenaditi ukoliko se pojavi još novih ideja u ovom delu teksta.

Ok, zasladili smo se, pun nam je stomak, ali ima mesta za još tri zalogaja onog najslađeg na kraju.

via GIPHY

BONUS: Ključ za više follower-a na Instagramu kroz giveaway

Ok, sada znate kako napraviti giveaway i sva ona dosadna pravila.

Ali želim sa vama da podelim caku koj se meni pokazala kao sjajna dok sam imala moj mali biznis sa sveskama sa porukom o kom sam više pisala ovde.

Svi znamo da ako nas prati oko 500 ljudi, objave lajkuje obično 10% (da, ovde je Instagramov algoritam onaj gorki deo kolača). A da nam storije gleda odprilike trećina od broja follower-a (ako ste redovni i delite kvalitetan sadržaj).

Evo ja trenutno u momentu pisanja ovog teksta imam 572 sjajnih ljudi koji prate svakodnevne savete kod Profe na instagramu, a njih od 140 do 190 pogleda moje storije.

I sad ja vas pitam – što to ne bismo iskoristili?

Umesto da smaramo ljude sa 7476434 stvari koje moraju da urade da bi učestvovali u darivanju, što ih ne bismo sveli na 2 ili 3 koje donose najviše rezultata?

Sad ću vam napisati kako sam ja to radila, a vi obratite pažnju i vidite da li će vam kliknuti zašto sam ubacila storije u celu priču.

Recimo da su pravila giveaway-a sledeća:

Da biste učestvovali potrebno je da nam pružite podršku na sledeći način

Zapratite @vas.profil

Lajkujte i u komentaru napišite kako bi vam ovaj proizvod (ili usluga) pomogao da ga imate.

Izaberite jednu od naših objava (ova se ne računa), podelite je na svom storiju uz tag našeg profila i napišite jednu rečenicu zašto da nas ljudi zaprate.

To je to.

Naravno ne zaboravite onih 6 elemenata o kojima smo pričali. U ovom delu sam vam dala samo pravila za učestvovanje i samo ovo ne sme biti u opisu darivanja.

Elem, da li ste skontali gde je slatka trešnjica?

Neću da vas davim, znam da jedva čekate da je pojedete ko ja nugat u macho sladoledu.

Kada vas ljudi podele i taguju na storiju uz par reči zašto da vas zaprate ljudi koje oni prate je zlatni rudnik.

Jer, pod jedan – uopšte ne izgleda kao promocija već kao iskrena preporuka nekog profila (u ovom slučaju vašeg).

Pod dva, svi ti ljudi koji gledaju storije vaše zajednice koja učestvuje u giveaway-u pojma nemaju da je giveaway u toku. Pa to doprinosi iskrenosti preporuke.

Da se razumemo. Ljudi nisu glupi. Kada sa nečijeg storija dođu na vaš profil i zaprate vas, videće da je darivanje u toku. Možda ponove korake kako bi učestvovali, možda ne.

Ali vrlo je mali procenat onih namćorastih ljudi koji će (kad vide zašto vas je njihov prijatelj podelio i tagovao na storiju) vas otpratiti.

Uostalom, takvi vam ni ne trebaju.

Ostaju oni kojima se vas profil sviđa (zato je bitno imati lep i uređen profil, jer jbg, to je Instagram i to se prvo vidi. Ja lično ne volim da pratim profile kojima su objave znamo već svi kakve), ostaju i oni kojima je vaš pristup i način na koji gradite odnos sa zajednocom bitan i divan i oni kojima je vaš proizvod top.

To  je bitno.

Šta će vam na profilu Maja sa Novog Beograda koja ide u klabing svaki vikend i nikad neće kupiti vaš program zdrave ishrane ili dekupaž kutije sa porukom za ohrabrenje žena.

Naravno, ako ste profil za prodaju obuće i poklanjate seksi salonke, tu se stvari i za vas i za Maju menjaju.

Eto ga.

Nadam se da vam je na pitanje kako napraviti giveaway na društvenim mrežama konačno odgovoreno na dobar i sveobuhvatan način.

Sada imate formulu za ukusan kolač sa trešnjicom na kraju.

Pre nego što vas pustim u vaše giveaway pohode, želim sa vama da podelim stvar koja možda nema direktne veze sa ovom temom, ali svakako ima sa vašim rastom na društvenim mrežama.

Ispod se možete upisati i preuzeti svoj besplatan eBook na ’’3 vrste objava koje će vam doneti više interakcije na društvenim mrežama.

Vidimo se online.

Z.