Kako isplanirati objave za instagram?

Kako isplanirati objave za instagram?

Sigurna sam da znate ono kad se naoštrite, kažete sebi: „Sad stvarno krećem sa objavama ozbiljno i redovno!“ Sednete, malo se edukujete kako isplanirati objave za instagram i krenete.

Možda isplanirate par dana ili nedelju, i sve deluje super! Ali onda na red dođe primena i sve nekako padne u vodu. Jesam li u pravu?

Sigurna sam da jesam. A zašto? Pa zato što se i meni milion puta desilo isto.

Tako da neću da vas lažem. Oni koji duže vreme prate Profu znaju da će vam uvek reći istinu, pa makar je to ponekad spustilo u vašim očima.

Svi grešimo, pa i ja. Na taj način mi je savest čista i to je ono što mi je najbitnije da bih mogla da nastavim da vam služim kao i do sada.

No, skrenuh malo sa teme…

Ovde ćemo prvo naučiti kako isplanirati objave za instagram pravilno, a na kraju ćete dobiti i način da taj plan zapravo sprovedete u delo.

Btw. ukolko želite kraću (i mnogo ’’opštiju’’) verziju, pogledajte post ispod.

Koliko želite da budete redovni?

Prvu stvar koju odmah treba da rasčistimo jeste to da vidimo koliko redovno želite da objavljujete postove/storije.

Tako da, pre samog plana, hajde da pokrijemo ono večno pitanje:

Koliko postova je preporučljivo objavljivati?

Kratko i jasno: minimum 1 post dnevno i minimum 3 storija dnevno.

Ukoliko želiite da vidite brži rast svog profila – to je formula.

Naravno, ako niste u mogućnosti da objavljujete svakodnevno, to može biti i svaki drugi dan. Ali onda zaista nek’ bude svaki drugi dan!

Nema onog: ’’Jao danas treba objava, a ne mogu! Mrzi me!’’

Između ostalog, zato i učimo kako isplanirati objave za instagram da bi ovaj otpor bio što manji.

4 osnovna segmenta

Delovi našeg planera sadržaće 4 segmenta. Deo za današnji post, za današnji stori, za interakcije i za današnji uspeh.

Sva 4 možete da smestite na jednu stranicu, biće sasvim dovoljno mesta.

Ono što sad možete uraditi jeste da uzmete svesku i za sada odredite 7 stranica za narednih 7 dana i izdelite ih na ova 4 segmenta kako bi bili spremni za ostatak ovog blog posta i popunjavanje tih segmenata.

Kako isplanirati objave za Instagram?

Pa hajde da započnemo zabavu!

U prvom delu ’’današnji post’’ jednostavno popunimo ono što tog dana nameravamo da objavimo.

Ali Profo… pa to i nije toliko zabavno!

Na prvu nije.

Ali pazite sad šta sve možete da uradite...

Pošto volim primere, uzećemo moju zubarku Lidiju koja ni nema instagram.

Ona može da narednih 7 dana objavljuje post dan za dan, bez povezanosti, ali sa važnim temama iz njene branše. To je jedan način.

A može i celu nedelju da posveti samo jednoj temi i da se postovi međusobno nadovezuju i samim tim može da izgradi onaj osećaj jedva čekanja kod svoje zajednice ukoliko su postovi dovoljno zanimljivi i edukativni.

Recimo ove nedelje je tema izbeljivanje zuba. Ovde mogu da se pokriju stvari od onih olovki za zube što influenseri guraju, preko raznih mitova, kao i profi izbeljivanja kod čika zube (i tu izreklamiraju svoju ordinaciju za to).

Sledeće nedelje oralna higijena u sitna crevca. Itd. itd.

Bukvalno su ideje neograničene.

Možete objave da grupišete i na kraći i na duži period u zavisnosti od važnosti i dužine teme.

Igrajte se!

Rekoh vam da može biti zabavno.

Takođe možete u ovom delu da napišete i cilj te objave.

Nekad će taj cilj biti da svojoj zajednici rešite neki problem, nekad da ih motivišete, a nekad da im ponudite svoj proizvod. Šta god da je, upišite i to.

Naravno, pošto i sama volim određeni nivo slobode, ukoliko smatrate da ima još nešto bitno, a tiče se objave, slobodno stavite u ovaj deo.

Kako isplanirati storije?

E ovde ćemo malo da olabavimo.

Prešli smo pitanje kako isplanirati objave za instagram do detalja, hajde da vidimo šta nas čeka kod storija.

Storiji su mesto gde možemo da budemo i jesmo generalno opušteniji.

Pošto traju 24h ja lično ne volim mnogo da ih planiram. Volim da ono što na njima objavljujem bude miks spontanog, edukativnog, zabavnog  i opuštenog. Što odlično oslikava Profu.

Ono što je bitno da napomenem jeste da objavite minimum 3 storija dnevno i to u razmacima, a ne sve odjednom.

Sve preko toga je plus.

Osim kad primetite da previše gušite svoju zajednicu sa 33+ storija dnevno.

I osim ako ste poznata influenserka koju prate klinci koji vise na mrežama 24h i zanima ih i kako piškite.

Elem…

Pa šta onda upisati u ovo polje Profo!?

Možete s’ vremena na vreme na svojim storijima da obradite teme koje najviše interesuju vašu zajednicu.

Kod mene je to recimo bilo – objasni im kako da pišu brutalno dobre opise u nekoliko storija.

To naravno ne znači da ću samo o tome da pričam taj dan i kraj.

Vi koji me duže vreme pratite znate da, i kad imam neku ovakvu temu, na mom storiju se nađe i moj život i mimovi i moja mačka i gomila stvari između.

Stori je mesto gde ti možeš da budeš TI!

Pa tako jednom nedeljno imam i predstavljanje svojih proizvoda. To mi je glavni fokus. S vremena na vreme stavim ’’question’’ opciju i odgovaram na vaša pitanja o Instagramu, itd.

Uglavnom te glavne teme ili akcije koje tog dana radim upišem u ovo polje i zacrtam sebi da pređem onaj minimum od 3 storija svakog dana.

Ukoliko vam objave idu svaki drugi dan, onda aktivnost na storiju poduplajte tog dana kada nema objave.

Kako isplanirati interakcije?

Sada se bacamo na onaj deo koji društvene mreže čini društvenim.

A to su međusobne interakcije.

Možda se sad pitate kakve veze ovo ima sa pitanjem kako isplanirati objave za instagram?

Nastavite sa čitanjem i videćete zašto je bitno koliko i sama objava.

Uostalom, kako njih uopšte isplanirati?

Ne brinite, sve ćemo pokriti.

Svi imamo 10-15 minuta ujutru i uveče. To je sasvim dovoljno da odradimo ono što ćemo ovde isplanirati.

U ovom delu ćemo upisati:

  • Komentarisati 12 tuđih objava (6 ujutru, 6 uveće)
  • Posetiti 3 profila svojih followera i pružiti im podršku (lajkovati, komentarisati, poslati poruku)
  • Odgovoriti na poruke i komentare ispod svoje objave

Naravno, ovo je samo primer i prilagodite ovo sebi i svom vremenu.

UPOZORENJE!

Tokom komentarisanja, lajkovanja i slanja poruka pravite pauze! Ako preterujete, IG to prepozna kao spamersko ponašanje i može vas blokirati.

Takođe, nemojte komentarisati samo smajli. Ne budite lenji! Zapravo pročitajte objavu, pogledajte fotku/vizual i onda ostavite smislen komentar od minimum jedne rečenice.

Zašto ovo radimo?

Društvene mreže se sa razlogom zovu društvene i prvo moramo da damo da bi dobili.

Vrlo često će vam ljudi uzvratiti podršku koju ste vi njima pružili.

Ako imate više vremena, onda uvedite još jedan blok komentara oko podneva/popodneva. Naravno, uvek sa onim upozorenjem u glavi.

E tako, sad znamo kako da isplaniramo interakcije. Ostaje nam još jedan deo, a to je kako da pratimo rezultate.

Kako pratiti rezultate?

Polako se približavamo kraju. A znate li šta to znači?

Da polako ali sigurno postajete ekspert za planiranje ne smo objava na IG nego svoje celokupne dnevne aktivnosti na mreži!

Ako mene pitate, baš dobro zvuči.

Elem, ovaj deo posebno volim jer ovo je ono što nas gura napred.

Bez vidljivih rezultata i napedka vrlo brzo nam sve ovo postane samo još jedna stvar na tacni koju za danas imamo odraditi.

Ljudi smo. A vidljivi napredak je ono što nas gura napred.

E zato ćemo u ovom četvrtom odeljku upisivati rezultate koje smo postigli taj dan.

Ovaj odeljak može da sadrži:

  • Broj lajkova, komentara, deljenja i čuvanja današnje objave
  • Broj novih followera
  • Broj novih kupaca/klijenata
  • Bilo šta što za vas predstavlja uspeh tog dana

Predlažem vam da ovaj odeljak popunjavate jedan dan nakon objave zbog relevantnijih rezultata.

Popunite samo ono što želite da pratite bez unosa brojeva, zatim pustite da prenoći i sutradan popunite ovaj deo.

Nadam se da sam dovoljno jasno ovo objasnila. Ako nešto škripi i nije jasno, slobodno mi pišite na mejl profazadrmr@gmail.com, rado ću pojasniti.

Iii eto ga!

Sada imate sve što vam je potrebno da više nikad ne kukate ’’Jaooo šta danas da objavim!’’

U stvari, ako ćemo iskeno… imate SKORO sve. Ali možda se pitate kako je sve ovo super, ali…

Kako da ovaj plan zaista sprovedem u delo?

Naučili ste sve ovo, što je vrh, možda ste primenili možda niste. Ja to ne znam.

A šta biste rekli ukoliko bih vam pružila jednu stvar gde biste sve ovo mogli da unosite na gotovo?

Ako ste pomislili planer, dobro ste pomislili!

Kreirala sam vam planer objava sa gotovim delovima za popunjavanje. Ova 4 što smo kroz ovaj blog post ’’kako isplanirati objave za instagram’’ naučili samo su deo njega.

Pored toga tu se nalaze i stranice uz pomoć kojih ćete da merite uspeh na nedeljnom nivou.

Stranice sa motivacionim citatima.

Delovi koji će vas (nakon što ih popunite) ohrabriti i podsetiti vas zašto ste uopšte počeli da gradite svoj profil.

Stranice za beleške… i još moćnih stvari koje ćete otkriti ukoliko se odlučite da uzmete ovaj Profin planer objava.

Više o njemu pogledajte ovde na linku.

Ruka drži telefon na kojem je planer objava. Tastatura je u pozadini.

Trenutno je u elektronskom formatu, možete ga skinuti, ištampati i koristiti iznova i iznova.

Za sva pitanja oko planera, slobodno mi pišite.

A mi se, kao i uvek,, vidimo online!

Vaša Profa.