Kako do 1000 pratilaca za mesec dana?

Kako do 1000 pratilaca za mesec dana?

Pre nego što se upustimo u ovu avanturu u kojoj ću vam otkriti kako do 1000 pratilaca za mesec dana, moram da vam kažem da i nije baš 1000 u pitanju.

Šta priča ova Profa, pitate li se?

Pa broj sam zaokružila zbog SEO tj. boljeg pozicioniranja na gulgu. (Ako želite više o tome da naučite javite mi se da vam preporučim sjajne ljude sa kojima možete sarađvati).

A pošto sve što ovde pišem i radim činim iz ličnog iskustva, neću da glumim ludilo jer kad odete na moj Instagram profil (trenutno dok ovo čitate) jasno je da ih nemam 1000.

Tako da, dobro mi došli na blog:

Kako do 1000 pratilaca za mesec dana

Damn it! SEO i njegova pravila za rangiranje…

Dakle.

Kako do 822 pratioca za mesec dana

E tako, sad smo rasčistili istinu za mog prijatelja Gugleta i onu pravu za vas – možemo da počnemo.

Profa za Dr.Mr. (društvene mreže) nastaje kao ideja u mojoj glavi još na jesen 2019. a zvanično je ugledao svetlost dana 18. marta 2020.

Što znači da ću u ovom tekstu sa vama podeliti svoje metrike kako biste videli šta se dešava kod Profe iza zavese. Da ne kažem ispod suknje.

Takođe i objave koje su najbolje prošle. Ali i sve korake koje sam radila i još uvek radim na dnevnom i nedeljnom nivou koji su mi pomogli i koji mi pomažu da budem tu gde jesam i napredujem svakodnevno.

Prva dva dana

U prva dva dana desilo se ovo ispod pa sam i sama ostala zatečena kako stvari fino idu.

Metrike prve nedelje na instagramu za Profa za dr mr profil

No, postoji nekoliko bitnih stvari koje moram da naglasim.

Pre nego što sam pustila moj pofil u promet (pre nego što sam ljudima javila da je Profa zvanično realnost, a ne samo ideja i pre zapraćivanja ljudi na Instagramu) pobrinula sam se da on ne bude prazan.

Na šta mislim?

Sa 0 followera, objavila sam 4 posta odmah tog prvog dana (18. marta) kako mi profil ne bi bio prazan i kako bi ljudi, kad počnu da zapračuju, imali bar neku ideju i predstavu o tome koga zapraćuju i šta ih čeka na profilu.

Kako sam počela?

Prva dva su predstavljanje, ko sam, šta sam i moje pređašnje iskustvo.

Moje mišljenje i iskustvo je da se ljudi lakše povežu sa osobom koja stoji iza nekog biznisa nego sa samim biznisom i to svim srcem zagovaram.

Bilo da imate autoperionicu, kafić, ručno rađene priglavke (@makinoheklanje su moji omiljeni)  ili se bavite prodajom nekog online programa – pokažite  personu iza brenda, usluge ili proizvoda.

Pokažite ljudskost.

Naravno da mnogi ovo ne rade, vole da im je na profilu sve ulickano, što je ok. Samo nije moj način.

Danas je iskrenost i ljudskost sve više u trendu.

Ljude boli uvo šta ste jeli i u kom elitnom restoranu. Takođe ih boli uvo što ste se i vi (sa milion drugih) slikali na vidikovcu u Barseloni u savršenoj pozi.

Nemojte me pogrešno shvatiti. To je lepo videti i motiviše da zasučeš rukave i dođeš do toga da priuštiš sebi to isto.

Ako si osoba koju to loži naravno.

Ja nisam. Mene lože Taorska vrela kod Valjeva, Lepterija u Sokobanji, Plitvice i prazna plaža koju od šume deli mala staza od metar i po kao u Puli.

Elem, odluta ja od teme, ali verujem da me kontate.

Dakle, ljudi se lakše povežu sa vama ukoliko im pokažete kako stvari izgledaju iza scene. Šta vi kao vlasnik volite, koje greške ste pravili da biste došli tu gde jeste i logično je da ljudi pomisle:

’’E pa to je Ana sa Instagrama, baš je juče pričala i pokazala nam kako je počinjala i kako su izgledale prve trake za kosu koje je pravila, a gde je sada. Sve to dok je pila neki njen omiljeni smuti, znači jedva čekam da probam, dala nam je i recept. Žena je sjajna!’’

I op, vi nemate više followera kojeg ćete samo ubaciti na svoju listu sa velikim i fensi brojevima na instagramu, već imate novog člana svoje zajednice koji se sa vama povezao zbog toga što ste vi – vi, a ne samo još jedan savršen profil na Instagramu.

I koji rado priča o vama i širi priču bez da ste ga pitali.

Ne verujete mi?

Ok. Evo šta mi je pre neki dan stiglo na mail od jedne Suzane:

Na slici je silueta žene sa zekstom koji izgovara. Tekst je o utiscima o Profi za društvene mreže koji govori da je način na koji Profa radi predivan i ostavlja utisak devojke iz komšiluka.

I jako mi je drago kada ljudi to prepoznaju, jer sam to zaista ja i uživo.

Treća objava je bila konkretan savet

Koji ljudi mogu primeniti odmah. Dakle posle upoznavanja, dala sam im vrednost.

To je još jedna bitna stvar na ovom putu zvanom kako do 1000 pratilaca za mesec dana (na kom sam još uvek).

Daj ljudima. Sve savete, sva znanja, sve cake i fore koje znaš. Koje su tebi pomogle, a koje će pomoći i njima.

To ja radim i kroz ovaj blog post trenutno. Bez zavlačenja i lickanja, delim sa vama kako stvari stoje u realnosti.

Da sam htela da glumim ludilo ostavila bih i uopšte ne bih objašnjavala zašto je u naslovu jedan broj, a u realnosti drugi.

A vi niste glupi, pogledali biste, videli kako stvari stoje i tu bih vas izgubila zauvek.

Izgradnja odnosa je ključ ukoliko želite nešto da prodate kao mali biznis na Instagramu.

A to ćete uraditi kroz ta dva primera koja sam vam dala iznad.

I četvrta objava

Bila je citat koji ja obožavam i trubim o njemu na sav glas kad god mogu i gde god mogu.

To takođe ljudi vole.

Mislim i na citate, ali mislim i na iznošenje vašeg stava o tome, posebno ako i njih nekako uključite u priču.

Kako sam ja to učinila možete pogledati na linkovima ispod i prekopirati za sebe i svoj slučaj. Samo kliknite na objavu koja vas zanima.

Prva objava, druga objava, treća objava, četvrta objava.

Cake i saveti iz druge nedelje

U drugoj nedelji Pofa dobija website na kojem trenutno čitate ovaj tekst i na kom sam radila prvu nedelju dok sam ujedno gradila zajednicu na mom instagramu.

Nakon stavljanja linka u opis profila koji je uvek vodio ka nekom od mojih blog postova od 25. do 31. marta imam 92 posete.

Evo kako to izgleda u mertikama:

Metrike druge nedelje na instagramu za Profa za društvene mreže, slika u sklopu blog posta kako do 1000 pratilaca za mesec dana

A u periodu od 1. do 7. aprila imam 159 poseta i sve vrtoglavo raste.

Metrike treće nedelje na instagramu za Profa za dr mr profil

Nakon ona 4 posta, kačila sam 2 objave dnevno, ali samo dva dana. Nakon čega sam prešla na jedan dnevno i to traje do danas.

Ubedljivo najzanimljivije dve objave iz tog perioda bile su ova:

I ova:

Naravno, bilo bi lepo da ja to samo lepo okačim i te interakcije, komentari i klikovi na link u opisu dođu sami, ali to tako ne funkcioniše.

Podrška na samom početku

Pošto sam uložila u sebe kroz online kurs Jovane Miljanović ’’Od hobija do posla’’ imala sam pristup njenoj zajednici žena na Facebooku.

Tamo sam, nakon puštanja profila u promet, napravila objavu i dobila podršku od nekolicine žena koje su i danas tu sa mnom i sigurna sam da neke i čitaju ovaj post.

Znaju da ih grlim kroz reči.

To je jedina gurka koju sam imala.

Orem, kopam, čupam, sadim

E sad, bilo bi divno da nam odgovor na pitanje kako do 1000 pratilaca za mesec dana glasi: samo objavljuj i na konju si.

Ali to nije tako.

Jedu ti se maline?

Posadi, zalivaj, čupaj travu okolo, neguj i tek onda uberi.

Deo posla gde sadimo smo prošli.

To je samo objavljivanje postova za koje smo rekli da bi trebalo da budu puni vrednosti, ljudskosti, da oslikavaju vas sa svim nesigurnostima i hrabrostima. Da dele savete, pružaju pomoć, itd.

Drugim rečima – kvalitetne objave.

Ali postoji gomila akcija i radnji koje radim svakodnevno kako bi moj profil rastao.

E to vam je ono što mnogi ne vide i nisu spremni da rade, a očekuju da im padne sa neba.

Mislim na:

  • Redovno odgovaranje na komentare i poruke
  • Minimum 2,3 storija dnevno
  • Komentarisanje objava mojih kolega (smislen komentar od barem jedne rečenice, a ne smajli za koji nam treba sekund)
  • Komentarisanje objava moje ciljne grupe (isto kao iznad)
  • Javljanje u DM kad god uhvatim slobodnog vremena i zahvalim se ljudima koji su tek zapratili Profu i pitam ih koje ih teme zanimaju (tako imam nepresušan izvor ideja za objave)

Ono što sam takođe od skoro počela da radim je upravo ovo o čemu sam pisala u ovom postu:

Tako da definitivno razmislite o tome da ove radnje uvrstite u svoju svakodnevnu rutinu na Instagramu.

Nego da vidimo kako Profa stoji u trećoj nedelji od 5. do 11. aprila:

Metrike četvrte nedelje na instagramu za Profa za dr mr profil

Jedino mi je žao što nisam srceenshoot-ovala i broj followera, kasno sam se setila. No, taj broj se kretao od minimum 10 novih ljudi koji su odlučili da im se Profa sviđa, pa do njih 40 dnevno. I to je tako i danas.

Zavisilo je i od moje dnevne aktivnosti koju sam vam opisala iznad, ali i do novog sadržaja na mom blogu poput ovog što sad čitate kada dosta novih ljudi dospe do Profe na Instagramu.

Poslednja nedelja kada sam konačno doživela prosvetljenje kako do 1000 pratilaca za mesec dana izgleda ovako:

Od 11. do 17. aprila.

Metrike pete nedelje na instagramu za Profa za dr mr profil

Prosvetljenje kako do 1000 pratilaca za mesec dana

Bez puno odugovlačenja: radom.

Videli ste moje dnevne aktivnosti. Krenite da ih primenjujete za sebe.

Takođe, bitna stvar koju želim da podelim su i moje nedeljne aktivnosti koje možete videti ispod.

Profin raspored po danima u nedelji, kad se šta objavljuje u sklopu blog posta kako do 1000 pratilaca za mesec dana

Tako da ispod svake te glavne aktivnosti, recimo utorkom kada šaljem moj newsletter (čiji član možete postati ukoliko se upišete ovde) stoje i sve one dnevne koje sam vam napisala.

Da li sam platila oglas?

Jesam, jednom.

Potrošila sam 2.90$ i dobila 58 novih žena koje su zapratile Profu.

Primer oglasa koji je išao na instagamu u sklopu blog posta kako do 1000 pratilaca za mesec dana, na slici je Profin logo (devojka sa sveskom i olovkom) kao i sam tekst koji poziova ljudee da zaprate Profu za dr mr na instagramu
Rezultati oglasa za instagram srory gde sam za 2,90$ dobila 58 novih žena koje su zapratile @profazadrmr. Podaci u sklopu blog posta kako do 1000 pratilaca za mesec dana

Iskreno, mogla sam i bolje da kreiram taj oglas s obzirom da mi logo prekriju delovi instagramovih elemenata, al šta je tu je.

Delim sa vama sve pa i moje greške da ih ne biste vi ponovili ako baš ne morate.

Šta vam još može pomoći?

Saradnje sa brendovima iz slične niše kao što je vaša.

Ovo nisam radila. Iako sam imala ponudu i dogovor, ni ja, ni strana koja mi je ponudila nismo se nešto iscimali da to sprovedemo do kraja i na tome je ostalo.

Ali ako ste u mogućnosti, što da ne. I vi i druga strana imate doseg do nove publike i novih kupaca koje već interesuje to što nudite.

I vama je vrh i njima je vrh. Što to ne iskoristiti?

Zamolite vašu zajednicu da vas podeli na stori i taguje vas

Ovo sam zamolila oko 200 sjajnih ljudi na mojoj email listi, ali samo ukoliko žele i osete da treba, da mi pomognu tako što će neku od mojih objava podeliti na stori i napisati zašto da me njihovi ljudi zaprate uz tagovanje @profazadrmr.

Konkretne ideje koje će vam olakšati rast

U mom eBook-u podelila sam sa vama 39 ideja za objave.

Ako se već upuštate u ovu avanturu i videli ste dnevne aktivnosti koje bi trebalo preduzeti svakog dana.

Onda barem skinite sa vrata mozganje i to da ne morate da smišljate šta objaviti.

Plus, u eBook-u se nalaze ideje za objave koje:

  • Vam povećavaju interakcije (broj komentara i lajkova ispod objave)
  • Vas postavljaju kao eksperta iz oblasti kojom se bavite
  • Će vam pomoći da sa svojom zajednicom izgradite prisniji odnos
  • Će vam pokazati kako da napravite objave zabavnog karaktera i razne izazove u kojima će vaši pratioci rado učestvovati
  • Će vam pokazati kako da ispromovišete sebe ili svoj proizvod na pravi način

Ukoliko vas zanima kako doći do eBook-a i kako možete zaviriti u jedan njen deo, možete pogledati klikom na sliku ispod.

Mobilni telefon i knjiga sa naslovom: Šta postovati na društvene mreže? 39 TOP ideja

Ukoliko imate pitanja pišite mi na profazadrmr@gmail.com

Do sledećeg čitanja, vidimo se online.

Z.