Hashtagovi za Instagram – vodič za 2020.

Hashtagovi za Instagram – vodič za 2020.

Znate kako kažu: zrno po zrno – pogača. E pa u našem slučaju je tarabica po tarabica – rast na Istagramu. Kada su najbolji hashtagovi za Instagram u pitanju, u ovom blog postu pokrićemo:

  • Kako istražiti koje hastagove koristiti
  • Hashtag saveti za 2020.
  • Hashtag greške koje treba izbegavati u širokom luku

Pa da ne odugovlačim.

Hashtagovi za Instagram – kako istražiti koje koristiti?

Ima gomila aplikacija i sajtova za to. Spomenućemo neke kasnije.

Ali želim sa vama da podelim najpouzdaniji način za istraživanje kada su hashtagovi na Instagramu u pitanju.

A to je naravno…

*drum rolls*

Sam Instagram.

Znam, neverovatno!

Šalu na stranu. Evo o čemu se radi.

Pošto sve volim da objasnim kroz primere jer se lakše pamti, recimo da Ana pravi asesoare za kosu. Rajfove, trake za kosu, scrunchie gumice, mašne, itd.

(Priznajem, ovde malo ima uticaja činjenica da sam poručila sebi dve trake za kosu od @harradesign pa jedva čekam da mi stignu. But bear with me here.)

Ono što bi trebalo Ana da uradi prvo je da u Instagrm pretrazi ukuca neke od ideja koje joj prve padnu na pamet.

Recimo: #trakezakosu #rajf #scrunchiegumice #gumicezakosu

Kada to ukuca, gore u pretrazi (kao na slici ispod) dobiće dodatne ideje koje može da doda na svoj spisak hashtagova.

Primer u sklopu blog posta hashtagovi za Instagram. Tu jeprimer #trakezakosusa fotografijama devojaka koje ih nose i samih proizvogda na slikama

Pa ćemo iz ovog slučaja iznad ’’maznuti’’ još i #ukrasizakosu i #rucnirad koji nam nisu pali na pamet. #gumicezakosu smo već stavili.

No hajde da proverimo i za njih.

Primer u sklopu blog posta hashtagovi za Instagram. Tu jeprimer #gumicezakosu sa fotografijama samih proizvoda

Ovde vidimo da ima više onih koji nisu vezani za Anin brend, ali mogli bi na spisak da stavimo #masnice

Hajde da proverimo za #rajf

Primer #rajf sa fotografijama devojaka koje ih nose i samih proizvoda na slikama

Hm, nije baš od pomoći. Potrebni su nam relevantniji.

Dakle, za sada imamo #trakezakosu #rajf #scrunchiegumice #gumicezakosu #ukrasizakosu #rucnirad #masnice

Na osnovu ovoga možemo da ubacimo još i ono što nam padne na pamet.

Recimo: #gumice #skrancigumice (po Vuku, što da ne) #zakosu, itd.

Ukoliko je na slici i osoba koja nosi traku recimo, u tom slučaju možemo da ubacimo i #frizura #idejezafrizuru, itd.

Istraži konkurenciju

Nakon istraživanja koji su hashtagovi za Instagram u našem slučaju relevantni, postoji još jedan sjajan način.

Zaviri kod komšije u dvorište. Ne da vidiš da li mu je trava zelenija. Već da se dodatno inspirišeš i istražiš hashtagove koji ti mogu pomoći.

E da. Bitna stvar.

Hashtag za Instagram ti niko ne može uzeti niti dati. Niko nema copyright ili autorska prava na neki hashtag čak i da ga je smislio.

Može taj neko da bude ’’začetnik’’ nekog hashtaga, ali da stane i kaže: ’’E ovo je moj hashtag i samo ja smem da ga koristim.’’ To ne može, niti sme.

A kamoli da ide okolo i preti tužbom i poziva se na autorska prava. Jok.

Znam da deluje smešno, ali da, i to se dešavalo.

Elem, da se vratimo u komšijino dvorište.

Ono što bi Ana sada trebalo da uradi jeste da kroz te hashtagove koje je pronašla poseti postove svojih kolega koje će pronaći u top i u recent posts pod nekim hashtagom i proveri koje oni koriste i prepiše relevantne kod sebe na spisak.

Na primer:

Screenshot sa primerima kako se istražuju hashttagovi na instagramu

Za #svilenegumice vidimo da naše komšije koriste još i #konjskirep. Ok, to bi bilo zanimljivo. Hajde da vidimo još jedan primer.

Screenshot sa instagrama sa primerima hashtagova u sklopu blog posta hashtagovi za Instagram - vodič za 2020.

Što se tiče #ukrasizakosu, možemo da koristimo i #skranči (slobodno koristite i č,š,đ,ć,ž) #unikatno, itd.

Pokušala sam među ovima da nađem dobar primer, ali bezuspešno. Ovi iznad prave jednu hashtag grešku koja im više odmaže nego što pomaže. Pokričemo i to uskoro.

Ovi primeri su čisto kako biste dobili ideju za istraživanje vaših hashtagova.

Aplikacije za hashtagove

Što se tiče aplikacija i sajtova kada su hashtagovi za Instagram u pitanju, u tome vam mogu pomoći neke od ovih ispod.

All hashtag

Ovaj drugi je relevantniji, ali opet – sve je to njanjavo za moj ukus.

Keyword tool

Ja ih lično ne volim, jer neke od njih nemaju dovoljno prikupljenih informacija. Posebno ne o manje popularizovanim hashtagovima (recimo manje od 10 000, 5 000 objava po jednom hashtagu), a za koje nam je ključno da se rangiramo kao mali biznis u početku.

Šta znači ’’rangiramo’’? Drugim rečima, da se pozicioniramo.

To znači da se pojavimo među prvima u top posts za neki hashtag.

Hashtag saveti za 2020.

Ono o čemu uvek trubim i nastaviću da trubim – pišite hashtagove na našem jeziku tj. jezicima. Više o ovome ću objasniti kod hashtag grešaka u tekstu kasnije kako se ne bih ponavljala i smorila vas.

To prvo.

Zatim. Istražite hashtagove koji se koriste u vašoj branši. To smo već prošli.

Sledeći korak je da ih izaberete ’’piramidalno’’.

Na šta mislim?

Odaberite nekoliko onih manje popularizovanih, odnosno sa manje postova po hashtagu.

Zatim nekoliko za nijansu popularnijih.

I na kraju stavite 2,3 hashtaga za koje je teže da se rangirate, ali su iz vaše branše.

Šta postižemo sa ovim?

Postižemo onaj ’’riple’’ efekat.

Ako se desi da vaša zajednica dobro odreaguje na objavu, pa se rangirate za te manje hashtagove i novi ljudi dospeju na vaš post i reaguju isto, to je Instagramu znak da vas gura dalje i više.

I ko zna, možda se rangirate i za ove malo popularnije.

Koristite aktivne hashtagove

I ovde želimo da nađemo neku zlatnu sredinu. Ako je hashtag baš baš aktivan, naš post će vrlo brzo biti zatrpan sa novim objavama i nismo postigli ništa.

S druge strane, ako je poslednja objava (tamo u recent posts pod nekim hashtagom) bila pre dve nedelje, aktivnost je vrlo niska i opet od toga nemamo ništa.

Kada budete istraživali aktivne hashtagove setite se pesme Nede Ukraden – Da se nađemo na pola puta. Dakle – zlatna sredina.

Namerno sam ovako objasnila jer se stvari najbolje pamte ako ih povežemo sa nečim banalnim.

Hashtag greške koje treba izbegavati u širokom luku

O ovome sam napravila objavu na mom Instagramu, pa ukoliko ste više vizuelni tip, bacite oko na post ispod.

Imajte na umu da je sve ovo u blog postu prilagođeno za naše prostore. Dakle, domaće tržište.

Ukoliko poslujete globalno, pitajte mog prijatelja Gugleta (Google). Postoji gomila tekstova na ovu temu na engleskom.

Pa da počnemo.

Ne možeš biciklom na Rusiju

Ako ste mali biznis, još uvek rastete i gradite zajednicu, besmisleno je koristiti hashtagove koji imaju oko 100 000, 200 000 i više postova.

Zašto?

Jer ćete se za njih rankirati nikad.

Spam po spam – blok

Ne budite očajni i dosadni.

Stavljanje hashtagova u opisu (max 30) pa opet novih 30 u komentaru izgleda spamerski.

To što stavljate gomilu hashtagova samo pokazuje vašim ljudima koliko ste očajni da se rangirate i dopete do novih ljudi.

A već znamo ono – ako ljudi ne reaguju na naše objave (nema interakcije), džaba nam svi hashtagovi ovoga sveta makat vi vikali: ’’Hashtagovi! Ujedinite se!’’

Malo karikiram, ali kontate me.

Biću poznata!

Ne glumite ludilo. Znam da svi oni hastagovi na engleskom izgledaju lepo i fensi, ali samo nemojte.

Ako vam je ciljna grupa na ovim prostorima i biznis gradite ovde, hashtagovi na engleskom nemaju nikakvog smisla, a kamoli svrhu.

Em će vas pojesti profili koji su se već izgradili i koji su u top postovima. Em, čak i da neko dođe kod vas preko #handmadehairaccessories, a vi pišete na našem, neće vas razumeti i ignorisaće vaš post.

Glupa greška koju sam napravila

Hoću sa vama ukratko da podelim situaciju koja je moj post zakopala duboko u Instagramov pakao (ako tako nešto postoji).

O tome sam pisala u posebnom blog postu ’’Glupa greška koja me je koštala viralnosti’’.

Pa pročitajte ukoliko vas zanima.

Toliko za sada kada su u pitanju hashtagovi za Instagram.

Ovaj post ću sigurno nadograđivati kako budem testirala stvari i  kako Instagram bude menjao svoju igru. A menjaće je sigurno.

Pa se s vremena na vreme vratite na ovaj blog post zbog noviteta.

Do tada, možete besplatno skinuti priručnik ’’3 ideje za objave koje će vam doneti više interakcije’’

Nakon što je dobijete na mail postajete deo Profine ekipe i svakog utorka vam na mail stižu vredni saveti, preporuke i ostalo što Profa čuva iza table samo za one koji su deo ekipe.

Do sledećeg čitanja, vidimo se online.

Z.